Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 415 van 867 EersteEerste ... 315365405413414415416417425465515 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.141 t/m 4.150 van 8664

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Nou, die Hicons heb ik anders ook geen goede ervaringen mee hoor. Ik had er een keertje twaalf besteld bij Thomann, waarvan ik twee kreeg waar de tip al op voorhand draaide, zonder dat er ook maar een soldeerbout in de buurt is geweest! Ook heb ik er een paar waarvan de twee helften niet helemaal recht op elkaar gaan, waardoor er een kleine opening openblijft en eentje had last van een schroefje dat niet helemaal lekker vastdraaide.
    Hmm, tja, bij mij waren ze alle 20 identiek, zonder draaiende tips, openingen of slechte schroefjes. Tijd zal het uitwijzen maar voorlopig heb ik er geen klagen over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    grotere en lompere jacks van Switchcraft of Neutrik.
    Die heb ik ook gebruikt maar niet voor patch kabels. Misschien is mijn soldeerboutje te zwak (of mijn soldeerskills) maar ik heb alle moeite van de wereld om daar niet telkens met een 'cold joint' te zitten. Ook geprobeerd om eerst wat 'finish' weg te schrapen maar hielp niet veel. Die zijn zo massief en lijken teveel hitte weg te dragen.
    Laatst gewijzigd door jan7; 2 december 2013 om 19:41

Senior Member

Standaard

Tja, misschien heb ik echt veel pech gehad of misschien zijn ze intussen verbeterd, maar zelfs al zouden ze wel allemaal goed zijn dan zou ik ze nog alleen gebruiken als ik ECHT geen ruimte had voor grotere/betere pluggen. Qua ontwerp blijft het namelijk gewoon zwak.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Goeie info allemaal, bedankt!

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Ik heb er zo onlangs 20 besteld bij Thomann: http://www.thomann.de/be/hicon_flund...ker_winkel.htm
    En ik zag ze toevallig gisteren nog goedkoper hier: http://www.newtone-online.nl/catalog...products_id=65
    Dat zijn niet dezelfde pluggen, die Hicons zijn ZEER degelijk, die andere zijn prullen.

De Hicon-pluggen zijn gewoon prima, als er problemen mee zijn, moet dat exemplarisch zijn. Ik heb er zelf al een 500-tal verkocht/gebruikt en zonder problemen, heb er niet 1tje gehad met problemen met de tip of iets dergelijks.

De Hicons die van Thomann kwamen, waren die per stuk in plastiek verpakt?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Ja, ik kan Lord Riffensteins comment bevestigen van die Hicons. Heel degelijk.

Bij Thomann idd per stuk in een plastic zakje.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Mijn Hicons kwamen allemaal van Thomann en waren per stuk verpakt in een plastic zakje. Neutrik pluggen zijn ZEER degelijk, de grotere Switchcrafts ook. Vergeleken met goedkopere varianten zullen de platte Hicons misschien degelijker zijn, maar vergeleken met de Neutriks en Switchcrafts zijn het gewoon twee matige stukjes metaal die met slechts twee kleine schroefjes vast zitten. Ik gebruik ze ook, omdat ze klein zijn en ik ze al heb gekocht, maar als je degelijkheid zoekt dan moet je naar mijn mening helemaal niet naar platte pluggen kijken, want het is gewoon een matig ontwerp voor een plug.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Die hicons zijn prima, wel even het "tip" lipje meesolderen omdat die met een klem verbinding vast zit wat wel eens wil gaan storen.
    En verder.. voor een pedalboard hoeft het ook niet zo lomp, zo vaak zit je daar toch niet aan vergeleken met gitaar kabels
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Dat zijn niet dezelfde pluggen, die Hicons zijn ZEER degelijk, die andere zijn prullen.
    Ik bedoelde 'pancakes' in het algemeen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    De Hicons die van Thomann kwamen, waren die per stuk in plastiek verpakt?
    Per stuk in gesealde plastiek en mijn twintig (dan waren ze iets goedkoper) nog eens in plastiek.

Ik vond wel dat het lipje voor de tip nogal kort tegen de 'body' zat (althans het stak een stukje voorbij dat plastiek flapje) en vroeg me achteraf af of het misschien de bedoeling is dat je dat lipje na het solderen naar binnen moet buigen zodat het beter onder dat plastiek flapje zit. Ik heb dat niet gedaan maar voor extra zekerheid wel een stukje tape rond het tip-lipje gedaan. Ik meet ze sowieso door met de multimeter na het solderen, maar toch...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    wel even het "tip" lipje meesolderen omdat die met een klem verbinding vast zit wat wel eens wil gaan storen.
    Je bedoelt waarschijnlijk de sleeve ipv de tip:
    Laatst gewijzigd door jan7; 3 december 2013 om 15:51

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Dan is de winst in ruimte 7,5 mm (15mm tov 22.5mm) wat met 5 pedalen 7,5cm scheelt.
    Nee. Als je je pedalen een beetje strategisch plaatst, scheelt het maar de helft van dat omdat je de pluggin om-en-om kunt plaatsen. Dat is bij George L-, of Lava-pluggen wel iets makkelijker dan haakse.

Senior Member

Standaard

@ jan, nee de tip. Dat oogje waar je hem in soldeert vond ik niet echt degelijk geconstrueerd.
    Hij kon bij mij draaien dus maar even mee gebakken
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten