Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 88

Discussie: Vocalisten.

Standaard

Zoiezo zijn die shows killin voor die zangers. Kijk naar Ben Saunders, die ziet de voice nu meer als een vloek dan als een gave. Ze krijgen binnen 5 weken een podium waar andere artiesten er 5 jaar over doen. Als de hype over is vallen ze compleet in een gat en hoor je er nooit meer wat van.

Wat vergeten wordt is dat originaliteit belangrijker is dan talent. De gave om liedjes te schrijven en melodieën te maken kan niemand je leren. Tim knol is daar in geslaagd en Jan Smit ( helaas) ook.

Daarom heb ik ook altijd moeite met Marco Borsato. Hij krijgt zijn liedjes aangeleverd, compleet en wel. Mwah niet mijn ding. Maar zingen kan ie wel.

Dan is er ook nog een gunfactor. Anouk vind ik geweldig zingen en prachtige nummers maken, maar ik gun haar niks. Ik vind haar een omhooggevallen arrogant wijf die denkt dat ze god is, met al haar belachelijke tweets.

Standaard

als die meid geen zangles gaat doen en vol het circus in gaat zal ze volgens mij geen lannge carriere hebben.

Om zowel technische als logistieke redenen. De emotionele kan ik niet inschatten.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

ik denk dat de verwachtingspatronen van deelnemers te hoog / fout liggen

wat je steeds weer terugziet is dat men naar de " showbizz" kijkt alsof je daar dan ineens uit t niks doorbreekt met je door god gegeven talenten en dat dit de rest van je leven beter maakt, gelukkiger, rijker..etc
    ik hoor jonge meisjes dingen zeggen als, ik wil beroemd worden over de hele wereld

het probleem is dat dit ook een vak is..iets waar je gewoon hard voor moet ( blijven) werken
    en dat bekend zijn grote nadelen heeft..harstikke leuk zo n rode loper momentje in een mooi pak of glamourjurk
    flitsende camera s en jij het stralend middelpunt
    ieder houd van je
    uh
    mja daar gaat t dus al de mist in
    want je bent voor de producers een bank automaatje
    en voor de fans niet de persoon die je werkelijk bent
    de fotografen en roddeljournalisten zien je als het artikel van de week..zo lang als t duurt, en dus ook een kassa katschingggg

muziek maken als beroep, als je daar van kunt leven, is heel mooi,..maar je integriteit waarborgen..realistisch blijven...en ga zo maar door..dat lukt de meeste deelnemers aan talentenjachten bij voorbaat al niet
    ze denken zo nu BEN ik er beroemd en geliefd..not

Super Moderator

Standaard

Op de vraag of ze zangles had was het antwoord 'nee' en ik hoop dat ze geen leeraar of lerares krijgt die dat naturelle er uit gaat halen.
    Dat is een leugen, kijk maar op youtube naar een opname in het kerkkoor van haar (onder haar eigen naam) waar ze een solo doet. Ze zingt in april daar vals en onwennig met microfoon. TV is nep jongens, dit meisje is maanden gedrild op dit nummer en met microfoontechniek, zangles enzovoort en misschien is dit take 22 die wij op TV zien. Trap er niet in.
    We willen graag denken dat dit een ruwe diamant is maar hier is al behoorlijk aan geslepen.

vals met kinderkoor: http://www.youtube.com/watch?v=Q9RB5XEu5gE

vergelijk dit met de HGT
    http://www.youtube.com/watch?v=VBMfgLvRZJs

Nog nooit zangles, M. Yass

(op werk kan ik je geen youtube laten zien want dat is geblokkeerd, TFM niet LOL)
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Ik vind die talentenjachten sowieso een beetje bullshit. Het is leuk voor die mensen dat ze zichzelf een keer kunnen laten horen en vaak komt daar ook wel wat uit. Maar meestal hoe verder je komt in het programma, hoe meer je een eendagsvlieg zult worden. Compleet gehyped en daarna kent niemand je meer.

Verder vind ik bij die talentenjachten dat ze erg picky zijn op hitgevoeligheid ook. Ze geven vaak de voorkeur aan goeduitziende poppy zangers en zangeresjes. Over het algemeen komen zangers/zangeressen die stevigere rock zingen er niet ver in door.

Ook het deel van Han over de lessen kan ik me wel bij aansluiten. Ik vind dit vaak ook bij gitaristen zo, uiteraard een beetje afhankelijk van de leraar enzo. Maar vaak hoor je bij conservatorium gitaristen een heel schoon en net gitaarspel. Natuurlijk hebben deze gitaristen ook hun eigen hoorbare stijl, maar toch is het vaak wat minder uniek dan gitaristen die zelf aan de slag gegaan zijn.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

nog ff teruggekeken dat filmpje van hgt
    en dat meisje past elke techniek toe die je iemand wilt leren lol
    zie haar handje gaan als ze t lastig heeft, dat is een techniek die je mensen leert om de hoogte weg te waaien, zo kun je ook door je knieen zakken op de hoge toon, werkt ook
    ook zie ik haar bovenlip afdekken..ik zie de hangende kaak die je aanleert

dit is inderdaad een big lie, dat meisje HEEFT zangles gehad..dat ze muzikaal is betwijfel ik niet, ..en dat ze een mooi stemmetje heeft ook niet
    maar dat ze geeen zangles gehad heeft is pertinent onmogelijk..ik zie het..dat is geen natuurlijk gedrag dat is aangeleerd
    ik zou zeggen uit t handboek der zangpedagogen
    en dat is mijn professionele mening. want van zangles heb ik dan weer wel een hoop kaas gegeten

Super Moderator

Standaard

heb je die kerkzang link dan ook gehoord? Dat is zelfde meisje in april dit jaar, nog voor de zangles.

Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    ik denk dat de verwachtingspatronen van deelnemers te hoog / fout liggen

wat je steeds weer terugziet is dat men naar de " showbizz" kijkt alsof je daar dan ineens uit t niks doorbreekt met je door god gegeven talenten en dat dit de rest van je leven beter maakt, gelukkiger, rijker..etc
    ik hoor jonge meisjes dingen zeggen als, ik wil beroemd worden over de hele wereld

het probleem is dat dit ook een vak is..iets waar je gewoon hard voor moet ( blijven) werken
    en dat bekend zijn grote nadelen heeft..harstikke leuk zo n rode loper momentje in een mooi pak of glamourjurk
    flitsende camera s en jij het stralend middelpunt
    ieder houd van je
    uh...
    Ik weet niet hoe het tegenwoordig op de buis is, maar jáááren geleden toen zelfs ik nog naar MTV keek kwam er wel eens zo'n programma voorbij waarin je kon zien hoe de sterren leven: Kasten van huizen met gouden fonteinen, dikke auto's, bling-bling... en dat is het enige wat je te zien kreeg. Dat er iets voor gedaan moet worden en wat dan wel kreeg je niet te zien. Vind je het gek dat een tiener die daarnaar kijkt denkt: "Ha dat wil ik ook". Gewoon een kwestie van even ontdekt worden en dan vervolgens eeuwige roem en rijkdom . Dream on.

Maar zo werd het wel gepresenteerd en mogelijk nu nog steeds.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

nee ik vind dat zeker niet gek, maar het is dus niet realistisch en zulke jonge mensen komen zwaar bedrogen uit ..met alle gevolgen van dien soms

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    heb je die kerkzang link dan ook gehoord? Dat is zelfde meisje in april dit jaar, nog voor de zangles.

ja zeker ..en daar zingt ze ook beduidend minder beheerst, er is veel werk aan gedaan in de tussentijd

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten