Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 24 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 231
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Jammer
    ach,....eigenlijk niet ,....als je niet dat ding in handen hebt , waarin die montage-strip zit , dan blijft 't toch iets wat niet helemaal de schoonheidsprijs wint .
    De kast al helemaal niet ,.....het is net of 'r geen duimstok of blokhaak aan te pas gekomen is , en die spaanplaatbende wint eigenlijk ook geen 1e prijs ( 't komt zelfs niet eens voor een "vaantje" in aanmerking )

Die twee trafo's zijn gelukkig wel fantastisch goed ,......dus die timmer ik dan maar met alle plezier in die Lesley.
    De hammond al onder handen gehad ,...alleen die box nog ,.....heeft te kort power
    Laatst gewijzigd door 7ender; 7 december 2012 om 00:54

Senior Member

Standaard

Ik vind het eigenlijk allemaal degelijk gebouwd , ik heb wel vaker jaren 70 versterkers gehad en deze is niet slechter gebouwd. Het is een spaanplaat kast , maar dat moet je er dan wel bijzeggen. De montagestrip is oer degelijk en doet niet onder voor een turrotbord.
    En die van mij klinkt ook nog eens als een grote.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk allemaal degelijk gebouwd , ik heb wel vaker jaren 70 versterkers gehad en deze is niet slechter gebouwd. Het is een spaanplaat kast , maar dat moet je er dan wel bijzeggen. De montagestrip is oer degelijk en doet niet onder voor een turrotbord.
    En die van mij klinkt ook nog eens als een grote.
    Dan vinden we dat samen hetzelfde ,

.....maar dan hebben we 't wel over deze uitvoering/bouw-wijze ( in deze link hieronder ) !

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...y-dea-130-mkIV

Het handvat (bovenop ) zit met lange schroeven gemonteerd , die door het spaanplaat steken .
    waarbij de doorgestoken schroeven aan de binnenkant knullig haaks zijn platgeslagen met een hamer.

Zelfs een klossie hout ( ter versteviging onder 't handvat ) kon 'r in die tijd niet meer vanaf ,....plat-slaan van doorgestoken schroeven was blijkbaar mooi zat toen

Ik heb er beneden in me opslag ook nog zo 1tje staan , maar DIE ga ik echt niet kannibaliseren voor onderdelen ten gunste van upgrades voor andere versterkertjes.
    Mettertijd ga ik eerst een andere kast maken , van degelijk hechthout ( lau-wan oid ) en dan komt er nieuw tolex op.
    Die spaanplaatbende ,...da's werkelijk heel verschrikkelijk....
    Laatst gewijzigd door 7ender; 7 december 2012 om 11:01

Senior Member

Standaard

Mijn kast is in prima staat en aan het tolex te zien heeft hij geen 40 jaar in de woonkamer gestaan . De LC in jou link heeft andere trafo's dan die van mij , in iedergeval een andere OT.
    Ik heb nu voor pak hem beet €60 aan onderdelen (caps,weerstanden,inputs,potmeters pilotlight) en een paar uur solderen , gewoon een hele leuke ,goedklinkende versterker . Zo'n LC is gewoon een prima basis om te modificeren.

Senior Member

Standaard

Mijn kast is in prima staat en aan het tolex te zien heeft hij geen 40 jaar in de woonkamer gestaan . De LC in jou link heeft andere trafo's dan die van mij , in iedergeval een andere OT.
    Ik heb nu voor pak hem beet €60 aan onderdelen (caps,weerstanden,inputs,potmeters pilotlight) en een paar uur solderen , gewoon een hele leuke ,goedklinkende versterker . Zo'n LC is gewoon een prima basis om te modificeren.
    Ja , natuurlijk is dat een leuk ding om te modificeren . ( en een ieder bepaalt hoeveel centjes/tijd ie er in wil/gaan/kan steken )

Die LC uit die link heeft een andere OT ,...hier staat het merk "prova" op , en deze OT heeft een Raa van 1800 Ohm ( ipv 2000 Ohm )
    De voedingstrafo is ook niet helemaal hetzelfde , deze heeft een hoogsp wikkeling van 370 Vac 500mA ( ipv 325V )
    Laatst gewijzigd door 7ender; 7 december 2012 om 12:11

Senior Member

Standaard

De LC pré-amp is nu identiek aan de JTM100 , er zit slechts 1 verschil in , die ik met mijn beperkte kennis ook niet kan verklaren .
    Betreft de aansluitingen op V2 , de 820 en 100K weerstand zitten bij de LC , net andersom.
    Zie plaatje van de layout van Ceriatone:

Senior Member

Standaard

Wel jammer dat die "Bulgin-connector" voor het netsnoer een beetje moeilijk verkrijgbaar is

Senior Member

Standaard

???? , ben je niet een beetje in de war met die kathode-volger ? ,....op pin 3 of pin 8 zit dan een 100K weerstandje

Senior Member

Standaard

Bij mij zit de 100K op 3 en de 820 op 8.

Senior Member

Standaard

Bij mij zit de 100K op 3 en de 820 op 8.
    dat is dan prima ,.....elektronen weten namelijk niet wat "linksaf" of "rechtsaf" is

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten