Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 444 van 866 EersteEerste ... 344394434442443444445446454494544 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.431 t/m 4.440 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hessepes Bekijk bericht
    Dus nu ziet mijn Pedaltrain Jr er zo uit:

Handig hoor, dat klokje. Kun je in ieder geval precies op tijd je solo inzetten.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Handig hoor, dat klokje. Kun je in ieder geval precies op tijd je solo inzetten.
    Mss zorgt dat klokje wel dat Hesters solo's nooit te lang worden, we zijn gitarist...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Klein, maar fijn. Het gaat niet om het formaat, maar wat je er mee doet! En zo kan iknog meer stomme cliché piemel grapjes bedenken, maar goed. Zal je er niet verder mee vervelen.

Ja, het verbaasde mij ook hoe veel er eigenlijk op kan! Ik was net als jij gebruiker van de m9 en was ook stiekem wel fan; voornamelijk om de draagbaarheid maar toch veelzijdigheid en de best wel redelijke klank, maar toen de tap tempo en mijn delay knop (wat kan ik zeggen...ik ben delay verslaafd...) het begaven, ben ik maar eens gaan kijken naar een andere praktische oplossing. Ik moet zeggen; tot nu toe bevalt het uitstekend! Veel betere sounds en nog steeds mega draagbaar, mede door de PTJR.
    Ja tuurlijk. Voor draagbaarheid en gemak is er een hoop te zeggen en daarom rock ik al geruime tijd de Pedaltrain mini met 4/5 pedalen er op waar ik een heel eind uit de voeten kan. Maar ik verkies toch sound net even boven draagbaarheid. Ook omdat ik merkte dat ik in de M9 eigenlijk voor 95% gebruikte zoals ik nu mijn huidige pedalboard al een tijd gebruik. Dat wil zeggen Compressor/soloboost, tremolo/vibe of vibrato of chorus, en 2 verschillende analoge delay instellingen.. Soms gebruikte ik wel wat gekke effectjes bij een Radiohead sessie bijvoorbeeld, waar je echt wel de whammy en phaser sounds nodig hebt, maar dat was het dan.
    Maar dat is het ook inderdaad. Als je zo lang die M9 gewend bent, en je dan in een keer met zo'n oranische bak aan analoge sounds staat te spelen verbaasd het je echt hoe veel dat scheelt. Je sound is echt in een keer 3 keer zo goed. Vette shit!
    Piemelgrappen zijn chill.

Als je de OCD te gecompressed vindt, dan vindt je dat bij de Mooer waarschijnlijk ook. Zijn qua gainstructuur wel erg met elkaar te vergelijken. De Flex heb ik nooit getest, dus ik zou niet weten hoe die klinkt, maar ik neem inderdaad aan dat het hetzelfde idee is als de Pure Boost, maar met meer gain. Ik vrees dat je bij mij niet moet zijn voor adviezen in deze!

Wel moet je de Big D van HBE eens proberen. Heel veelzijdig en ik ben zelf nog geen lekkerdere drive tegengekomen voor een dynamische, lage gain. (Toegegeven; er zijn mensen die meer drivepedalen hebben versleten dan ik hoor...maar sinds ik de Big D heb, heb ik geen GAS meer voor iets anders gehad. Ja, de Bogner Blue, maar die heb ik voor een heel andere sound gekocht...)
    Ja de OCD vind ik doorgaans een beetje Tubescreamer-esque. Qua feel dan. Niet qua sound. Maar het is alweer even geleden dat ik hem echt zelf geprobeerd heb. Misschien moet ik dat dus weer eens doen. Ik weet ook totaal niet hoe dat ding op mijn Marshall gaat reageren. Ik merk namelijk dat qua drivepedalen dat wel effe een ander beestje is dan de meeste amps. Ik kan met de Box of Rock eigenlijk bijna overal goed op mee uit de voeten, maar wat minder op mijn Marshall. Misschien maar eens een keer een drivepedalen meeting houden met wat lui.
    Misschien moet ik die Flex gewoon maar eens aanschaffen! Wie weet werkt dat ding wel als een trein en zo niet is ie ook zo weer weg voor een paar knaken. Die Big D ken ik helemaal niet geloof ik! Maar eens checken! Op de een of andere manier doet dat ding me altijd aan de OKKO diablo denken en die vind ik niet zó..
    Nu ik er zo over nadenk vind ik eigenlijk vrij veel drivepedalen die een soort medium gain met goeie dynamische feel soundje doen (Marshall over de zeik) helemaal niet zo goed. Ze blijven vaak toch wat stijfjes en 'kleuren' de sound te veel naar mijn zin. De Box of Rock is echt de enige die ik nu ken die ik qua feel echt heel fijn vind.

Ik heb ze ook wel geprobeerd en ik moet zeggen dat ik helemaal met je eens ben. Had hetzelfde met de Line6, alhoewel ik de delay en modulaties nog steeds prima vind klinken. Het blijft alleen wel het namaken van een sound en de originelen zijn gewoon allemaal "net effe een tikkie" beter. Wel mooi dat zo'n m9 mensen de kans biedt uit te vinden welke effecten ze nu echt gebruiken en welke er na een maand op marktplaats staan. Daarvoor blijf ik het een geniaal apparaat vinden, maar goed...ik dwaal af geloof ik.

Je ziet op heel veel boards inderdaad het Strymon spul en dat heeft zijn redenen. Ze klinken behoorlijk goed, zijn veelzijdig en worden door iedereen de hemel in geprezen. Ik vind ze persoonlijk niet echt helemaal geweldig, maar ik vergelijk het dan ook met mijn Memory Man (Analoog), Eventide Eclipse (Whacky) en TC 2290 (Digitaal). Niet iedereen kan dat betalen, of heeft zin er mee te zeulen, of vind het praktisch werken, of kan de sound waarderen, etc. Als je relatief goede benaderingen van al die sounds in 1 doosje kan krijgen, dan is het ook helemaal niet zo duur, hoor! En bovendien ook veel praktischer. Het is maar net wat je verkiest. Ik kwam er achter dat ik maar 1 sound op een board gebruik en die sound doet de Memory Man voor mij beter dan bijvoorbeeld de Timeline, El Cap of de Brigadier.

Ik vind wel; je hebt gelijk dat iedereen inmiddels de Timeline lijkt te hebben, maar goed; wie spelen er allemaal op een strat of LP? Het gaat er ook om wat je er uit kunt halen natuurlijk en aan de mogelijkheden om dat ding in te stellen zal het niet liggen! Mijn hemel zeg; dat ding heeft nog koffie voor Tristan en mij gezet toen hij hem mee had! vreemd genoeg vond ik dan wel weer 1 instelling beter klinken dan de rest en ik zou hem dus ook maar voor 1 ding gebruiken en dat is eeuwig zonde.
    Ja maar dat is het ook echt precies!! Die modeling dingen maken heel veel sounds echt na. Klinken opzich redelijk, maar het echte ding is gewoon vetter. Punt.
    Natuurlijk heb je veel sounds met zo'n Strymon ding. En ze klinken allemaal heel goed. Dat kan inderdaad de motivatie zijn om zo'n ding te kopen en dat snap ik ook helemaal. Maar ik ben wat dat betreft het zelfde als jij denk ik. Ik gebruik ook maar 1 sound en heb daarvoor de EHX Memory Toy. Analoge delay met 9 van de 10 keer modulatie er over heen. Te gek! Voor de overige dingen heb ik een Vox Delaylab. Die vind ik ook heel tof, maar gebruik ik weinig. Alleen als ik een set moet spelen met echt verschillende delay sounds en soms wat reverb (haal ik daar ook uit).
    Ja wie spelen er allemaal op een Strat of LP, klopt, maar de Timeline heeft best veel van die gimmick-y sounds die iedereen dan gebruikt. Op dat punt word het voor mij een beetje saai.. Zo van jajaaa dat hebben we nu ook weer gehoord .

Senior Member

Standaard

Dat laatste heb ik ontzettend met de EHX Pog en Hog...

Senior Member

Standaard

Ja, een beetje cheesy vind ik die POG HOG dingen ook wel.
    De Box of Rock heb ik weleens naast de Big D gehad en ze hebben best wel wat van elkaar weg, de Box of Rock vind ik ook wel een van de betere pedalen maar de Big D is op de settings zoals Lex, Michael en ik 'm gebruiken nog wat vetter, opener, dynamischer en minder gecompresst, bovendien werkt 'ie super op elke Marshall of Vox achtige amp waar ik 'm tot nu toe op heb getest.
    Goede Fender amps pakt 'ie ook lekker maar dan wordt het soms wel wat viezer, alleen die nieuwere Orange amps vindt 'ie echt helemaal niks.
    De Flexboost is gebaseerd op de AC Booster als ik het goed heb, dat is wel een lekker pedaal, minder gain dan de Big D maar als je de gain en de bass lekker (vol) open draait krijg je er een goede sound met ballen uit.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    De Flexboost is gebaseerd op de AC Booster als ik het goed heb
    De ac booster heb ik weggedaan en eigenlijk nog steeds wel wat spijt van, een goede reden eindelijk mijn eerste mooer te bestellen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    De Box of Rock is echt de enige die ik nu ken die ik qua feel echt heel fijn vind.
    Check anders eens de CM single plexitone, met name kwa feel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Mooi boardje, zou ik wel eens willen proberen!

Die Formula, wat is dat voor iets?
    Dat geeft een lekker tweed sound!
    Dit filmpje begint met veel gebabbel, maar na ca. 2.30 minuut krijg je de sound te horen.
    Ook lekker wanneer je het pedaal qua gain ver open draait - bijv. om een solo te boosten.
    En dan je volume op de gitaar terugdraaien voor een lekker clean met een randje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Mss zorgt dat klokje wel dat Hesters solo's nooit te lang worden, we zijn gitarist...
    Is dat klokje nou het meest opzienbarende aan mijn pedalboard? Want ik heb hier nou volgens mij voor de 3e of 4e keer mijn pedalboard gepotretteerd en iedere keer krijg ik een opmerking over mijn klokje!
    Ik vind het gewoon berehandig. Ook omdat ik bijna nooit een horloge draag.
    Ik heb er ook zo'n 'plectrum houder dingetje' met plectra (plectrums?) tussen gedrukt - ook gewoon handig. Was dat nog niet opgevallen?

Senior Member

Standaard

Zo, even stiekem een crosspost van mijn nieuwe compacte board. Heel handzaam en klinkt super!
    Lava Cable, solderless?
    Bevalt goed?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten