Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 18 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 179
    Senior Member

Standaard

Oki do, zal je tzt er over pm'men

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    ...
    even deze foto mee naar deze pagina
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Weer een weekend verder gewerkt. Nu de headstock aangepakt en ik ben er niet tevreden over. Achteraf toch met de routerbit moeten routen omdat dan de zaagsnede overal gelijk was en netjes. In dit geval ben ik te gehaast met de purfling cutter te werk gegeaan wat resulteerde in een variable diepte. Dit kom took mede doordat de headstock op sommige punten geen rechte zijkant heeft en dan je geen haakse verbinding maakt met de purffling cutter. Ik heb nu dit opgelost door 0,5 mm extra binding erbij te plakken. Ipv een diepte van 1,5 mm is hete en diepte van 2,0 mm geworden. Mijn idee is om straks alles af te tapen behalve de zwarte binding+gold sparkle. Omdat de gold sparkle op sommige plekken (de ronde plekken van de headstock) iets dieper ligt, denk ik dat ik op die plekken de zijkant een beetje opschuur. Dit moet er voor zorgen dat de gold sparkle overal even ver vanaf de rand zit. Uiteraard zal het model van de headstock wel ietsjes veranderen. Maar we praten hier over een halve millimeter, dus dat zal denk ik niet op gaan vallen. Het voordeel is wel dat de neck een solide kleur krijgt, dus dit soort foutjes kunnen opgelost worden. Ik weet alleenniet wat binding onder verf doet met de tijd. Zal zdit krimpen, dan kan de verf juist gaan scheuren. Nou, we zullen het wel zien. Ik denk dat als ik straks de boel echt netjes aftape alleen een rand zwart en gold sparkle te zien is.

Dit weekend ga ik aan de gang met 2k lak om de gold sparkle te sealen en de randen van 0,5 mm hiermee op te vullen.

Laatst gewijzigd door muffstuff; 2 december 2013 om 12:08

Senior Member

Standaard

Het ziet er echt allemaal bijzonder fraai uit en ik ben enorm benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Alleen....., het is altijd mijn droom geweest om een gitaar te laten bouwen dat overal voorzien zou moeten zijn van een tortoise binding. Noooooooit kunnen vinden. En nu kom ik er via dit topic eindelijk achter dat het weldegelijk bestaat en dan wordt het er op brute wijze af gehaald!
    Het is een keiharde wereld.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Het ziet er echt allemaal bijzonder fraai uit en ik ben enorm benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Alleen....., het is altijd mijn droom geweest om een gitaar te laten bouwen dat overal voorzien zou moeten zijn van een tortoise binding. Noooooooit kunnen vinden. En nu kom ik er via dit topic eindelijk achter dat het weldegelijk bestaat en dan wordt het er op brute wijze af gehaald!
    Het is een keiharde wereld.
    Tortoise binding was niet eens zo lelijk, dacht er zelfs aan omdat te gaan gebruiken bij de hals. maar wilde in dit geval de white chicken na gaan bouwen, zo ver mogelijk Ben overigens de tortoise binding wel veel tegen gekomen op ebay etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    of de Mad Cat

oeh , die mad cat is ook erg tof. een pickguard van echt leopard velletje zou het helemaal afmaken(of een nep velletje, dat mag ook, dan hoeft er niets afgemaakt te worden)

Senior Member

Standaard

Body is nu bound met witte bindng. Ik wacht met de gold sparkle tot het laatste moment. Ik wil eerst e body schuren en in de primer zetten om te zien of alles punt gaaf geschuurd is. Zodra dat klaar is, lijm ik de gold sparkle vlak voordat ik hem ga witten.

Ik heb voor een witte binding gekozen om de body, had het eigenlijk in het zwart willen doen maar beseft me dat nadat ik de bovenkant gedaan had. Dus toen maar doorgezet met wit. De orginele white chicken heeft het ook dus het is niet anders. De hals heeft wel een zwarte binding waar de gold sparkle op gelijmd is. Maar daar had ik twee lagen nodig omde boel op te vullen. Zwart moest wel buiten omdat het anders niet mooi stond met de ebony.

