Ja de "grootte" van de Lava plug blijft geweldig, maar dat geklooi :-(
Ja de "grootte" van de Lava plug blijft geweldig, maar dat geklooi :-(
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Dat valt met de solder version dus wel mee, mits je de slag te pakken hebt.
Waar ik nog wel een beetje huiverig voor ben is het feit dat de mantel nog steeds niet gesoldeerd wordt, en eigenlijk de tip ook niet (enkel het busje wat zich vastklemt in de plug).
Als er corrosie ontstaat, heb je toch kans dat de kabel gaat kraken lijkt me.
Ik zou het liefst alles gesoldeerd zien.
Ik ben bezig met mijn pedalboard en alle maatwerk kabels soldeer ik nu. Een goede soldeerbout aangeschaft en dat scheelt veel!
te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info
Ja..... Het word weer tijd voor een foto....
Ik dan maar. Ben nog niet klaar maar dit gaat hem wel een beetje voor langere tijd worden. Er komt binnen niet al te grote tijd nog een betere chorus op. Deze is niet eens zo slecht dus als het niet heel veel maakt laat ik hem staan. En ik wil nog graag de 10 bands EQ van MXR er op. Daarna ben ik klaar en ga ik de bekabeling een keer degelijk wegwerken plus inputs in het chassis monteren. Ik zag ook de 7 bands EQ van Boss. Is dat nu een mindere als de MXR of alleen maar goedkoper. Andere tips zijn ook welkom :-P.. Bijna klaar dus. Maar hier is ie voor nu:
![]()
Wat betreft EQ pedalen. Ik heb destijds een EQ pedaal aangeschaft om de sound van mijn amp te verbeteren. MXR, BOSS, biyang, mooer en joyo allemaal naast elkaar gehad. De enige zonder tonesuck en ruis was de biyang.
check je pm![]()
Tenzij je ze echt van Switchcraft wil, vind je die ook wel een stuk goedkoper. Naar wat ik erover gevonden heb op het internet schijnen ze allemaal (het merendeel?) van dezelfde fabrikant te komen, wat daarom nog niet wil zeggen dat ze allemaal kwalitatief even goed zijn.
Ik heb er zo onlangs 20 besteld bij Thomann: http://www.thomann.de/be/hicon_flund...ker_winkel.htm
En ik zag ze toevallig gisteren nog goedkoper hier: http://www.newtone-online.nl/catalog...products_id=65
Laatst gewijzigd door jan7; 2 december 2013 om 02:13
Die pluggen vereisen wel ninja-soldeer-skills, anders kun je ze allemaal weggooien. Als ze net iets te heet worden, smelt een plastic ringetje waardoor de tip speling krijgt.
Ik gebruik ze niet meer, tenzij van een goed merk.
Laatst gewijzigd door HaroldA; 2 december 2013 om 14:16
Misschien hebben die goedkope (net als de oudere versie van switchcraft) geen lugs/lipjes om aan te solderen en dan heb je wel wat hitte nodig voor een goede verbinding.
Die Hicons van Thomann (toch ook niet duur) hebben 2 lipjes en daar heb je niet veel soldeerskills voor nodig.
Als ik vergelijk met bijvoorbeeld deze patchkabel:
Dan is de winst in ruimte 7,5 mm (15mm tov 22.5mm) wat met 5 pedalen 7,5cm scheelt.
Voor stereo-pedalen zijn ze wel niet geschikt want de body van die pluggen is zo breed dat je er op sommige stereo-pedalen geen twee langs elkaar krijgt.
Laatst gewijzigd door jan7; 2 december 2013 om 14:23
Nou, die Hicons heb ik anders ook geen goede ervaringen mee hoor. Ik had er een keertje twaalf besteld bij Thomann, waarvan ik twee kreeg waar de tip al op voorhand draaide, zonder dat er ook maar een soldeerbout in de buurt is geweest! Ook heb ik er een paar waarvan de twee helften niet helemaal recht op elkaar gaan, waardoor er een kleine opening openblijft en eentje had last van een schroefje dat niet helemaal lekker vastdraaide.
Daarbij is het 'voordeel' van die extra solder lug ook zwaar overgewaardeerd. De aardeverbinding van je kabel is sowieso al een metalen massa die sowieso al tegen de behuizing van de plug aankomt wanneer je hem erin legt. Kleine moeite om hem even vast te solderen. Ik durf zelfs te beweren dat het sneller en steviger is zonder die extra solder lug.
Mijn conclusie is dat die platte pluggen als groep gewoon crap zijn. Ik gebruik ze omdat ik ze heb, ze klein zijn en ik liever vastgesoldeerde kabeltjes heb dan zonder vaste soldeerverbinding. Maar kwalitatief gezien zijn ze gewoon troep ten opzichte van de veel grotere en lompere jacks van Switchcraft of Neutrik.
Laatst gewijzigd door Fuhgawz; 2 december 2013 om 19:10
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Favorieten/bladwijzers