Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 64 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

Mooi ding, Pepe!

Dat Hammertone grey; zelf gespoten of powdercoated kant-en-klaar? (indien het laatste, waarvandaan, ik zoek ze zelf ook weer passief, sinds PPP ze niet meer in stock had)
    Heb weer zin om een Greybox DOD 250 clone te maken, nu er een stel pipo's van die net-niet-clones als grey-spec verkopen, met verkeerde caps en 1458 op-amps.

Ik heb een aantal jaren geleden 1tje gebouwd -verkocht aan een Belg- die echt parts-perfect was (zelfs de 47nF ceramic disk cap was exact dezelfde grootte (lees = onhebbelijk groot). )
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 7 november 2013 om 10:09
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ik hou van simpel industrieel, hammertone met grote bakelieten knoppen.
    Deze is gemaakt door Steve van JS, ik heb alleen voorgesteld het in de zelfde vormgeving te houden als de originele Magnatone. Hij vervangt de Hardwire trem, lelijk digitaal ding.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ga ik het (live) gebruiken? Nog geen idee, de full-scale test moet nog komen
    Het is wel heel leuk speelgoed, zelfs op slaapkamervolume.

Senior Member

Standaard

Zijn dat nou Daka-ware 29mm knoppen op die Kafuzz? Ik heb er net zo eentje op de timer van een broodrooster gezet, nadat de felroze chickenhead knop (erop gezet op verzoek van een vriendin) gesneuveld was.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis Bekijk bericht
    Zijn dat nou Daka-ware 29mm knoppen op die Kafuzz? Ik heb er net zo eentje op de timer van een broodrooster gezet, nadat de felroze chickenhead knop (erop gezet op verzoek van een vriendin) gesneuveld was.
    Volgens mij wel ja, ik heb deze wel eens gehad, en dat kunnen zomaar dezelfde zijn: http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=787

Senior Member

Standaard

Ik voelde me geïnspireerd, dus heb er eentje op m'n Super Hard clONe gezet. Staat eigenlijk wel een stuk charmanter dan het oude knopje wat ernaast ligt.

En hier de guts. Het had op zich wel een heel stuk netter gekund, maar daar had ik even geen zin in. Die zwevende weerstand tussen de schakelaar en aarddraad in het midden is een later toegevoegde 2M2 pulldown tegen schakelploppen. De te hoog geplaatste weerstand op het printje is een later gewijzigde waarde, ik had geen zin om het geheel weer te demonteren.

De boost-knop werkt overigens volledig naar mijn oude traditie verkeerd om. Iets met overmatige inname van linksdraaiende eiwitten of zo...
    Laatst gewijzigd door Heynis; 11 november 2013 om 00:46
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

De boost-knop werkt overigens volledig naar mijn oude traditie verkeerd om. Iets met overmatige inname van linksdraaiende eiwitten of zo...

Overigens hou ik niet van massief draad. Zelf ik met mijn gelimiteerde ervaring heb dat al te vaak fout zien gaan.

Senior Member

Standaard

Ik houdt ook niet zo van massief draad, maar ik zat midden in een verhuizing toen ik dit bouwde. Zodoende was dat het eerste wat ik voorhanden had zonder alle dozen af te zoeken. Ik heb het ook vaak genoeg fout zien gaan inderdaad.

Die verkeerd om draaiende volumeknoppen blijven me overigens maar achtervolgen, ik blijft dat om de een of andere reden steeds maar fout doen... It's not a flaw, it's a feature

Senior Member

Standaard

Die verkeerd om draaiende volumeknoppen blijven me overigens maar achtervolgen, ik blijft dat om de een of andere reden steeds maar fout doen... It's not a flaw, it's a feature
    Als het echt om een volumeregeling met ground gaat, kun je het volgende doen: Draai vooraf de potmeter (met knop) linksom, naar wat bij gebruik de volumestand '0' is. In die stand hoort de loper met ground verbonden te zijn. Het pootje waar de pijl of het streepje dus nu naar wijst, daar moet de ground aan komen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Dat ging hier dus mis. Bij de SHO wordt de gain grofweg bepaald door Rdrain/Rsource, dus geeft een maximale weerstand minimale gain. Normale passieve volumeregelingen doe ik zelden fout, maar die geven vaak toch een vrij hoge uitgangsimpedantie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten