Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 347 van 866 EersteEerste ... 247297337345346347348349357397447847 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.461 t/m 3.470 van 8652
    Senior Member

Standaard

Dat is de set-up van big dooley.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Je doet je naam aan MadMan! Gave set!
    Die kudos zijn voor big dooley

Senior Member

Standaard

You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

....
    Twee heads op een 4.12" snap ik dan weer niet zo goed, het stereo beeld is dan redelijk foetsie ten opzichte van twee losse kasten.
    Ik zie 2 heads op 2 2x12's toch?

Ik ben benieuwd hoe dat klinkt trouwens.... mooie set!

Edit: alhoewel?

Senior Member

Standaard

Je doet je naam aan MadMan! Gave set!

Gebruik je de versterker simulaties nu vooral voor de Gr55 of met name de synth/filter/pitch stuff? Ben heel benieuwd wat je van de GR55 vindt. Ik ben redelijk gek op freakgeluiden en gebruik daarvoor nu de Line6 FM4 (synth/filter bakkie) en de Ring Thing van EHX. Wat delay erop en stereo schakelen, dan gaat het ook alle kanten op. Het gitaarsignaal met delay, 50% sweepfilter en het normale signaal met de EHX dan een blokgolf in het hoog voor 50% meegeven. Dat lukt dan weer wel..

Twee heads op een 4.12" snap ik dan weer niet zo goed, het stereo beeld is dan redelijk foetsie ten opzichte van twee losse kasten.
    laat ik hier maar ff op reageren dan?

de versterkersimulaties gebruik ik niet voor de gitaargeluiden (normal pickups en modelling), daar gebruik ik echt de marshalls voor... maar een orgel met een versterkersimulatie is best lekker bijvoorbeeld... of lekker online pingelen met behulp van de USB

de GR55 is mijn eerste synth, dus ik moest vooral wennen aan de tracking... je moet je spel aanpassen om er een beetje acceptabele piano-geluiden eruit te krijgen zonder glitches bijvoorbeeld... ik heb hem nog niet zolang, dus voorlopig ben ik wel ff zoet met ontdekken...
    ga hem toch merendeel gebruiken voor de gitaarmodelling denk ik, met alle tuningsmogelijkheden (elke snaar kan afzonderlijk tot 2 octaven hoger of lager worden gestemt) en dit in combinatie met de marshalls

de versterker-speakercombinaties lijkt inderdaad vreemd... ik heb 2 1936 kasten op elkaar met ieder een G12H30 en een V30... de V30's worden aangedreven door de JVM eindtrap, de H30's door de AFD eindtrap... het geheim is, dat beide eindtrappen uit fase staan van elkaar, wat een ontzettend breed geluid geeft...
    om echter teveel laag verlies tegen te gaan, heb ik het volgende gedaan:
    -elke versterker heeft dus zijn eigen soort speaker
    -wordt er flink gebruikt gemaakt van de ingebouwde attenuator van de AFD, waarvan de eindtrap dus flink verzadigd is, terwijl de JVM eindtrap clean blijft
    -hebben beide versterkers een zwaar ongebalanceerde buis (12DW7... half 12AX7 en half 12AU7) in de fasedraaiers... de AFD heeft een 12DW7/ECC832, terwijl de JVM een "reversed" 12DW7/ECC823 heeft... als de ene versterker op zijn piek is van de sinus, is de andere in zijn dal... het dal van de ene versterker neutraliseert de piek van de andere versterker niet zoveel en vice versa...
    de reden dat ik een gewone en een reversed 12DW7 nodig had, was dat de layout van beide versterkers iets anders is... in theorie gebeurt er dus dit:

Senior Member

Standaard

Hoezo geeft twee eindtrappen uit fase een breder geluid? Zou je dan niet beter kunnen spelen met de plaatsing (en aansluiting) van je twee cabs? Je moet namelijk nogal wat doen om het effect van de fase ongedaan te maken, zo te zien.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Hoezo geeft twee eindtrappen uit fase een breder geluid? Zou je dan niet beter kunnen spelen met de plaatsing (en aansluiting) van je twee cabs? Je moet namelijk nogal wat doen om het effect van de fase ongedaan te maken, zo te zien.
    breder in de zin van meer spreiding... iedereen kent het fenomeen wel, dat als je recht voor een marshall cab staat hij je kop eraf rukt en zodra je een stap opzij doet het gelijk minder is... dat beaming effect is nu vrijwel weg en komt het geluid nu "overal" vandaan... in eerste instantie vond ik dat niets, omdat er te veel laag verloren ging, maar met deze "maatregelen" is het nu stukken aangenamer spelen... ik kan beide amps in en uit fase schakelen als ik alleen de AFD preamp gebruik en de FX-loop in of uitschakel, maar tijdens repetities en gigs, ga ik altijd terug naar "uit fase"
    het begon met een idee wat eerst niet werkte naar mijn zin en heb dat uitgewerkt tot wat het nu is... een cab links en rechts kan ook en vergroot het effect alleen maar, maar dat werkt alleen als ik de enige gitarist ben

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Mooi Jeroen, je ziet deze bordjes steeds meer opduiken. Is dit zelfbouw of een merkplank?

Zijn de achterste pedalen -behalve de eventide- niet te laag nou?
    Dankje Peter!

Dit is zelfbouw in de stijl van L.A. Sound Design, wou eens proberen hoe dit was.

Zijn inderdaad iets te laag, moet nog even een verhoging onder.
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Dat is uitgebreid, ik houd er wel van als iemand echt goed over een setup nadenkt en dingen doet met reden. Blijkt maar weer dat ik nog genoeg uit te zoeken heb...

Ik zal vanavond een plaatje maken van mijn board bij de bandrepetitie.
    Dit is het schematisch. Tussen de pedalen en de amp zit nog een Noise Supressor gekruist qua schakeling, zodat ie zowel uit de FX-loop en de standaard input nog wat ruis haalt. De geluidsman was er vorige keer errug content mee. Wat ook helpt is de Voodoo Pedal Power 2 voeding (niet getekend) en de Buzz Looper.
    De Ring Thing gebruik ik steeds meer, geweldig ding. Met expressie pedaal, maar aangezien die van Moog niet zo best zijn, laat ik die maar weer thuis.
    De tweede amp rechts is een extraatje in de oefenruimte. Tzt wil ik een DC3 Mesa combo ervoor hebben en een extension cab 12" onder de 10" van de Rocket Reverb. Aangezien we met een nieuw huis bezig zijn, zit dat eventjes niet in de korte-termijn-pijpleiding..

Laatst gewijzigd door EBOUE; 26 maart 2013 om 10:21
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Zijn inderdaad iets te laag, moet nog even een verhoging onder.
    Ik wilde posten dat ik er met een iets schuine plank (PT jr) geen last van heb, maar toen bedacht ik me dat ik afgelopen optreden nog tijdens een solo per ongeluk m'n tuner aan heb getrapt. Misschien ook maar eens een verhoging proberen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten