Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
    Volgens mij zit er op de SW50r een brightswitch, dus die kun je simpel aan/uit zetten, maakt dit veel verschil?

    Ik heb pas een Morgan PR12 getest; clean was een super geluid!
    Met een Brunetti Mercury Box verschrikkelijk krijsend geluid, vermoedelijk een brightcap in de Amp.
    Oei, zo'n PR12 lijkt een heerlijk ampje. Ik zit er al een tijdje op te gassen, maar daar moet ik dus niet mijn Mercury Box 2 voor zetten. Da's weer minder, anders had je een drietrapsraketje. Nog andere pedaaltjes geprobeerd?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    Misschien heeft er iets in t circuit een kleine revisie nodig?? Om welke versterker gaat het als ik vragen mag.
    Bogner Metropolis v1. 2e hands gekocht. Zonder drive pedalen een super geluid en de eigen drive klinkt ook goed, maar met drive pedalen (maakt niet uit welke) wordt het een iel transistor beestje.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #33

    Standaard

    Volgens mij is een Metropolis een EL84 amp.
    EL84 werkt slecht met overdrive pedalen is mijn ervaring, kon er nooit aan wennen
    Erge piek in het middengebied, waarschijnlijk door het EL84 karakter.
    Laatst gewijzigd door alfred; 9 september 2014 om 14:03

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.440

    Standaard

    Bij al mijn VOX versterkers ging het uitstekend! Wel wat zoeken idd, maar ik vermoed dat "iets" aan de amp toch niet goed is.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #35

    Standaard high end tube amp klinkt als transistor?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
    ........EL84 werkt slecht met overdrive pedalen.......
    Excuse my French, wat een kolder.
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Excuse my French, wat een kolder.
    Wat mij betreft geexcuseerd. Ik ga namelijk volledig mee in je mening dat het kolder is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Nou nou, het is toch algemeen bekend dat Voxen, Blues Juniors, Laneys, Matchless en Dr. Z's ABSOLUUT niet overweg kunnen met een pedaaltje.


  8. #38

    Standaard

    Natuurlijk zullen er ook andere ervaringen zijn, gelukkig maar.

    Mijn ervaringen met de Fender Pro Junior en Koch Studiotone zijn zodanig dat ik er niet aan kon wennen, heel vreemde mid hump
    Vrijwel al mijn Barber pedalen (DD,DDSS,LTD), originle Pro Co Rat en Brunetti Mercury Box klonken wat mij betreft niet fijn.

    Op mijn Fender Silverface Deluxe, Princeton Reverb en Two Rock Studio Pro veel beter.
    Laatst gewijzigd door alfred; 9 september 2014 om 19:46 Reden: foutje

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind de Mercury Box 2 een fijn pedaal. Op een The Valve 2/50 klonk ie geweldig. Op een hoop andere amps niet echt tot mwah. Dat pedaal is vanzelf ook een beetje picky. Mijn Emma Reezafratzitz pakt verschillende amps beter. Ook de Suhr Riot (als je er van houdt) is breed inzetbaar. Ook ik heb de indruk dat EL84-amps kieskeurig zijn als het gaat pedaaltjes. Dat geldt ook voor sommige 6L6 bakken. En niet te vergeten de Orange Rockerverb 50/6V6 die ik heb gehad.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Excuse my French, wat een kolder.
    Nou, een TS op een AC30 klinkt nergens naar. Ik gebruik al 25 jaar ac30s.
    Laatst gewijzigd door Antoon; 9 september 2014 om 23:15

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top