ziet er strak uit!
moet je wel engelengeduld voor hebben, maar het resultaat mag er zijn!
ziet er strak uit!
moet je wel engelengeduld voor hebben, maar het resultaat mag er zijn!
dat heb ik dus eigenlijk niet. Maar dit vergt heel veel geduld. Even iets te hard duwen, of teveel willen doen, kan het hele fretboard verneuken. Ik hoop dat ik de boel kan afronden zonder enig probleem. In ieder geval geen biertje er bij want dan is de kans op prutswerk groter![]()
Mijn bigsby b30 is trouwens ook binnen, binnekort de stoute schoenen aantrekken en er een
1 of 2 cm tussenuit zagen om vervolgens weer aan elkaar te solderen met dit goedje:
http://www.durafixeasyweld.nl/
of het werkt perfect, of ik heb 90 euro weg gegooid
van dit
naar dit
![]()
inmiddels 5 inlays klaar, 3 te gaan.
![]()
Lekker bezig! Ben je al met die Bigsby bezig geweest?
Mijn Les Paul zelfbouwproject
Mijn zelfbouw Superstrat project
Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok
Ik heb ooit eens geexperimenteerd met dat durafix spul maar ik kreeg het niet voor elkaar om twee stukken aluminium aan elkaar te krijgen... Hoop dat jij meer geluk hebt.
Wordt trouwens nog lastig om die Bigsby in te korten aangezien hij taps afloopt, zoals je plaatje al laat zien. Kun je niet beter het aangechtingspunt in zijn geheel verhogen?
Het ziet er erger uit dan het is door het zonlicht, moet een paar kleine plekjes nog behandelen met wat poly gemengd met ebony zaagsel. Ik ben wel tevreden met het resultaat, het graveren weet ik nog zo niet. Ben bang dat ikd e boel flink ga verkloten. Wellicht wat voor later, is ook iets wat niet perse nu hoeft te gebeuren.
Next stop, de gold binding wederom lijmen en de buitenkant van de gold sparkle insmeren met poly zodat het geen schuurpapier meer is.
![]()
Pfff oie, nou ik hoop dat het mij dan wel lukt, anders 90 euro verkloot haha. Ik lees in de handleiding van duraflex dat je eerst de twee stukken moet vertinnen met duraflex en daarna pas aan elkaar solderen.
Als ik er mee aan de gang ga, zal ik wel een filmpje schieten, zal niet meer dan 30 seconden zijn denk ik.
Wat betreft de zaagsnede heb je inderdaad gelijk, zal het wat anders doen zodat het bij vijlen van de vorm wat makkelijker gaat
Er zijn ook andere "bigsby's" dan die van Bigsby. Die van DeArmond/Guild zijn bijvoorbeeld een stuk korter.
Favorieten/bladwijzers