Deze bodyvorm zou nochtans staan met een plain colour (wit of zwart, of een fancy sparkle) maar ik vrees dat ik dan aan het foute adres sta te prediken![]()
Deze bodyvorm zou nochtans staan met een plain colour (wit of zwart, of een fancy sparkle) maar ik vrees dat ik dan aan het foute adres sta te prediken![]()
Oranje sparkle!
Wanneer wordt Ike's Guitar Building Jig Webshop geopend? Move over, StewMac!![]()
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Over my dead body. Dat doen jullie maar mooi bij je eigen gitaren.
Ik vind deze kleur voor de top wel mooi. Ietsje geel / blond -achtig. Enig idee hoe die kleur heet als ik hem ergens wil bestellen?
Dat duurt nog even ben ik bang. Er zijn momenteel fusie besprekingen bezig met Cocobolo, maar da's een tough negotiator![]()
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
strak gefreesd, die backplate.
aparte neck joint, beetje set neck maar dan geschroefd![]()
Een geschroefde neck zou in principe volstaan. Dat zou waarschijnlijk niet mooi sluitend zijn omdat ik echter een hiel aan de neck wilde. Om alleen lijm te gebruiken heb ik, denk ik, niet genoeg hout in de neckpocket (vooral aan de onderkant). Vandaar dat het een combinatie van lijmen en schroeven wordt. (dubbel genaaid houdt beter)
Kon het even niet laten:
![]()
Heeft iemand een idee hoe deze kleur "geel" heet en of dit te koop is als Clou poeder / ecoline o.i.d.?
![]()
Dat zal mengen worden en proefstukjes doen. Te meer omdat voorbeeld gitaar spruce is, denk ik, en anders kleuren weergeeft dan maple.
Dacht eerst dat het de Jimmie Vaughan signature was, maar zie op de Gretsch-site dat die net iets bleker van kleur is.
Laatst gewijzigd door barno; 5 augustus 2013 om 22:25
Thanks Barno!
't Hoeft ook niet exact dezelfde kleur te zijn. Die Gretsch is meer bedoeld om aan te geven in welke richting ik het zoek.
Heb je enig idee welke kleuren (naast geel) ik zou moeten gebruiken/mengen om deze kleur te benaderen?
Favorieten/bladwijzers