Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 15 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 147
    Senior Member

Standaard

wel cool, die grijze headstock. moeilijk te zien op de foto, nu heb ik de indruk dat je'm nog net iets meer off center had moeten zetten. anderzijds door de verhouding te veranderen, krijg je zowiezo andere feel. ben benieuwd om 'm volledig af te zien. voortmaken jij !

edit.
    iemand heeft ooit es een Guttlin neckplate (in de States) laten graveren. dat was heel knap gedaan. weet niet dadelijk waar je dat hier kan laten doen.

zelf heb ik het ook ooit gedaan maar dat kwam niet mooi uit, allemaal koperkleurig in de gravures. was zo'n gewone standaard chrome plate
    Laatst gewijzigd door barno; 25 juli 2013 om 23:07

Senior Member

Standaard

Ik heb wel voor de John Backlund gitaren even een proefje gedaan met het graveren van RVS (rvs is troep wat bewerken betreft...erg duur diamant freesje voor gebruikt) dus ik denk dat ik je eventueel wel kan helpen Aiko maar zoals Barno zegt : zou maar zo kunnen dat het daarna helemaal niet mooi is als je door die chroom laag heen gaat.

EDIT : moet het chroom zijn? Anders maak je toch zelf een mooie plaat van bijvoorbeeld aluminium en dat borstelen/poetsen en graveren?
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 25 juli 2013 om 23:17
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Thanks!

Ik al eerst eens aan de achterkant proberen te kijken wat er onder dat laagje nikkel zit. Als er inderdaad messing onder zit zal het niet zo mooi worden (of je zou de gravure al zwart moeten maken).

Aluminium ben ik, in dit geval, niet zo van gecharmeerd. Alles is nikkel/chroom. Daarbij vindt ik geborsteld aluminium niet zo mooi.

't Is ook niet zo'n ramp als er geen gravure op komt. Het was zo maar een idee dat me te binnen schoot
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Als er messing onder het nikkel zit, kun je waarschijnlijk een nieuw laagje nikkel laten opbrengen. Verder had ik dit adres gevonden. hier ook een paar foto's van stemmechanieken.

Dat was wat ik voor mijn eigen gitaar had uitgezocht. Helaas nog niet aan toegekomen om beide te proberen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk bericht
    Als er messing onder het nikkel zit, kun je waarschijnlijk een nieuw laagje nikkel laten opbrengen. Verder had ik dit adres gevonden. hier ook een paar foto's van stemmechanieken.
    Ze maken wel mooi werk.

Vandaag maar even de fretten erin gezet met de nieuwe pers. Werkt perfect! Full control, en daar hou ik van!

Senior Member

Standaard

nice,

met dat fineertje derop klopt de headstock helemaal!

of het is de lichtinval, soit, ik vind dat bleke wel mooi

Senior Member

Standaard

Even een mal van een tele ernaast gezet om de verhoudingen te kunnen laten zien:

Deze had ik nog niet laten zien (geloof ik): M'n fretslotbijzaag zaagje
    Twee stukken aluminium met een ijzerzaagje (babyzaagje) er tussen geklemd. Deze zaagjes hebben precies de juiste dikte. Hij staat zo'n halve mm dieper dan de tang van het fretdraad. Hiermee kan ik na het radiussen de bestaande fretslots op de juiste diepte zagen en daarbij de radius volgen. Hierdoor zit er geen ruimte onder de frets in het midden van het fretboard. Resultaat is perfect passende frets (qua diepte).

Ik moet er nog even een keer een handvat aan maken

Senior Member

Standaard

Deze had ik nog niet laten zien (geloof ik): M'n fretslotbijzaag zaagje
    Twee stukken aluminium met een ijzerzaagje (babyzaagje) er tussen geklemd. Deze zaagjes hebben precies de juiste dikte. Hij staat zo'n halve mm dieper dan de tang van het fretdraad. Hiermee kan ik na het radiussen de bestaande fretslots op de juiste diepte zagen en daarbij de radius volgen. Hierdoor zit er geen ruimte onder de frets in het midden van het fretboard. Resultaat is perfect passende frets (qua diepte).

Ik moet er nog even een keer een handvat aan maken [/QUOTE]

En weer bedankt voor het idee. De meest simpele maar zeer effectieve jig.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Even een mal van een tele ernaast gezet om de verhoudingen te kunnen laten zien:

ziet er goed uit Ike, komt er een kleurtje op?

Senior Member

Standaard

ziet er goed uit Ike, komt er een kleurtje op?
    Da's nog even een twijfelgeval. Ik denk dat ik de mahonie iets donkerder ga maken met transparante mahonie kleurstof. De esdoorn wil ik misschien wel iets "geler" hebben. Ik weet zo niet hoe die kleur heet, zal wel eens een voorbeeld opzoeken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten