Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 30 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 296
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Maar is 490V niet te hoog om er buizen in te steken? Aangezien max voltage van preamp buisje op 300V zit.
    Mijn Sovtek MIG50 loop op 511VDC.

Senior Member

Standaard

Dat je onbelast een heel hoge spanning meet zegt niets. Pas als de amp belast wordt door de stromen van de verschillende buizen kun je een oordeel vellen:
    Je zal nog een aardig stuk zakken als de buizen stroom gaan trekken.
    Om weer eens een aloude discussie op te starten Een reden om een standby te nemen. Eerst de buizen laten gloeien en dan pas de spanning erop. Maar dat is hier op dit forum geloof ik tegen dovenmans oren
    Maar Thijs het is juist dat je een buisje kan beschadigen doordat er een spanning van bijna 500V op de preamp gooit en daarmee de limiet fors overschrijdt. Maar dat zal ik wel verkeerd zien
    Nico

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Een reden om een standby te nemen. Eerst de buizen laten gloeien en dan pas de spanning erop. Maar dat is hier op dit forum geloof ik tegen dovenmans oren
    Niet alleen hier. Zie je overal. Zelfs met argumenten als "het is slecht voor je pitten (ref: Klare, Hoorn). Nooit begrepen waar dat soort redenaties vandan komen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Spanningen zijn relatief onschadelijk, het zijn de stromen die een buis vernielen. Meet nou eens de inschakelstroom als een bedrijfsklare buis ineens 500V voor zijn harses krijgt. Meer zeg ik niet .
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Ik heb er even wat buisjes ingestoken en het een en ander nagemeten. Even gebruik gemaakt van de voltage chart van metroamp. Alles komt aardig overeen en ziet er goed uit, met uitzondering van de PI. Hier heb ik de volgende voltages:
    P1: 240V
    P2: 60V
    P3: 95V
    P4: gloei
    P5: gloei
    P6: 224V
    P7: 60V
    P8: 95V
    P9: gloei

P1 en P6 is opzich nog niets zo bijzonder volgens mij. Maar P3 en P8 zijn volgens mij nogal aan de hoge kant.

Ik heb een lar-mar PPIMV ingebouwd van metroamp. http://metroamp.com/wiki/index.php/Lar/Mar_PPI-MV
    Wanneer ik deze hoger zet dan 2 ontstaat er een laag frequent eentonig signaal in de speaker.

Iemand tips?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

geef het schema er ff bij
    En als je toch bezig bent gelijk de spanning op de B+ aan de andere kant van die anode weerstanden.
    25V over de kathode weerstand lijkt op een verkeerde waarde van de kathode weerstand,
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 23 april 2013 om 20:21
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    P1 en P6 is opzich nog niets zo bijzonder volgens mij. Maar P3 en P8 zijn volgens mij nogal aan de hoge kant.

Wanneer ik deze hoger zet dan 2 ontstaat er een laag frequent eentonig signaal in de speaker.
    In de PI is lastig meten, spanningen zijn normaal maar roosters moet je gewoon niet meten.

Als hij gaat motorboaten dan de anodes omwisselen
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Hier het schema: https://dl-web.dropbox.com/get/New%2...Fl6iNQWaZC5BVQ

Ik heb nu het standaard superlead channel gebouwd zonder channelswitching erin. Dus zoals de switches in het schema staan zo is hij nu hard-wired. De FX loop zit er nog niet in en de resonance mod in de feedback heb ik ook nog weggelaten. hier zit puur de 39K weerstand, condensators en resonancepot zijn er uitgelaten.

Voor de anode weerstanden van de PI (tussen de 10k weerstand vanaf de powersupply en de anode weerstanden) staat 307V.

Senior Member

Standaard

Vul het maar in:
    307 - 240 = 67V = 0.67mA stroom. Beetje laag. En dat schema is niet toegankelijk voor mij.
    Ik schat in dat je een veel te hoge weerstand hebt gebruikt naar pin 3 en 8. Je meet 35V over de kathodes naar de serie weerstand naar GNd.
    35V / (2x0.00067) = 26K. Meet die weerstand eens tussen pin 8 en de serie weerstand naar GND
    Nico

Senior Member

Standaard

Ik heb even de boel gecontroleerd maar wat betreft weerstandswaarden klopt het met het originele schema. Een 82K en 100K op de anode en de 470ohm naar de kathode.

Hier het schema nogmaals, als het goed is doet hij het zo wel: http://db.tt/asIh1wTi

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten