Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
Je probleem is heel simpel te verklaren:

De Sovtek 6L6WXT+ is geen 6L6 maar een 5881 die is aangepast voor een hogere spanning en die verkocht wordt als 6L6. Dat scheelt inderdaad vermogen, vooral omdat de buis een hogere stuurspanning nodig heeft volgens mij en een andere Ri heeft.
Voordeel: microfonisch worden ze zelden.
Dat zou een hoop verklaren! De bias klopt volgens een berekening van een 6l6 buis. Jammer genoeg is dit vermogen zo laag dat ik niet eens tijden een onversterkte show boven de drums uit kom. Tevens kan ik ook nergens een berekening vinden voor de 6l6WXT+ bias.