Dit weekend ga ik de gold sparkle op de hals sealen met 2k clear coat. Gold sparkle binding op de bosy ga ik pas het primer verhaal sealen met 2k clear coat. Dit projec zal nog wel een paar maanden voortduren denk ik. Maar ik maak wel elke week wat progressie zo.

Senior Member

Standaard

Ook dit met secondelijm gedaan. De albert heijn verkootp twee soorten. Een tube van 1,50 , maar dit is meer een gel secondelijm. Ook een tude van 3 euro, dit is super vloeibaar. Die laatste is toch wel een stuk beter, ook omdat de secondelijm dan meer in het hout trekt. Mijn vingers zitten nu wel onder, maar vond dit best lekker werken. Ik denk alleen wel als je een natural finish doet, je niet wegkomt met secondelijm. Dat trekt er teveel in en krijg je vlekken. Maar voor een solide afwerking is het me best mee gevallen. Ik vond die binding lijm van guitarsupplies neit lekker werken. Misschien dat wel goed werkt als je na het lijmen meteen de boel vast taped. Maar met secondelijm hoeft dit dus niet. Ik kon al na 15 minuten de binding haaks schuren/schrapen.

Aan de achterkant moet ik nog een rand opvullen, de radius die al in de body zat heb ik er niet helemaal uit kunnen fresen. Er is nu een rand van 1,5 mm op tw vullen. Binding zit overigens wel goed vast.

Senior Member

Standaard

De tip van barno mbt het spuiten van SprayMax 2k Clear lak was een goede tip. In mijn geval is het door mijn onkunde echter fout afgelopen. Of ik heb de bus niet goed geschud nadat ik de hardnet geactiveerd had, of de temperatuur was te laag afgelopen weekend (ongeveer 10 graden) of ik heb te nat gespoten. Ik denk zelf dat het laatste het probleem was, ik moet ook een behoorlijke laag clear spuiten, namelijk 0,5 mm en aangezien de SprayMax Lak bus maar 24 uur houdbaar is ben ik dus met een dikke natte laag begonnen, totaal 3 in een tijdsbestek van 36 uur. Na 2 dagen was de boel nog erg zacht, kon mijn nagel er in zetten. Los daarvan had ik misschien een laag van 0,2 mm bereikt, dus dat schoot niet op.

Poging twee is alle gold sparkle er afhalen(wat een rotwerk, de secondelijm doet zijn werk goed), want dat moet toch wel gezien de lak meuk die er op zit en dan nog een laag binding van 0,5 mm. Uiteindelijk krijgt het fretboard een white/black/white/ gold binding. Ik dacht nog even aan om de hals dunner te schuren om de dikte van de lak laag zo te minimaliseren, maar ik wil niet het risico lopen dat de hals straks te smal is en de e snaren er afvallen bij het fretten.

Als straks de 3e laag binding er op zit zal ik heel nauwkeurig de afstand binding rand hals moeten meten om te zorgen dat
    1 de gold sparkle niet uitsteekt
    2 er een kleine ruimte is om de gold sparkle te sealen in de 2k lak.
    Maar in dit geval net genoeg om de gold sparkle niet meer te voelen en te beschermen.

Vraagje, als je hele dunne lagen 2k clear coat spuit(geen nevel maar ook geen dikke natte laag), hoe snel kan je dan een volgende coat spuiten. Achteraf gezien denk ik dat ik na de flash off/afgas tijd van 10 minuten gewoon een nieuwe laag had kunnen spuiten. Zou iemand mij dat kunnen bevestigen? Dit omdat de bus maar 24 uur houdbaar is, moet ik de boel snel spuiten, maar ik wil niet meer het rsisco lopen dat de lak niet uithard. Zover ik gelezen heb hard 2k lak uit van binnen uit door de hardner en niet door het ontgassen zoals nitro. Alternatief voor de lak is dan poly smeren?

dit is de fact shet van spray max:
    http://www.spraymax.com/index.php?id=361&L=1
    http://www.spraymax.com/fileadmin/do.../TMB033_GB.pdf
    PROCESSING
    Protections:

Personal protection is required
    Respirator mask type A2/P2

Protective gloves,
    e.g. from latex or nitrile

1 – 2 spray passes
    approx. 30 µm per spray pass
    Spray passes