Meestal is het de koper die wordt opgelicht maar mij is het als verkoper overkomen. Ik heb laatst via Gitaarmarkt een akoestisch gitaartje verkocht. De koper woont niet in de buurt en hij vroeg of ik de gitaar wilde opsturen. Dat vond ik wel vreemd, maar als iemand zonder uitproberen tot aanschaf wil overgaan dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Het ging tenslotte niet om een heel hoog bedrag (100 euro plus verzendkosten) dus zo gek was het nu ook weer niet.
Ik stelde voor dat hij van tevoren de helft zou betalen en bij ontvangst de andere helft. Stom! Want je snapt het natuurlijk al... die tweede betaling kwam niet. Wel een keurig bedankje na de ontvangst en hij zou het geld overmaken. Niet dus. Dat was twee weken geleden en op mijn herinnering reageert hij niet.
Het zou natuurlijk kunnen dat er persoonlijke omstandigheden spelen en dat hij momenteel wel wat anders aan zijn kop heeft dan het afhandelen van betalingen. Dan zou ik het lullig vinden om zijn naam hier te noemen. Aan de andere kant, als dit echt een (gedeeltelijke) wanbetaler is dan is een waarschuwing op zijn plaats.
Zijn naam hou ik daarom even achter want ik wil hem op dit forumbericht wijzen en hem een laatste kans geven om te betalen. Doet hij dat niet dan wordt zijn naam hier onthuld. Wordt vervolgd.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers