Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 30 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 296
    Senior Member

Standaard

Vandaag de eerste check gedaan, nog 2 kleine puntjes gevonden en hersteld. Dit weekend waarschijnlijk de 2e check en dan de amp eens aanslingeren.
    Zijn er nog dingen die ik moet doen voordat ik hem opstart? Ik hoor weleens mensen die opstarten met een variac, en caps vormen, etc.
    Ik heb geen variac, mijn plan was om hem gewoon aan te sluiten zonder buizen en dan de voltages nameten. Vervolgens per preamp trap buis insteken en controleren en zo richting eindtrap werken. Als alles in orde is inpluggen en spelen.
    Tips zijn welkom!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Je hebt extreem netjes gewerkt, welke fout zou je gemaakt kunnen hebben met echt kostbare gevolgen?
    Ik zou zeggen aanzwengelen dat ding, ik had me nu al niet meer kunnen beheersen.
    Caps vormen is bij mijn weten enkel belangrijk als je oude (gebruikte) elco's na lange tijd weer op spanning brengt.
    Ik heb in mijn JTM45 clone oude mosterd caps van Nico gezet, die hadden ook geen vorming nodig.
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 10 april 2013 om 18:50

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    J
    Ik heb in mijn JTM45 clone oude mosterd caps van Nico gezet, die hadden ook geen vorming nodig.
    Mosterd caps zijn geen elco's. Maar ik heb nog nooit een amp met een variac aangezet. En met de nieuwe elco's beetje achterhaald.
    Nico

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Mosterd caps zijn geen elco's. Maar ik heb nog nooit een amp met een variac aangezet. En met de nieuwe elco's beetje achterhaald.
    Ongepast om in dit topic te melden hoe ongelofelijk geweldig dat ding klinkt. Ik heb afgelopen week e.e.a. verandert volgens het 'Larry grounding scheme'. In mijn bouwsel een fijne verbetering. Signaal/ruis verhouding is subliem.

Senior Member

Standaard

Wat een mooi bouwsel...
    Ik hoorde altijd dat draden getwist moeten worden. Maar hier zie je alle draden los van elkaar lopen. Maar wel altijd kruislings. Dus zo ideaal mogelijk.

Kan dat bij deze amp niet. Of is dat juist iets wat je ziet in een ingewikkeldere amp?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Ik hoorde altijd dat draden getwist moeten worden.
    Alleen waar AC over gaat, toch? En er is genoeg getwist in deze amp, ik zie volgens mij zelfs een stukje vlechtwerk!

Senior Member

Standaard

Wat een mooi bouwsel...
    Ik hoorde altijd dat draden getwist moeten worden. Maar hier zie je alle draden los van elkaar lopen. Maar wel altijd kruislings. Dus zo ideaal mogelijk.

Kan dat bij deze amp niet. Of is dat juist iets wat je ziet in een ingewikkeldere amp?
    Zoals harold al aangaf, alleen de AC voedingsdraden hoef je te twisten. De draden generen een magnetisch veld loodrecht op de drwarsdoorsnede. Beide zijn in tegen fase. Door ze goed in elkaar te twisten hef je het magnetisch veld op en krijg je geen geinduceerde storingen op de andere draden (=signaal).

Van dat vlechten van de output draden ben ik niet zo wild van. Je creert een condensator die een dempende werking gaat geven op het hoog.
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 11 april 2013 om 10:03
    Nico

Senior Member

Standaard

Thanks...

Dacht trouwens dat de JTM45 en JTM100 met name wat scheller waren gemaakt omdat dingen als de Uni-vibe veel hoog stelen. En dat dat een beetje in die versterkers is gebleven. En dat die bakken pas echt lekker klinken als er bepaalde effecten voor hangen... (Ik heb altijd ruzie gehad met een JCM800 combo.... (wist ik veel dat je dan gewoon de treble op 0 draait) Verder dan kwart over en kwart voor kwam ik nooit op een EQ...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ik heb altijd ruzie gehad met een JCM800 combo.... (wist ik veel dat je dan gewoon de treble op 0 draait) Verder dan kwart over en kwart voor kwam ik nooit op een EQ...
    Ik heb op al mijn JMP/JCM800/etc de treble en precense altijd op meer dan 12uur staan en het is nooit schel, ook niet met de gitaar direct in de amp.

Senior Member

Standaard

Had blijkbaar wat discussie gemist in mijn topic... Had het niet bij nieuwe berichten zien staan. De AC draden heb ik allemaal getwist idd, de rest alles haaks op elkaar. De OT heb ik inderdaad gevlecht, dan blijft het allemaal netjes bij elkaar en opzich vind ik een beetje verlies in het hoog niet zo een ramp. De marshalls die ik tot nu toe heb gespeeld hou ik meestal toch de treble en presence aan de lage kant

Er was toch nog een foutje ingeslopen. Ik had de elco's van de bias verkeerd zitten. Ik had de - aan aarde gehangen, maar het is natuurlijk een negatief voltage dus komt de + aan aarde.

Nu is hij klaar om aan te slingeren. Heb dit weekend even tijd gehad om hem op spanning te zetten zonder buisjes erin, het e.e.a. nagemeten. Voltages lijken allemaal wel ok, enkel heb ik het idee dat de voeding aan de hoge kant is. 490V na de gelijkrichter diodes.
    Ik weet dat dit komt doordat je zonder buizen erin minder geen verbinding is naar aarde voor de load, waardoor er dus geen voltage valt over de 100K weerstand. Maar is 490V niet te hoog om er buizen in te steken? Aangezien max voltage van preamp buisje op 300V zit.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 23 april 2013 om 18:03
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten