Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 474 van 867 EersteEerste ... 374424464472473474475476484524574 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.731 t/m 4.740 van 8664
    Senior Member

Standaard

DIY Patch-kabeltjes met Lava 229-plug (erg handig) gesoldeerd en dus alles in elkaar geTetris'd.
    T-Wah zat eerst op de plek van de K's 90, maar daar had 'ie erg veel last van ruis in de buurt van de wah: clean was er niks aan 't handje, maar met dist/od erbij ging ie ruisen als 'n malle. Ruis verdween als ik de Boss uit de buurt van de wah haalde..
    Ik hoop dat het op deze plek weer wat minder is.

Yellow Comp is vooral een soort combi tussen comp/eq/clean boost, lekker transparant of tikje squish als het moet.

Volgorde: patchbay/panic button rechtsboven (licht uit = input-> output )-> K's90 (Phase90 script mod) -> Maxon SD9 -> Boss T-wah-> RMC3 -> Blues Pro -> Mooer Yellow Comp -> volume patchbay/tuner-out (send/return voor vol.pedaal of externe pedalen) -> SCH-1 chorus -> RE-20 -> Zoom CDR-70 (als eindstation met galm, galm/delay, trem/galm/delay, symphonic chorus/gedoe of een tikje 'ruimte'/ambience) -> terug naar patchbay
    Polytune zit in de tuner-out, en krijgt altijd signaal
    alles wordt gevoed door een PP2+, en onder de PT-JR zit nog een paarse LED strip

Laatst gewijzigd door Nitefly7; 26 juli 2014 om 10:37
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik vind met een beetje reverb spelen altijd heerlijk.... In een band live hoor ik echter nooit of ie nou aan of uit staat....
    Vind het ook wel lekker om mee te spelen. Maar als ik het dan terughoor en de gitaar klinkt ineens heel erg ver weg en op zichzelf, terwijl ik de 'lead' speel... dat werkt niet.

Tegelijk, laatste gig (in Duisburg) stonden we op een royaal podium. Mijn eerste gig met de Room Mate II, die ik stiekem hetzelfde instel als de Holy Grail, maar dan op unity gain, en eigenlijk gaf hij het omgekeerde effect van wat je van een reverb wilt. In plaats van dat hij het geluid ruimtelijker maakt, wordt het compacter. Misschien omdat de reverb niet boven de versterker uitstijgt, misschien omdat de reverb niet aansluit bij de daadwerkelijke ruimte die er was - en dat laatste heb ik vaker gehad.

Senior Member

Standaard

Ik probeer de reverb altijd precies zo in te stellen, dat je net geen reverb hoort onder het spelen, maar het geluid net even wat ruimtelijker wordt, grootser. In het verleden deed ik dat altijd met de Holy Grail en later de Nano versie, tegenwoordig gewoon met de reverb van de versterker zelf. Sommigen doen dit met delay, maar die blijf je wel altijd horen en geeft wat mij betreft teveel rommel in je signaal, toch zeker met slagpartijen.

Senior Member

Standaard

Wederom een update: ik heb de Maxon AD999 erbij, en nu wordt alles gevoed door de Harley Benton Power Plant Junior. Box Of Rock, Fuzz Probe en phase90 gedaisychained, de rest op een aparte uitgang. Het andere board is van onze andere gitarist, met de Tubescreamer en DD3 voor zang.

Senior Member

Standaard

@ Nitefly: Lekker he die SD9! Ik heb 'm ook op m'n bord staan . Lekker lekker lekker
    @ Erik: Ja die PP is top hoor! Ik mijn bord heb ik er 2 ingebouwd en dat werkt gewoon als een trein! Lekker ook die Box of Rock. Hoe bevalt -ie?

Ik vind alles 'lekker' vandaag.

Senior Member

Standaard

Box of Rock is lekker . Nay, heerlijk.

Stel hem zo in dat ik bij zacht spelen goed moet luisteren om te horen of hij wel aan staat. Echt bijna clean dus. Hij is zo heerlijk dynamisch, door flink te raggen krijg ik een lekkere crunch, en meer heb ik met de band ook niet nodig. Hij staat vaker aan dan uit...

Standaard

De Box of Rock is veruit mijn beste pedaal. En dan met name de SHO-kant. Zonder klinkt de boel iel en kaal en mist er gewoon iets. Hij staat eigenlijk zo ongeveer 100% van de tijd wel aan.

Senior Member

Standaard

Ik vind het een fijne boost hoor, die ik regelmatig gebruik als ik - no shit! - harder moet. Solo hier, climax daar. Maar ik heb weleens geprobeerd om hem 'gewoon' aan te hebben staan, of bijvoorbeeld voor fingerpicking, maar dat werkt toch niet helemaal. Het wordt al snel te schel. En da's maar goed ook, want ik wil niet afhankelijk zijn van een schakelbare boost om goed geluid te hebben. Kan ik die boost tenminste gebruiken wanneer het nodig is.

Standaard

Het bordje (koffertje) is zo goed als klaar:

Vergeleken met sommige (prachtige.!) slagschepen die ik hier voorbij zie komen is het natuurlijk maar een klein en compact bordje, maar met voor mij voldoende mogelijkheden.
    Footswitch: 2 kanalen met Clean/Crunch/Overdrive/Distortion presets (6x) van de JVM210 en 2x mastervolume en 2x reverb presets.
    Daarnaast de pedalchain: Tuner, Phaser, Chorus en Delay....

Dit alles in een compact en laag koffertje van 39,5x 24x 5cm (Met afneembaar deksel erop 9 cm)

Laatst gewijzigd door JvZ; 1 augustus 2014 om 11:06

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik vind het een fijne boost hoor, die ik regelmatig gebruik als ik - no shit! - harder moet. Solo hier, climax daar. Maar ik heb weleens geprobeerd om hem 'gewoon' aan te hebben staan, of bijvoorbeeld voor fingerpicking, maar dat werkt toch niet helemaal. Het wordt al snel te schel. En da's maar goed ook, want ik wil niet afhankelijk zijn van een schakelbare boost om goed geluid te hebben. Kan ik die boost tenminste gebruiken wanneer het nodig is.
    Tja, ik speel nu helaas alleen voor mezelf, dus ik hoef niet per se te schakelen met de boost. Zonder die boost is het gewoon net niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten