Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1344 van 1797 EersteEerste ... 34484412441294133413421343134413451346135413941444 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.431 t/m 13.440 van 17961
    Senior Member

Standaard

Zo heb ik thuis een pc met Mac osx draaien. De mac osx licentie heb ik gekocht a 29,95 maar volgens de officiele regels van appel mag je het alleen op apple hardware draaien. Ik heb de hardware wel in een oude mac pro kast gestopt. In feite soort gelijke vervalsing, is dit dan net zo erg ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    In feite soort gelijke vervalsing, is dit dan net zo erg ?
    Als je tegen iedereen zegt dat het gewoon mag wel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik download waar ik zin in heb, maar zeg niet dat dat gewoon mag. Iedereen mag mij er op wijzen dat dat niet de bedoeling is, en dan kan ik echt niet ontkennen dat die wetten voor mij niet gelden omdat ik vermeld heb dat ik illegaal download.
    Ik rij zo hard als ik zin in heb; zie "downloaden".
    Ik heb geen hond

WHOEHAHAHA einde discussie.

Standaard

Kan 1 van de mods een sticky maken waarin staat dat het niet mag, zijn we daar klaar mee.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Ik download waar ik zin in heb, maar zeg niet dat dat gewoon mag. Iedereen mag mij er op wijzen dat dat niet de bedoeling is, en dan kan ik echt niet ontkennen dat die wetten voor mij niet gelden omdat ik vermeld heb dat ik illegaal download.
    Ik rij zo hard als ik zin in heb; zie "downloaden".
    Ik heb geen hond
    ik begrijp dat je moeite met lezen hebt ? misschien geen goed plan om juridische teksten aan te halen , eniewee ik stelde dat jij niet als verweer kan aanvoeren dat je in al je argeloosheid een gitaar hebt gekocht die niet is wat je dacht wanneer de verkoper duidelijk aangeeft dat (in dit geval) de gitaar geen fender is. Daarnaast ja is het strafbaar om vervalste merkartikelen te verkopen en zelfs om ze als zodanig aan te prijzen. Nu komen we in het grijze gebied, het is niet verboden stickers op je eigendom te plakken (mag ik een Louis Vutton sticket op mijn Albert Heijn tas plakken; ja dat mag, mag ik die tas verkopen? ja dat mag ook, mag ik hem als LV verkopen of als LV replica ? nee dat mag niet. Het klinkt wellicht niet logisch maar dat is wel wat er in de praktijk gebeurt.
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    mag ik een Louis Vutton sticket op mijn Albert Heijn tas plakken; ja dat mag, mag ik die tas verkopen? ja dat mag ook
    Nee, niet als hij te veel op het origineel lijkt.

Standaard

en wie gaat dat bepalen ??
    de rechter en om voor elke maloot die op mp een "neppert" aanbiedt naar de rechter te stappen.....
    daarom is het beleid ook om "groot" handelaren aan te pakken en niet elke jan lul uit droeveveen
    kosten baten realiteitszin

maar het mag niet !!!!
    stuff verkopen ook niet !!!!!
    5 wietplantjes legaal ? vergeet het maar
    Laatst gewijzigd door okeeee; 3 juni 2015 om 14:40

Senior Member

Standaard

En dan te bedenken dat die hele merken zooi bescherming totaal nergens op slaat. Een bedacht business model van multinationals, meer geld verdienen ten koste van de vooruitgang.
    En je dan als burger druk maken om een stickertje op een stuk hout. Kom op zeg.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

zoals Okee stelt is dat aan de rechter om te bepalen of dat zo is, maar verder is de wet ook vrij duidelijk op dit punt, je mag geen vervalsingen verkopen en je mag ze ook niet als vervalsing aanbieden. deze verkoper bied een haar strat met een allparts neck aan (waar een fender sticker op zit). hij biedt dus geen "fender" aan die stiekum geen fender is en ook bied hij geen replica fender aan. In het geval van de albert heijn tas, zelfs als die tas op LV zou lijken is het toevoegen van een LV sticker niet genoeg om deze tas als een vervalsing aan te merken tenzij je de tas als origineel zou verkopen danwel als LV replica
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    zoals Okee stelt is dat aan de rechter om te bepalen of dat zo is, maar verder is de wet ook vrij duidelijk op dit punt, je mag geen vervalsingen verkopen en je mag ze ook niet als vervalsing aanbieden. deze verkoper bied een haar strat met een allparts neck aan (waar een fender sticker op zit). hij biedt dus geen "fender" aan die stiekum geen fender is en ook bied hij geen replica fender aan. In het geval van de albert heijn tas, zelfs als die tas op LV zou lijken is het toevoegen van een LV sticker niet genoeg om deze tas als een vervalsing aan te merken tenzij je de tas als origineel zou verkopen danwel als LV replica
    Fred, ik kan jouw redenatie volgen maar op de een of andere manier ook weer niet.
    Los van de betreffende advertentietekst, daar is m.i. op zich niets mis mee. Duidelijk wat te koop wordt aangeboden, m.a.w. het artikel wordt niet als origineel of als replica aangeboden.
    Maar waar ik wel even mee zit is dat volgens de wet geen vervalsing verkocht mag worden.
    Wanneer kan iets als vervalsing aangemerkt worden?
    Het lijkt me duidelijk dat als er op een artikel een merknaam wordt aangebracht op een ander plaats dan het origineel of het artikel duidelijk andere kenmerken heeft dan het origineel, dit niet als vervalsing aangemerkt kan worden.
    Maar wat als een merknaam wordt aangebracht op een artikel op precies dezelfde plaats/manier als het origineel en het op die manier als 2 druppels water op het origineel lijkt?
    Naar mijn bescheiden mening is er dan een vervalsing gemaakt. Als ik vervolgens dat artikel ga verkopen, en al zou ik er bij zeggen dat het geen origineel is, bied ik volgens mij toch een vervalsing te koop aan wat volgens jouw eigen zeggen volgens de wet niet mag.
    Of begrijp ik jouw post verkeerd?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten