Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 65 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 646
    Senior Member

Standaard

Clapton...

En.. ik wist niet dat ik het ooit ging zeggen... Dave Murray!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Bespeur ik hier enig benijd hier in het topic?.....

Overschatte gitaristen?... hmmm....

Seasick Steve?....
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Member

Standaard

Jeff Beck is bij mij overschatte gitarist nummer 1
    Fender American Standard Telecaster
    VOX AC10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc1974 Bekijk bericht
    Jeff Beck is bij mij overschatte gitarist nummer 1
    Jeff Beck is in potentie een fantastische gitarist denk ik, maar ik snap hem niet. Ik snap zijn licks niet en voel ook geen soul in zijn spel. Clapton heeft voor mij sinds Derek & the Dominos ook weinig vernieuwends meer gebracht. Wie ik live nog nooit op een goed concert heb betrapt is Chuck Berry. Zeker belangrijk geweest voor de muziek en op de plaat minder makkelijker na te spelen dan je zou verwachten, maar wat is die man live slecht en arrogant....

Senior Member

Standaard

Het blijft toch lastig om een bekende gitarist weg te zetten als slecht omdat iemand vele mensen kan raken met zijn spel terwijl het geen ene reet voorstelt! Een goed voorbeeld is Neil Young: technisch gezien een middelmatige gitarist maar hij weet toch veel mensen te bekoren met zijn ( beperkte ) speelstijl. Ben je dan slecht?

Ander voorbeeld: Kirk Hammet! Ik vind er geen reet aan als hij begint te soleren met zijn eeuwige wahwah maar ondertussen heeft Metallica miljoenen albums verkocht, dus wie heeft er gelijk? Duidelijk ik niet

Senior Member

Standaard

Kirk Hammett (dubbel m en t) heeft het geluk gehad dat Dave Mustaine aan de dope zat, zodat hij daarvoor kon invallen destijds in '82/'83.
    Ik denk dat hij in zijn tijd een goede metalgitarist was, ik keek er in ieder geval als 16/17 jarige puber best tegenop, en ben ook mede door hem beïnvloed.

Ik vind het topic eigenlijk een non-topic, want wie is er nu echt overgewaardeerd? George Kooymans? Ben ik ook erg door beïnvloed.
    Nee, ik kan eigenlijk niemand bedenken, behalve Kurt Cobain.

Senior Member

Standaard

Over dave mustaine gesproken....die vind ik nou overschat.
    Goede songschrijver, maar gitaristisch bekeken heeft ie niet voor niks geweldenaars als Marty Friedman, Glen Drover en Chris Broderick aan zijn zijde gehad, anders was het nog steeds niks...vooral qua solo's niet.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 december 2015 om 22:30

Senior Member

Standaard

Overschat als gitaristen, dan kan ik een heel rijtje noemen maar dat is niet fair. De namen die genoemd zijn zijn in vergelijking met sessie jongens en conservatorium muzikanten niet erg hoog qua spelniveau maar zijn wel goeie song schrijvers die hits hebben gehad al dan niet met de hulp van anderen.
    Alle hits die clapton bijvoorbeeld had waren geschreven en gearrangeerd door anderen als jj cale, Phil Collins of andere blues jongens als duane allman.
    Lastig topic dit...

Senior Member

Standaard

Overschat of onderschat vind ik niet zo interessant maar dat Jeff Beck geen soul in zijn gitaarspel heeft, het gaat voor mij niet op Joost.

Hij speelt met zijn vingers, met een plectrum krijg je zo'n vocal sound & frasering niet voor elkaar. Hij kan razendsnelle licks spelen maar hij hoeft niemand meer te imponeren.

Banned

Standaard

Ik heb de naam van Brian May zien vallen . Als je uitgaat van het technische niveau van de ubershredder en techniek louter als
    maatstaf neemt kom je makkelijk tot die conclusie

Waar die man zoals Hendrix en anderen een meester in is , is muziek maken met zijn gitaar

Supertramp bestaat technisch uit vrij beperkte muzikanten als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld het Manavishnu Orchestra

Toch luister ik liever naar het gitaarwerk van Roger Hodgson in School dan dat ik een album draai van het Mahavishnu orchestra

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten