Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Zo zie je maar weer hoe men verschillende ervaringen met geluid kan hebben.
    Ik vind de Dimarzio juist wat moderner overkomen, door het wat helderder karakter en hoeveelheid aan bas en wat minder middengebied. Maar dus eigenlijk ook best sprankelend/helder.
    De JB mist juist wat meer bas, maar maakt dat qua middentonen weer goed. Of hij daardoor clean voller klinkt? Hmmmm, daar vind ik de Dimarzio door de vollere bas en het toch vrij heldere karakter eigenlijk ook goed uit de bus komen hoor. Juist met oversturing vind ik de JB prettiger omdat hij wat strakker in de bas is en een beter middengebied heeft. Bij clean gebruik vind ik wat meer bas en minder mid juist niet zo storend.
    Een paf is inderdaad meer oldschool, maar daarbij een snel oversturende amp? Nee, snel oversturende amps associeer ik juist weer met modern. Vroegah gingen die beestjes niet zo snel over hun nek, vandaar de uitvinding van de hotte PU's zoals juist de Superdistortion en daarna de JB.
    Ik gebruik overigens een JCM 800. Geen gebrek aan bas en mid inderdaad (maar ook niet aan hoge tonen, heheh). Bas en hoog hou ik altijd laag overigens.
    Pedalen is bij mij niet zo spannend: Maxon OD808, oude Boss SD-1 en een equalizer in de loop voor volumeboost bij solo's (ja, ik heb een reissue JCM800).
    Nou vind ik de amp allesbehalve vlak klinken (juist erg dynamisch) en met dat ene kanaal is hij verrassend veelzijdig, maar goed da's weer een kwestie van smaak/inzicht :-)
    Ik vind de JCM 800 een kut versterker, het enige wat dat ding doet is laag en midden braken en vlak klinken, moet je eens een Koch proberen, die hebben juist dynamiek.
    Een Koch tettert een JCM er van alle kanten uit en nee een JB is niet old school.
    En dan ga je nog op een vlak klinkende amp een SD-1 zetten ook, dat vind ik niet echt een lekkere combo, dat ding is een moordenaar voor je geluid, voor boosting gebruik ik een Hau Rustdriver en een Blackcat FUZZ-OD, werken veel fijner wat mij betreft.
    Vroeger kwam alles uit de amp, tegenwoordig vind ik het allemaal wat te glad en te gillerig klinken ook nog en EMG's vind ik al helemaal niet te pruimen.

Senior Member

Standaard

Een JCM800 en geen hoog??? Als ze nou ergens juist om bekend staan... Juist het laag is niet zo prominent aanwezig, da's juist meer iets van de modernere high gain versterkers.

Ervaring met de SD heb ik niet, dus daar kan ik qua klank weinig zinnigs over zeggen. De JB wel, maar dat vind ik persoonlijk weer niet zo'n bijzonder element, tenminste niet in mijn set-up. Het enige wat dat element wel doet is, in mijn geval, in een superstrat nog enigszins een strat karakter te behouden. Ze hebben wel gigantisch veel mid en dat vind ik niet altijd wenselijk.

Het is de vraag niet, maar als alternatief voor de SD kan ik je absoluut de Seymour Duncan Distortions aanraden. Zitten ook ceramische elementen in, maar, vind ik, zijn toch nog redelijk dynamisch. Alles is alleen meer aanwezig, het hoog, het laag, alles behalve dun. Ik heb nu een setje in een SG zitten en ben er ontzettend tevreden over. Ook clean is gewoon erg goed te doen, ze blijven zelfs langer clean dan een SD 59'er in een tele van mij, maar met meer gain echt scheuren als een malle met die dingen. Ik kan zo snel even het filmpje niet vinden, maar er staan wat vergelijk filmpjes op YouTube tussen de twee element en ook daar klinkt de Distortion aanmerkelijk dikker dan de SD.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ik vind de JCM 800 een kut versterker, het enige wat dat ding doet is laag en midden braken en vlak klinken, moet je eens een Koch proberen, die hebben juist dynamiek.
    Heel "apart" dit ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Heel "apart" dit ...
    Tja sorry das mijn ervaring, ik kan echt niet overweg met Marshalls, maar ja ieder zijn eigenaardigheden zeg maar

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja sorry das mijn ervaring, ik kan echt niet overweg met Marshalls, maar ja ieder zijn eigenaardigheden zeg maar
    Ik kan niets met Koch

... maar het mafste vond ik je omschrijving: "het enige wat dat ding doet is laag en midden braken en vlak klinken". Jij hebt dan toch wel met een hele rotte 2203 lopen spelen, want dat herken ik ab-so-luut niet.

Standaard

Ik kan niets met Koch
    Ik ook totaal niet.

... maar het mafste vond ik je omschrijving: "het enige wat dat ding doet is laag en midden braken en vlak klinken". Jij hebt dan toch wel met een hele rotte 2203 lopen spelen, want dat herken ik ab-so-luut niet.
    Idd, mee eens. Maar op deze manier komen al die 'internet/fora-wijsheden' in de wereld. Dus iets genuanceerder had wel gemogen.

Maar goed, het ging btw ook helemaal niet over versterkers.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik ook totaal niet.

Idd, mee eens. Maar op deze manier komen al die 'internet/fora-wijsheden' in de wereld. Dus iets genuanceerder had wel gemogen.

Maar goed, het ging btw ook helemaal niet over versterkers.
    mhwa tis maar mijn mening, niet meer niet minder, dus ik vind dat ik het mag zeggen.
    Ik vind de Koch juist een erg prettige versterker en klik er alles op, omdat het gewoon kan.
    Laatst gewijzigd door geert1976; 12 juni 2013 om 20:04

Senior Member

Standaard

Nee, inderdaad: het ging over de verschillen tussen twee elementen, dus het Koch versus Marshall verhaal doet eigenlijk niet zo terzake.
    Wat elementen betreft was het voor mij een goede keuze om de Superdistortion te vervangen door de JB. Toch wel een behoorlijk verschil. Mijn V, wat al een goede gitaar was, is er naar mijn mening behoorlijk beter van gaan klinken.
    Seymour Duncan Distortion heb ik ook nog overwogen, maar ben bang dat dat weer niet iets teveel van het goede is. Aan laag in mijn gitaren namelijk geen gebrek en ik speel sowieso in D, dus een hele stap lager dan standaardstemming. Ik wil het vooral strak en duidelijk houden en daar is de JB perfect voor. Vind inderdaad dat de Distortion wel in het verlengde ligt van de JB. Als ik nog metal had gespeeld, zou ik denk ik wel voor de Distortion hebben gekozen.
    De Superdistortion is waarschijnlijk al verkocht, dus eind goed al goed. Kan ik mooi weer door mijn vlakke, slecht klinkende Marshall gaan spelen.
    Just the way I like it ;-)
    Laatst gewijzigd door Marc Oblivian; 12 juni 2013 om 20:12

Senior Member

Standaard

Euh... Ik speel ook geen metal heur en ook een volledige stap omlaag, op een, jawel, JCM800. Gaat goed met die Distortions hoor.

Senior Member

Standaard

Hier ook een DiMarzio Super Distortion liefhebber die over een Marshall 2203 speelt, een JMP2203 dan.
    Een heerlijke combinatie!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten