Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 473 van 867 EersteEerste ... 373423463471472473474475483523573 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.721 t/m 4.730 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    En waarom nu geen reverb meer? Probeer het ook vaak, maar kan toch niet zonder. Al is het maar een klein beetje.
    Ik ga het proberen, het is nog niet definitief. Maar de voornaamste reden is, denk ik, dat ik de enige ben in mijn band die met reverb speelt. Dat maakt dat, in plaats van dat mijn geluid lekker blendt met de rest, het meer een eigen 'eilandje' wordt, zoals onze producer het zei. En als ik eerlijk ben tegen mezelf, vind ik dat ook. Het is voor mezelf wel heel lekker om geen kurkdroog geluid te hebben.

Andere afweging is dat ik het bij gigs al snel onnatuurlijk vind klinken omdat je vaak al natuurlijk galm hebt (op de hele band). Het besef dat best veel artiesten waar ik tegenop kijk ook geen reverb gebruiken in vergelijkbare genres. Het feit dat mijn favoriete Gretsch-spelers, Neil Finn en John Frusciante, geen reverb gebruiken met die gitaren. De richting die we met de band kiezen (het hoeft niet allemaal bombastisch en groot om impact te hebben).

Voor het opnemen is een reden ook heel simpel dat je makkelijk achteraf galm kunt toevoegen, wat ook vast wel gaat gebeuren. Maar ik denk dat het beter is om dat te doen als je het hele plaatje hebt, en dus om het later in het opnameproces te doen dan bij het opnemen.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 23 juli 2014 om 22:38

Senior Member

Standaard

Opnemen idd lekker droog doen. Behalve bij spacey extra dingen. Maar als ik opneem doe ik dat ook zonder reverb. Vaak gebruik je dan toch teveel en wordt het mixen een hel.

Ik ben live wel aan het minderen, maar zonder past gewoon niet bij ons. Met 3 man moet het toch wat voller klinken, maar als je meer mensen in de band hebt is het een aannemelijk overweging

Je kunt ook net als John Frusciante je amp zo loeihard zetten dat alles eromheen wel begint te galmen = natuurlijke reverb

Senior Member

Standaard

Z'n galmpjes doet ie live doorgaans toch echt heul erg digitaal heur!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hij had een holy grail op z'n bord, maar alleen voor bepaalde stukken volgens mij.
    Feit is wel dat hij reverb in zijn hele sound heeft. Hoe dat boeit niet

Senior Member

Standaard

Hij heeft ook nog een tijdje zo'n Fender galmbak gebruikt, heule echte verengalm. Lijkt een top, is het niet, geen idee hoe zo'n ding heet. Toeval of niet, maar in die periode (By The Way?) vond ik zijn geluid wel het beste. Hoe hij dat allemaal doet boeit ook niet, maar stiekem ben ik toch wel een lichtelijk jaloers op dat randje cleane geluid.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Maar niet op de Gretsch, geloof ik.

Daarbij: wij hebben een slaggitaar en een toetsenist méér dan RHCP. Betekent dat ik qua creativiteit veel vrijer ben (feitelijk staan de songs ook wel zonder mij), maar dat ik qua geluid me wat meer naar de rest moet schikken.

edit: moet zeggen dat ik sowieso niet echt op RHCP let voor onze sound...
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 24 juli 2014 om 14:23

Senior Member

Standaard

Ik vind met een beetje reverb spelen altijd heerlijk.... In een band live hoor ik echter nooit of ie nou aan of uit staat....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

***Ja, dat is wel spam dus. Niet meer doen.***

met een kleine (spam)knipoog
    Laatst gewijzigd door The Bertman; 25 juli 2014 om 14:44

Senior Member

Standaard

Eerder een uithangbord met zwaailicht..

Senior Member

Standaard

sorry respect

Favorieten/bladwijzers