Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 61 van 67 EersteEerste ... 11515960616263 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 601 t/m 610 van 667
    Senior Member

Standaard

Duidelijk. Waar ik mijn kabels ga kopen en welken het worden zal ik later nog op komen, die koop ik wel als ik mijn volgende pedaal koop. One spot + daisychain kabel en wat accessoires worden zometeen besteld (t/m morgen geen verzendkosten ). Andere dingen komen later nog.

Dan terug naar het pedalboard zelf. Wat zouden geschikte afmetingen zijn? Is 35x50 een redelijke maat? En waarmee kan ik het het beste bekleden, als ik onder mijn pedalen klittenband doe?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik gebruik deze graag: http://www.thomann.de/nl/pro_snake_p...nkel_015_m.htm

Edit: ze zijn er ook in 30 cm.
    Hoi Henri, die zien er goed uit. Werken ze ookk goed? Geen storing en lange levensduur??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinH Bekijk bericht
    Duidelijk. Waar ik mijn kabels ga kopen en welken het worden zal ik later nog op komen, die koop ik wel als ik mijn volgende pedaal koop. One spot + daisychain kabel en wat accessoires worden zometeen besteld (t/m morgen geen verzendkosten ). Andere dingen komen later nog.
    Koop aub geen 1-spot: die kunnen nogal storen. Er is al heel veel (op dit forum) geschreven over die ondingen.

Senior Member

Standaard

Ik ga nu zelf ook eens aan de slag met een pedalboard, dus ik heb ook wat vragen. Zullen vast al wel een keer gevraagd en beantwoord zijn, maar ik ga niet eerst 60 pagina's lezen en nog 2 fora doorzoeken voor ik ze stel.

Om te beginnen, mijn idee is om het zonder bestaande behuizing te doen, gewoon alles zelf (met hulp, dat helaas wel, ik heb zelf niet alle spullen en zeer weinig ervaring), van een paar plankjes hout (of een grote plank natuurlijk) en een aantal extra onderdelen. Dan wil ik met dat hout een kistje bouwen, waarbij het onderdeel met pedalen aan de zij- en achterkanten wat hogere randen heeft, en een laag randje (2-3cm?) aan de voorkant. Omdat ik geen geld heb om een patchbay te kopen en ik ook niet denk dat ik er zelf 1 kan maken, wil ik de kabels via 2 of 3 plekken erin/eruit laten gaan. In eerste instantie gaat het om stroom (ik wil een one spot kopen, later mogelijk meerderen, dus er komt een stroomblokje), een kabel vanaf de gitaar naar de effecten, een kabel vanaf de effecten naar de amp, en een kabel voor switchpedalen naar de amp. Hiervoor wil ik dan gewoon twee/drie openingen maken, die ook weer dicht kunnen. Daarnaast wil ik het board aan de onderkant bekleden met een tapijt o.i.d., waar klittenband goed aan hecht. De buitenkant heb ik verder nog niet besloten, maar er komen wel rubberen voetjes onder.

Nu heb ik een paar vragen:
    1. Wat zouden de afmetingen moeten worden? Ik heb nu enkel een Digitech Screaming Blues en twee Boss FS5-U's, maar ik wil er in ieder geval later een tuner, wah (VOX V847A), Digitech bad monkey, chorus, reverb en delay bij. Hiervoor moet dus ook ruimte zijn, maar er moet nog ruimte overblijven. Ik dacht zelf aan iets van 35x50cm, en dan de opstaande rand 10cm hoog, en dan nog 2cm voor de deksel.
    2. Hoe kan ik alles het beste verbinden? Ik heb zitten denken aan van die jack-jack pluggen, maar ik dacht ook aan die korte Fender kabels (passen bij mijn eigen kabel van gitaar naar effecten). Of maakt het niet echt uit?
    3. Welk materiaal kan ik als bekleding van het grondvlak gebruiken? Het liefst zo goedkoop mogelijk.
    4. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten, of speciale tips?

Alvast dank voor de hopelijk komende hulp,
    Robin
    1) voor de benodigde ruimte zou je eens kunnen uittekenen waar je welk pedaal wil hebben, ivm bediening, kabelloop etc, en dan eens bekijken hoe groot het zaakje moet worden, ipv "op de gok" nu een maat kiezen.
    2) ik zou gewoon patchkabels gebruiken. Zelf op maat maken is het meest flexibel. Ben je geen held met de soldeerbout kun je george l of soortgelijke kabels overwegen (en als je die netjes haaks afsnijd ipv knipt en de pluggen goed vastdraait gaan die echt niet los).
    3) het werkt niet het snelst, maar een (spuit) bus mat zwarte lak gaat je de kop niet kosten.
    4) Als je een opstaande rand maakt die hoger is dan de hoogte waarop de connectors van de pedalen zitten, en je maakt geen patchbay, hou er dan rekening mee dat je ruimte hebt op die plekken waar je nog kabels in pedalen moet pluggen (gitaar naar pedalboard, pedalboard naar amp, etc). Of deze rand helemaal laag houden en de hoogte in het deksel voorzien. Of toch een patch bay maken..
    Hou ook rekening met de plaatsing van de voeding tov de pedalen. Voor veel digitale doosjes zal het niet veel uitmaken, maar bv een voeding heel dicht tegen een wah geeft vaak een flinke brom.

Senior Member

Standaard

1. uittekenen gaat niet lukken, want ik heb niet echt specifieke pedalen op het oog. Bovendien, dit zijn slechts ideeën van welke soorten pedalen ik wil hebben. Welke pedalen het zullen worden ben ik nog niet uit, en dat kan nog wel een paar maanden duren voor ik dat weet. Terwijl dit iets is om mijn vakantie mee te vullen. Is 35x50 (of 50x35, ligt er maar net aan hoe je het wilt zien) veel/weinig voor een pedalboard?
    2. Patchkabels zijn nu inderdaad het plan. Ik ben van plan gewoon standaard kabels te kopen. Kost iets meer, maar geeft toch een veiliger gevoel.
    3. Ik bedoelde eigenlijk, het vlak waarop de pedalen komen. Die moeten met klittenband eraan komen, maar ik wil niet nu al moeten bepalen hoe groot alle pedalen zijn, want als ik straks de pedalen heb kan het zomaar zijn dat dat niet meer klopt. Dus zal er iets van een tapijt op moeten komen, maar er zijn neem ik aan wel verschillen in tapijten. De rest wil ik inderdaad zwart hebben, en dat wil ik later afwerken met profielen voor flightcases. Maar dat zijn zaken voor later, als ik weer een keer geld heb.
    4. Daar had ik al wel een idee voor, ik moet alleen nog zien hoe ik dat uit ga werken. En ik ben van plan de voeding(en) direct linksboven te plaatsen, en in ieder geval de Wah rechts.

Harold, de one spot is in principe al besteld. Waardoor komt de ruis?

Senior Member

Standaard

Harold, de one spot is in principe al besteld. Waardoor komt de ruis?
    Het is een geschakelde voeding, een hele hoop pedalen geven dan een flinke piep.

En wat afmetingen betreft: kijk eens naar bestaande koffers. (pedal train, dap showmaster, etc)

Senior Member

Standaard

Misschien een stomme reactie, maar als je nu 1 pedaal + 2 schakelpedalen hebt, en voor de rest nog niet weet welke pedalen specifiek in je case moeten komen, is het dan niet beter om met de case te wachten tot je dat wel weet?
    Als je het hebt over een chorus, delay, reverb, dan maakt het nogal wat uit of je pedalen van boss-afmetingen gaat kopen (of kleiner), of grotere apparaten als bv de Eventide pedalen, Line 6 DL4, en dat soort dingen, want dan is je plank snel vol.
    Het zou jammer zijn om nu veel werk in een case te stoppen van 50x35cm om er dadelijk achter te komen dat ie eigenlijk toch echt 52x33cm had moeten zijn om eens wat te noemen.

Vwb afmetingen, ik vind 50x35 niet echt groot, maar het ligt er zoals gezegd maar aan welke kant je op wilt gaan. Als je denkt dat het groot genoeg is dan zeker doen, ik heb een tijdje met een pedalboard van 82x47cm gesleept, en dat is voor in kleine kroegjes toch eigenlijk net te groot.

Waarom moet er tapijt in? Je hebt ook zelfklevend klittenband wat je aan de ene zijde op je pedaal plakt, en de andere zijde op je pedalboard?.
    Maar als het een tapijtje is met hetzelfde motief als het tafelkleed van je oma, ja, daar kan niks tegenop natuurlijk!
    Persoonlijk vind ik de truc met de fietskettingschakels nog beter, dan zitten je pedalen tenminste mooi vast.

Senior Member

Standaard

Bij mijn pedalboard ben ik uitgegaan van een Boss pedaal. En eigenlijk paste alles er nog op. Diamond chorus, fulltone vibe. Het enige pedaal dat niet paste was een holier grail, maar dit staat op de versterker altijd aan

Als je met 'verdiepingen' werkt zorg er dan voor dat de jacks van de onderste verdieping onder de verdieping daar boven passen. Dan past waarschijnlijk een eventide oid ook op je plank.

Ik zou persoonlijk voor klittenband gaan. Maar ik wissel dan ook bijna elke week wel een pedaal.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7string Bekijk bericht
    Hoi Henri, die zien er goed uit. Werken ze ook goed? Geen storing en lange levensduur??
    Ja, ze werken goed, wel een beetje stugge kabel, maar wel lekker degelijk, en de pluggen zijn relatief compact.
    Ik gebruik ze al een jaar of 3 à 4, en er is er nog niet één kapot gegaan (knock on wood).

Zo'n 1-spot is een prima keuze voor de meeste pedalen, maar ik heb ook al diverse pedalen meegemaakt die er flink op storen, en dan heb ik het niet over een beetje ruis/brom, maar serieuze piep- en bijgeluiden.
    Een echt goede voeding is een investering, maar geeft veel betere resultaten.

Senior Member

Standaard

Ik ga inderdaad uit van Boss-formaat pedalen. Tuner en Bad Monkey (of andere TS-kloon) zijn natuurlijk sowieso al ongeveer dat formaat. Delay zit ik wel te denken aan een boss-formaat pedaal. Wah weet ik uiteraard.

Reden om nu al iets te maken is dat ik gewoon nu alles steeds maar weer door elkaar leg. Met een pedalboard waarop alles vast zit is het iets opgeruimder. Reden voor tapijt is dat ik gewoon het hele oppervlak wil kunnen gebruiken om dingen aan te bevestigen. Dan heb ik nog de vrijheid om te experimenteren met posities e.d..

Dit is slechts een eerste board, als die vol is maak ik wel een mooiere. Hout kost mij niets, dat kan ik via mijn stiefvader krijgen. Alleen tapijt en onderdelen als voetjes, hoeken, etc. kosten mij geld. En natuurlijk een stroomblokje met voedingen.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten