Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 36 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 352

Discussie: Galama gitaren

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Lex Bolderdijk is toch die druilsnor die je jaren lang bij zo'n beetje elke muziektoestand op tv in het orkest zag met een gitaar?

Anno Galama was inderdaad best wel bekend, heeft zelfs meerdere keren in de Musioc Maker gestaan zo'n twintig jaar geleden.

in de tijd dat er nog wel eens iets in de MM stond, dus
    Ik wou dat ik de kwaliteiten had van Lex Bolderdijk . A vu van blad kunnen spelen , gitaarpartijen strak en in een enkele take op de band rossen . Partituren voor een hele band uitschrijven en ga zo maar door

Om in een dergelijk orkest te mogen spelen , gevraagd worden voor tournees en opname sessies , daar moet je wel wat voor kunnen
    Laatst gewijzigd door Brad; 4 februari 2016 om 13:17

Senior Member

Standaard

Ach, tuurlijk is dat knap, Lex zag je in de jaren 80 en tot halverwege 90 veel bij Froger.
    Had hij niet zo'n valley arts custom pro in die Lukather uitvoering?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Sorry Arjan, je bent en blijft mijn beste vriend maar dat ga ik je hier echt niet vertellen.
    Dit is eigenlijk best vies. Je wel negatief uiten over een persoon, al dan niet terecht, want dat kunnen we niet beoordelen. Maar als puntje bij paaltje komt, dan liever stil houden. Zeg er dan bij voorbaat niks over en houd de kennis voor jezelf. Want zo maak je iemand wel zwart en blijft er een negatieve vibe rondom een bepaald persoon hangen, terwijl eigenlijk niemand precies weet waarom. Er zal wel iets zijn... Maar niemand weet het en men neemt het wel over. Of wees een grote vent, of zeg er gewoon niks over. Mijn bescheiden mening.

Standaard

Als puber behoorlijk onder de indruk van de covergirl.
    32 jaar lang dat boekje bewaard. Was een bijzondere ontmoeting laatst na al die jaren.

Laatst gewijzigd door Harry L.; 5 februari 2016 om 00:53 Reden: spelfout

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Dit is eigenlijk best vies. Je wel negatief uiten over een persoon, al dan niet terecht, want dat kunnen we niet beoordelen. Maar als puntje bij paaltje komt, dan liever stil houden. Zeg er dan bij voorbaat niks over en houd de kennis voor jezelf. Want zo maak je iemand wel zwart en blijft er een negatieve vibe rondom een bepaald persoon hangen, terwijl eigenlijk niemand precies weet waarom. Er zal wel iets zijn... Maar niemand weet het en men neemt het wel over. Of wees een grote vent, of zeg er gewoon niks over. Mijn bescheiden mening.
    Ik zal dan maar direct zeggen dat ik niet meer zo goed weet welke bekende gitaristen bestelling af zagen ketsen of door het ijs zagen zakken bij hem.
    Ik 'kende' Galama van de ronkende recensies uit MM (een verre van onpartijdig blad) en dat hij Akkerman's Les Paul Personal van het model zoals Les Paul 'm graag had gewild naar een Les Paul zoals Les Paul 'm eigenlijk niet wilde en zoals iedereen 'm kent heeft gebracht, via een korte vrijage met Hamer.
    Een mij bekende bouwer heeft, toen Galama een inzinking kreeg, een hoop gitaren gekregen, die 'nog niet helemaal klaar' waren. Dit was een eufemisme, want er mankeerde veel aan. Topjes die scheef waren. Freesgaten op de verkeerde plek, hals/body hoeken verkeerd, brug scheef of op de verkeerde plek, etc. Plus het heilige hout wat Galama gebruikte en toch wat minder geschikt bleek te zijn voor een gitaar, qua (be)werking en zo.
    Als ik naar de gitaar van Harry L. kijk, zie ik het bureaublad van een oliesheik's luxejacht. Ook opvallend: er zijn heel veel foto's van Galama gitaren te vinden, maar soundclips.........?

<edit> Ik moest een tijdje terug respect hebben voor een paar sessiegitaristen...... maar hier geen respect voor Lex....?? Die gast is een levende legende...!!
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 5 februari 2016 om 01:53

Senior Member

Standaard

Je bedoelt GdW? Dat was een aardige vent, hoor je eigenlijk nooit wat van, is er met hem gebeurd?
    En Lex... die houd zich low profile, grote publiek kent hem niet. Kwam hem af en toe tegen in de studio, moest ie weer een gitaar repareren die een gitarist niet goed op de band kon krijgen. Beest is het.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 5 februari 2016 om 02:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je bedoelt GdW? Dat was een aardige vent, hoor je eigenlijk nooit wat van, is er met hem gebeurd?
    En Lex... die houd zich low profile, grote publiek kent hem niet. Kwam hem af en toe tegen in de studio, moest ie weer een gitaar repareren die een gitarist niet goed op de band kon krijgen. Beest is het.
    Nee, die bedoel ik niet. Maar ik geloof dat veel bouwers de shit van het genie Galama op hebben mogen ruimen en ook de nare gesprekken hebben gehad. Hij had z'n telefoon er een hele tijd af.
    Ik heb Lex slechts één keer echt ontmoet, kwam z'n rackje ophalen voor Ernst Fliek en hij vroeg nog even of het allemaal wel ok was. Ik was zeer verbaasd dat hij mijn reactie serieus leek te nemen hahaha
    Ernst is overigens een zeer serieuze en goeie gast.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry L. Bekijk bericht
    Als puber behoorlijk onder de indruk van de covergirl.
    32 jaar lang dat boekje bewaard. Was een bijzondere ontmoeting laatst na al die jaren.

Die Music Maker heb ik ook nog! Hoe kom je in hemelsnaam aan exact die gitaar?
    "I am my own effect"
    Angus Young

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ...
    Een mij bekende bouwer heeft, toen Galama een inzinking kreeg, een hoop gitaren gekregen, die 'nog niet helemaal klaar' waren. Dit was een eufemisme, want er mankeerde veel aan. Topjes die scheef waren. Freesgaten op de verkeerde plek, hals/body hoeken verkeerd, brug scheef of op de verkeerde plek, etc. Plus het heilige hout wat Galama gebruikte en toch wat minder geschikt bleek te zijn voor een gitaar, qua (be)werking en zo
    ...
    Een mij bekende bouwer heeft ooit eens gezegd dat de kwaliteit van de gitaren die een bouwer aflevert, een weerspiegeling is van hoe die gitaarbouwer zich op dat moment voelt.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry L. Bekijk bericht

Galama, Music Maker, Lex Bolderdijk, prachtig! tis net ff of de tijd heeft stil gestaan..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten