Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 443 van 866 EersteEerste ... 343393433441442443444445453493543 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.421 t/m 4.430 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacrow Bekijk bericht
    Ik zou toch eens goed nadenken, ik heb de Flint en ik heb de Boss RV gehad, imho is de Flint overroepen op Reverb vlak, de tremelo is wel zwaar ok.

Ik heb daarstrak eens over de EHX Holygrail gespeeld en deze is ook zeer lekker maar als je daarna over een Fender (Twin) Reverb speelt ,tja...
    De reverb hoeft voor mij ook niet perse weg, de hardwire wel, die zuigt echt geluid met de vibe en Rotary stand. Maar misschien heb je wel gelijk; ik gebruik voornamelijk de tremolo van de hardwire en die is ok. Ik denk er nog eens over na...
    Hoewel de flint wel echt super klinkt op de filmpjes van YouTube.

Grtzzz! Roger.

Senior Member

Standaard

Tsjah, met die Strymon shit vind ik.. Het klinkt allemaal echt super goed en klasse enzo, maar je moet het toch 'voelen'.. Het blijft digitaal! En het klinkt heeel goed, maar ik vind vaak at als je een analoog pedaal hoort, dat toch vaak wel het echte werk is.

Maar ik moet eerlijk toegeven. Ik heb de Flint nog nooit zelf geprobeerd. En het gaat er ook een beetje om voor wat voor een sound je gaat

Senior Member

Standaard

Grappig dat je dat zegt, want tot op zekere hoogte deel ik je mening: je voelt een verschil tussen analoog en digitaal. Maar bij Strymon is het voor het eerst dat ik dat verschil, of beter gezegd: dat gemis bij een digitaal signaal niet heb. Naar mijn mening leveren ze puik werk daar. Blijft een persoonlijke mening uiteraard.
    DA - doet je goed!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Tof bordje Michael!!
    Hoe bevalt die Pure Boost? Kun je daar een eind uit de voeten mee op veel verschillende amps? Ik ben nu op zoek naar een ander drivepedaal voor mijn Marshall 1959, omdat mijn zo geliefde Box of Rock toch een beetje modder modder bulk in het laag mid-cut doet.. Die X-otic achtige pedalen lijken mij ook heel handig omdat je zoveel controle over de sound hebt.
    En wat is dit voor Pedaltrain? Pedaltrain 2?
    Hey Leon! Pure boost is eigenlijk meer een clean boost. Is het mooiste na je drives om wat controle over je sound te krijgen en het volume op te pompen voor solo's, of waar ik hem voor gebruik; als soort van buffer.

De Hustle Drive kan ik je wel aanraden. Dat is een OCD kloon die wat mij betreft beter klinkt dan een gewone OCD. Iets strakker en minder modder, maar wel even vet. Goede drive pedaal, dat makkelijk mee kan komen met de Big D en de Bogner en dat voor 1/3 van de prijs.

Dit is een Pedaltrain Junior. Dat is de kleinste van de "gewone" pedaltrains.

Senior Member

Standaard

Zo dan! Wat gaat daar veel op voor zo'n 'klein' ding!
    De OCD vind ik altijd veel te gecompressed eigenlijk.. Maar misschien is dat minder met de Mooer? Ik las al dat je deze toffer vond dan de 'echte' OCD. Strakker en minder modder.. Klinkt goed! Is deze ook zo gecompressed, of is ook dat minder?
    En de FLex boost? Is dat niet een beetje het zelfde idee met iets meer gain? Mij lijkt het heel fijn omdat je die laag en hoog regelaars hebt. Veelzijdig enzo.

@ Darkness: Ja, ik vind ze ook heel erg goed klinken! Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. Heel lang met een Line6 M9 gespeeld en toen 'moest' alles analoog omdat ik daar helemaal klaar mee was.
    Ik probeer ook eerlijk gezegd een beetje weg te blijven bij dat Strymon spul.. Buiten dat ik het gewoon echt dure apparaten vind, heeft iedereen het zowat. Je gaat allemaal een beetje het zelfde klinken vind ik.. Maar nogmaals, die Timeline is gewoon een magistraal apparaat en de mensen bij Strymon weten zéker waar ze mee bezig zijn!!
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 2 februari 2014 om 16:05

Senior Member

Standaard

Ik ben nu op zoek naar een ander drivepedaal voor mijn Marshall 1959, omdat mijn zo geliefde Box of Rock toch een beetje modder modder bulk in het laag mid-cut doet..
    Tsja, ik kan je wel weer een voorstel doen om een aantal effecten te lenen ... maar ja

Senior Member

Standaard

Jaa.. Ik blijf dat toch een soort lastig vinden Dat je met andere mensen hun spul loopt te zeulen naar optredens enzo..

Senior Member

Standaard

Laatste tijd toch weer wat veranderd aan mijn pedalboard. Toch maar weer een aparte tuner erop gezet. En een cleane booster, de spark van TC electronics. Dus nu ziet mijn Pedaltrain Jr er zo uit:

Juli vorig jaar was 't nog zo, dat was met een gator pedalboard:

De voeding van de Gator pedalboard, een Gator 8 Bus, heb ik gelukkig weer onder de Pedaltrain weten te krijgen.

Edit: ook nog maar even fotootje van de andere kant:
    Laatst gewijzigd door hessepes; 2 februari 2014 om 17:01

Standaard

Zo dan! Wat gaat daar veel op voor zo'n 'klein' ding!
    Klein, maar fijn. Het gaat niet om het formaat, maar wat je er mee doet! En zo kan iknog meer stomme cliché piemel grapjes bedenken, maar goed. Zal je er niet verder mee vervelen.

Ja, het verbaasde mij ook hoe veel er eigenlijk op kan! Ik was net als jij gebruiker van de m9 en was ook stiekem wel fan; voornamelijk om de draagbaarheid maar toch veelzijdigheid en de best wel redelijke klank, maar toen de tap tempo en mijn delay knop (wat kan ik zeggen...ik ben delay verslaafd...) het begaven, ben ik maar eens gaan kijken naar een andere praktische oplossing. Ik moet zeggen; tot nu toe bevalt het uitstekend! Veel betere sounds en nog steeds mega draagbaar, mede door de PTJR.

De OCD vind ik altijd veel te gecompressed eigenlijk.. Maar misschien is dat minder met de Mooer? Ik las al dat je deze toffer vond dan de 'echte' OCD. Strakker en minder modder.. Klinkt goed! Is deze ook zo gecompressed, of is ook dat minder?
    En de FLex boost? Is dat niet een beetje het zelfde idee met iets meer gain? Mij lijkt het heel fijn omdat je die laag en hoog regelaars hebt. Veelzijdig enzo.
    Als je de OCD te gecompressed vindt, dan vindt je dat bij de Mooer waarschijnlijk ook. Zijn qua gainstructuur wel erg met elkaar te vergelijken. De Flex heb ik nooit getest, dus ik zou niet weten hoe die klinkt, maar ik neem inderdaad aan dat het hetzelfde idee is als de Pure Boost, maar met meer gain. Ik vrees dat je bij mij niet moet zijn voor adviezen in deze!

Wel moet je de Big D van HBE eens proberen. Heel veelzijdig en ik ben zelf nog geen lekkerdere drive tegengekomen voor een dynamische, lage gain. (Toegegeven; er zijn mensen die meer drivepedalen hebben versleten dan ik hoor...maar sinds ik de Big D heb, heb ik geen GAS meer voor iets anders gehad. Ja, de Bogner Blue, maar die heb ik voor een heel andere sound gekocht...)

@ Darkness: Ja, ik vind ze ook heel erg goed klinken! Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. Heel lang met een Line6 M9 gespeeld en toen 'moest' alles analoog omdat ik daar helemaal klaar mee was.
    Ik probeer ook eerlijk gezegd een beetje weg te blijven bij dat Strymon spul.. Buiten dat ik het gewoon echt dure apparaten vind, heeft iedereen het zowat. Je gaat allemaal een beetje het zelfde klinken vind ik.. Maar nogmaals, die Timeline is gewoon een magistraal apparaat en de mensen bij Strymon weten zéker waar ze mee bezig zijn!!
    Ik heb ze ook wel geprobeerd en ik moet zeggen dat ik helemaal met je eens ben. Had hetzelfde met de Line6, alhoewel ik de delay en modulaties nog steeds prima vind klinken. Het blijft alleen wel het namaken van een sound en de originelen zijn gewoon allemaal "net effe een tikkie" beter. Wel mooi dat zo'n m9 mensen de kans biedt uit te vinden welke effecten ze nu echt gebruiken en welke er na een maand op marktplaats staan. Daarvoor blijf ik het een geniaal apparaat vinden, maar goed...ik dwaal af geloof ik.

Je ziet op heel veel boards inderdaad het Strymon spul en dat heeft zijn redenen. Ze klinken behoorlijk goed, zijn veelzijdig en worden door iedereen de hemel in geprezen. Ik vind ze persoonlijk niet echt helemaal geweldig, maar ik vergelijk het dan ook met mijn Memory Man (Analoog), Eventide Eclipse (Whacky) en TC 2290 (Digitaal). Niet iedereen kan dat betalen, of heeft zin er mee te zeulen, of vind het praktisch werken, of kan de sound waarderen, etc. Als je relatief goede benaderingen van al die sounds in 1 doosje kan krijgen, dan is het ook helemaal niet zo duur, hoor! En bovendien ook veel praktischer. Het is maar net wat je verkiest. Ik kwam er achter dat ik maar 1 sound op een board gebruik en die sound doet de Memory Man voor mij beter dan bijvoorbeeld de Timeline, El Cap of de Brigadier.

Ik vind wel; je hebt gelijk dat iedereen inmiddels de Timeline lijkt te hebben, maar goed; wie spelen er allemaal op een strat of LP? Het gaat er ook om wat je er uit kunt halen natuurlijk en aan de mogelijkheden om dat ding in te stellen zal het niet liggen! Mijn hemel zeg; dat ding heeft nog koffie voor Tristan en mij gezet toen hij hem mee had! vreemd genoeg vond ik dan wel weer 1 instelling beter klinken dan de rest en ik zou hem dus ook maar voor 1 ding gebruiken en dat is eeuwig zonde.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 2 februari 2014 om 23:01

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hessepes Bekijk bericht
    Mooi boardje, zou ik wel eens willen proberen!

Die Formula, wat is dat voor iets?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten