Oorspronkelijk geplaatst door
Marc Oblivian
Zo zie je maar weer hoe men verschillende ervaringen met geluid kan hebben.
Ik vind de Dimarzio juist wat moderner overkomen, door het wat helderder karakter en hoeveelheid aan bas en wat minder middengebied. Maar dus eigenlijk ook best sprankelend/helder.
De JB mist juist wat meer bas, maar maakt dat qua middentonen weer goed. Of hij daardoor clean voller klinkt? Hmmmm, daar vind ik de Dimarzio door de vollere bas en het toch vrij heldere karakter eigenlijk ook goed uit de bus komen hoor. Juist met oversturing vind ik de JB prettiger omdat hij wat strakker in de bas is en een beter middengebied heeft. Bij clean gebruik vind ik wat meer bas en minder mid juist niet zo storend.
Een paf is inderdaad meer oldschool, maar daarbij een snel oversturende amp? Nee, snel oversturende amps associeer ik juist weer met modern. Vroegah gingen die beestjes niet zo snel over hun nek, vandaar de uitvinding van de hotte PU's zoals juist de Superdistortion en daarna de JB.
Ik gebruik overigens een JCM 800. Geen gebrek aan bas en mid inderdaad (maar ook niet aan hoge tonen, heheh). Bas en hoog hou ik altijd laag overigens.
Pedalen is bij mij niet zo spannend: Maxon OD808, oude Boss SD-1 en een equalizer in de loop voor volumeboost bij solo's (ja, ik heb een reissue JCM800).
Nou vind ik de amp allesbehalve vlak klinken (juist erg dynamisch) en met dat ene kanaal is hij verrassend veelzijdig, maar goed da's weer een kwestie van smaak/inzicht :-)
Favorieten/bladwijzers