Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 90 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 893

Discussie: Kemper profiling

Standaard

Ben na het lezen van al het positieve commentaar over de Kemper wel nieuwsgierig geworden. Echter vooralsnog ben ik het zelf eens met de stelling van Apekop dat een goede buizenamp qua feel en sound momenteel (nog) niet voor 99% te benaderen lijkt. Ik kom zelf uit de Axe-Fx II hoek maar heb deze toch weer weggedaan omdat ik in de band met een buizensetup toch een beter resultaat kon verkrijgen. Simpeler, voller en smeuiger van sound. Het is alleen veel gesjouw en gedoe. Natuurlijk is het dynamische karakter na een microfoon opname sterieler geworden en is een modeler waarschijnlijk praktischer voor dit soort toepassingen...

Dus heb ik zelf een alternatief gevonden na veel gexperimenteer. Als ik zelf kijk naar mijn hybride oplossing die bestaat uit een Koch Pedaltone / Lex Bos Superdrive voor de buizensounds en een Eventide H9 als effect, dan heb ik nu een betere basis sound die ik completeer met een Two Notes Torpedo Cab. En dat kan natuurlijk wel ineens de PA in.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 24 augustus 2014 om 20:41

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Beide gitaristen uit je voorbeeld hebben de Fractal Axe fx als effectendoos en gebruiken gewone buizenversterkers met een microfoon ervoor.
    Volgens mij speelt Metallica deze tour alleen met Axe fx zonder versterkers. En er zijn ook live opnames van the Edge met U2 waar hij alleen de Axe fx gebruikt zonder echte versterker. Ik moet toegeven dat ik niet onder de indruk was van de opnames van beide voorbeelden.
    En je gelijk als je zegt dat de meeste bekende gitaristen de modellers voornamelijk gebruiken als effect apparaat.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Super Moderator

Standaard

De Kemper staat wel op mijn verlanglijst (ik heb nu een POD HD) - ik heb wel eens een AXE FX overwogen maar hoorde weinig verschil met de line6 en koos toch voor de POD HD. Ik heb nu sinds anderhalf jaar weer een buizenversterker (Carvin Legacy + 4x12). Ik gebruik de HD in de effect send als effectendoos via 4CM.
    Ik zou dan de Kemper rack willen maar ja de auto moet ook een nieuwe waterpomp ;-/

Wel leuk verhaal, TIMO zijn Kemper begaf het 4 minuten voor een gig en moest improviseren op een Mesa die daar stond.
    Vriendelijke groet,

Standaard

Met alle respect, maar wat de Kemper doet kun je zelf ook...en beter ook...
    Ik kan met 'n goedkoop Podje, Tonelab of Digitech vrijwel elke versterker namaken die ik wil.
    Dat kan door middel van testtonen (zoals de Kemper doet) maar wat nog beter werkt is door 'n soort van reamping.
    Wat de Kemper niet namaakt is de pre-eq sectie van 'n preamp (al beweren zij van wel)... dat patent ligt namelijk bij iemand anders (Sintefex)...alles wat het apparaat doet is uiteindelijk n tonematch maken van de post-eq...en eigenlijk is dat niet echt iets nieuws.
    Ik heb de Kemper 3 dagen thuis gehad en 'n profile gemaakt van m'n MarshallJVM410h. Deze legde het af tegen de Marshall-profile die ik maakte met 'n Tonelab als amp-bron.
    Wat de Kemper slim doet is de a/b-vergelijking...uiteindelijk wordt je sound namelijk heel gelijkend...het belangrijke verschil is echter dat zodra je mic-signaal de Kemper inkomt het erg wordt gedigitaliseerd (en gekleurd). Vergelijk de sound van je originele gemicte ampsignaal wat 'n mengtafel ingaat maar 'ns met de sound die 'eerst de kemper ingaat' en dan naar de mengtafel...dan hoor je heel duidelijk dat de Kemper het signaal aantast. Dus wat je namaakt is eigenlijk het 'aangetaste signaal'...

Verder is het 'n mooie techniek maar minder geheimzinnig dan Christof laat overkomen.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 28 augustus 2014 om 18:49

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Ik heb de Kemper 3 dagen thuis gehad en 'n profile gemaakt van m'n MarshallJVM410h. Deze legde het af tegen de Marshall-profile die ik maakte met 'n Tonelab als amp-bron.
    Dus de gemic-te Marshall (op een DAW of analoge tape of whatever) == 100% de bron.
    Daarna heb je met dezelfde signal-chain een profile gemaakt op de KPA, en die klonk slechter en niet hetzelfde als de bron.
    En toen heb je hem op je gehoor nagemaakt op een Tonelab, en die klonk wel 100% hetzelfde als de bron?

Merkwaardig... Is mij nog nooit gelukt, maar goed, ieder heeft zo zijn eigen setup waar je zelf gelukkig van moet worden als je speelt
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

Standaard

Wat ik bedoel te zeggen is dat het mic-signaal verandert zodra het de Kemper ingaat. De Kemper digitaliseert en kleurt het signaal als het ware.
    Wat de Kemper opslaat als ‘originele sound’ of bron is niet gelijk aan het signaal wat bijv. via je mic rechtstreeks naar je mengtafel zou gaan. Je kunt dit goed horen als je het mic-signaal split via ‘n splitter.
    Wat de Kemper dus profiled of namaakt is uiteindelijk al vanaf de 'source' 'n aangetast signaal.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 28 augustus 2014 om 21:05

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Wat ik bedoel te zeggen is dat het mic-signaal verandert zodra het de Kemper ingaat. De Kemper digitaliseert en kleurt het signaal als het ware.
    Wat de Kemper opslaat als ‘originele sound’ of bron is niet gelijk aan het signaal wat bijv. via je mic rechtstreeks naar je mengtafel zou gaan. Je kunt dit goed horen als je het mic-signaal split via ‘n splitter.
    Wat de Kemper dus profiled of namaakt is uiteindelijk al vanaf de 'source' 'n aangetast signaal.
    Eh ja dat is logisch. Net als elke andere converter. (CD, SACD, MP3) Er zijn dure maar of ze beter of slechter zijn is niet echt interessant maar waarschijnlijk is een digitale mengtafel waar je meestal naar luistert beter dan een gemiddelde analoge mengtafel. Een analoge tape kleurt je signaal ook. Digitaal kleurt vele male minder dan analoog. En zo ken ik er nog wel een paar...

Wat ik probeerde te zeggen is dat de meeste professionele muzikanten en producers het verschil tussen het origineel niet horen. ( bijvoorbeeld deze, en luister na ongeveer 15 sec (dus op 2:15) wat hij ervan vindt: http://youtu.be/Ucd-DsZmy1w?t=2m8s )

Maar ik vind het wel knap dat jij dat wel kan
    Ik ben blij dat ik dat niet kan horen, lijkt me namelijk heel lastig om zo goed te horen. Ik ben het alleen niet met je eens dat je zegt dat wat de Kemper kan, dat je dat zelf ook kan doen met elke digitech pod of tonelab. Nou ja, laten we zeggen dat 99% vd muzikanten/producers dat niet kunnen... daar is de Kemper zeker een goede uitkomst voor. (en voor mijn rug :P )
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

Standaard

De Kemper is ook zeker 'n goede uitkomst voor veel gitaristen, en ook zeker ‘n mooi apparaat, het is alleen minder revolutionair dan wordt verkondigd.
    Ik ben al jarenlang bezig met 'tone matching', impulses, etc.. (en met mij vele anderen), eigenlijk al jaren voordat de Kemper uitkwam. Met goedkope software kun je makkelijk hetzelfde resultaat behalen (of beter).
    Hetgeen wat de Kemper doet is eigenlijk niet echt iets nieuws, alleen heeft Christof deze techniek ‘n behuizing gegeven en er ‘n mooi praktisch apparaat van gemaakt.
    Nogmaals, de Kemper is ‘n mooi apparaat en ik kan me heel goed voorstellen dat veel gitaristen hier erg enthousiast over zijn. Toch vind ik het als profiler ‘net niet’ zeg maar.

Ik heb even ‘n clipje online gezet wat ik al ‘n tijdje eerder heb opgenomen. Het is ‘n soort profiling-test en ik vergelijk hier de Kemper met het origineel (Marshall JVM410h) en ‘n DV Mark Multiamp (ge-profiled door mij). Met ‘n Tonelab of Podje bereik ik hetzelfde resultaat.

Standaard

Tja, ik moet zeggen dat mijn ervaring wel is dat iedere modeler die ik heb geprobeerd incl. de Torpedo CAB het levendige karakter van de sound weghaalt. Iets dat de Axe-Fx II deed en wat ik ook verwacht van de Kemper. Dit soort ervaring bereik je echt alleen maar door zeer veel te experimenteren met modelers, buizen amps en combinaties. Het meest pure geluid is gewoon een volledige buizenversterker zonder microfoon (en natuurlijk met mijn geliefde Vintage Revolution Pedalpro analoge multi-effect ;-). Mijn buizen-preamp + Eventide + Torpedo CAB is overigens een aanvaardbare compromis geworden.

@Robbert: Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe je een goede sound kunt produceren om hier iets te mogen leren van iemand die gelukkig eens "out of the box" denkt.

Senior Member

Standaard

Helemaal eens met robbert! Heb de clip beluisterd en wat me opviel is dat de marshall rechtstreeks veel opener klonk en gedefinieerder. Ook viel het volumeverschil tussen amp rechtstreeks en Kemper op.
    Voor studiogebruik prima aangezien ook een buizenamp op plaat die je op cd hoort ook digitaal geconverteerd wordt.
    Blijft over het prijsverschil. 2000 eu voor een kpa of een tonelab van 400 eu die hetzelfde resultaat kan halen. It's up to you, mannen!
    Ik zou het wel weten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten