Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 164 van 410 EersteEerste ... 64114154162163164165166174214264 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.631 t/m 1.640 van 4093

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuitarL91 Bekijk bericht
    Nog iets voor je om te ontgassen: ik heb een keer op een Hagstrom Super Swede met 3 P90's gespeeld met een Bigsbystyle tremolo en die bevestiging van de Bigsby drukte vervelend op mij pols. Bij een gitaar met een grotere body was dit niet het geval omdat de afstand tussen de brug en de tremolobevesteging groter was.
    Mijn nummer 1 gitaar is een Gretsch G5570; min of meer les paul-vormige solidbody met een Bigsby B70 erop en ik herken me helemaal niet in de klacht Ik palmmute vrij veel, maar raak nooit de bevestiging van de tremolo aan. Gek.

Senior Member

Standaard

Mijn gas van dit moment:
    Hagström Viking Deluxe Tremar in zwart

Vox SSC55 Tea Burst

Eén van de twee is eind van de zomer in huis. Moet alleen nog een keuze maken...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Mijn nummer 1 gitaar is een Gretsch G5570; min of meer les paul-vormige solidbody met een Bigsby B70 erop en ik herken me helemaal niet in de klacht Ik palmmute vrij veel, maar raak nooit de bevestiging van de tremolo aan. Gek.
    Grappig om te lezen! Als ik zo even de foto's bekijk van beide gitaren lijkt het alsof de afstand tussen de brug en bevestiging van de Bigsby iets korter is bij jouw Gretsch dan bij de Hagstrom waarop ik heb gespeeld. Ik heb eens op een Gretsch G5238 Pro Jet gespeeld met Bigsby en daar had ik ook nergens last van meen ik mij te herinneren. Ik denk dat mijn hand daar wat meer verankerd lag. De Hagstrom voelde vanaf het begin af aan niet lekker en het werd niet beter voor mij. Het kan een combinatie zijn van handgrootte, afstand tussen brug en bevestiging en techniek waardoor het niet lekker speelde.

Standaard

Dat zou natuurlijk kunnen door die afstand, de trem komt na de brug dus er zit wat vrijheid in de plaatsing... Overigens heeft dat type pro jet een ander model trem (b50 ofzo?), dat voelt gelijk heel anders aan.

Johan: u bent een man met smaak! Prachtige gitaren

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

De nieuwe Squier VM Bass VI... Met een retail van 349$ en de correcte 4-switches en chromen plaatjes ben ik totaal om!
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Op het eerste gezicht lijkt het net een gitaar.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dat is omdat het een gitaar is... Die een octaaf lager staat, en kan dus voor beiden gebruikt worden.

Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

De nieuwe Squier VM Bass VI... Met een retail van 349$ en de correcte 4-switches en chromen plaatjes ben ik totaal om!
    Reken maar dat deze ongeveer bovenaan op mijn lijstje staat. De VI en de XII zijn zo ongeveer de coolste dingen die in mijn ragplanken collectie ontbreken.

Laten we gewoon eens wat terug doen. We bestelen een bank. En dan hebben we geld genoeg voor onze GAS dingest.
    Kan bijna niet wachten.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Johan: u bent een man met smaak! Prachtige gitaren
    Dank je. De smaak zorgt wel voor moeilijkheden, welke van de 2 moet ik kiezen.... Nu de één, met kerst de ander? Probleem opgelost

Standaard

Precies, je moet niet denken in problemen maar in oplossingen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten