Mijn gas van dit moment:
Hagström Viking Deluxe Tremar in zwart
Vox SSC55 Tea Burst
Eén van de twee is eind van de zomer in huis. Moet alleen nog een keuze maken...
Grappig om te lezen! Als ik zo even de foto's bekijk van beide gitaren lijkt het alsof de afstand tussen de brug en bevestiging van de Bigsby iets korter is bij jouw Gretsch dan bij de Hagstrom waarop ik heb gespeeld. Ik heb eens op een Gretsch G5238 Pro Jet gespeeld met Bigsby en daar had ik ook nergens last van meen ik mij te herinneren. Ik denk dat mijn hand daar wat meer verankerd lag. De Hagstrom voelde vanaf het begin af aan niet lekker en het werd niet beter voor mij. Het kan een combinatie zijn van handgrootte, afstand tussen brug en bevestiging en techniek waardoor het niet lekker speelde.
Dat zou natuurlijk kunnen door die afstand, de trem komt na de brug dus er zit wat vrijheid in de plaatsing... Overigens heeft dat type pro jet een ander model trem (b50 ofzo?), dat voelt gelijk heel anders aan.
Johan: u bent een man met smaak! Prachtige gitaren
Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2
Op het eerste gezicht lijkt het net een gitaar.
Reken maar dat deze ongeveer bovenaan op mijn lijstje staat. De VI en de XII zijn zo ongeveer de coolste dingen die in mijn ragplanken collectie ontbreken.
Laten we gewoon eens wat terug doen. We bestelen een bank. En dan hebben we geld genoeg voor onze GAS dingest.
Kan bijna niet wachten.
Vriendelijke groet, Gus
Precies, je moet niet denken in problemen maar in oplossingen![]()
Favorieten/bladwijzers