Tab, heb ook een en ander hier opgezocht en op het grote Wilde WestverhalenWeb over die attenuators en toen maar de aanschaf gedaan van een Weber kastje. Overwoog ook DIY. Maarreh dacht toch aan de toekomstige martkplaatsverhandelingswaarde en dat het net wat meer techniek herbergt dan een L-pad. Toegevoegde waarde dacht ik zo. Met die impedantie keuze schakelaar etc.
Built like a tank, doet het volume verhaal alleen op het overstuurde kanaal, ziet er goed uit (heb die rode mini mass gehaald bij Sander de Gier, die bassbouwerte Schiedam) en doet z'n werk.
Maar feitelijk verkracht je je sjiek gecreerde hotte signaal met je diy amp, je eigen specs, je super pick up's, de powersectie die mag zwoegen, je blitse speakers, resonante Baltic birch etc.
Voor mij is de truuk dat ik zo veel mogelijk speel wanneer dat ding niet nodig is en alleen gebruik als ik echt wil spelen en de huisgenoten hebben geen trek in 'mijn monster van Frankenstein' zoals ik die 5e3 maar ben gaan noemen en altijd verder open draai dan ik toezeg.
Het blijft een keuze uit alleen maar kwade opties.
Goed luk
Bux
De impedantiekeuzeschakelaar schakelt gewoon wat vermogensweerstanden parallel of serieel met de speakermotor.
Ik heb 'm nu in het repetitiehok staan, dus kan 'm niet bekijken. Misschien volgende week!
De rest van mijn topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3084020
Laatst gewijzigd door HaroldA; 2 juni 2014 om 16:23
Ik heb deze...![]()
8 ohm op 8 ohm speaker. Merk wel ietwat verlies in het hoog bij flinke demping, maar dit vind ik alsnog 2x beter dan de mastervolume op de silver jub (die op mijn dumble clone werkt eigenlijk zeer goed). Zowel getest op mijn silver jubilee en trainwreck express kloon en de werking is hetzelfde. Overigens kun je nog altijd een capje solderen tussen een paar pootjes, met eventueel een schakelaar (schema staat wel ergens op het net). Maar ik vind dat kleine beetje demping nog niet eens zo onplezierig, en dit valt ook prima op te vangen met de treble/presence van de amp. Ik merk wel dat de attack wat verandert.. De amp voelt wat directer aan. Dat er een deken over het geluid valt is bij mij niet zo. Of mijn trommelvliesjes moeten nu al helemaal naar de kloten zijn...
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Die stond ook al bij mijn favorieten: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3...regelaar-LC-95
Hoeveel kan die dempen?
Favorieten/bladwijzers