Even wat anders: De huidige speakers zitten bevestigd met 8 schroeven (4mm) , mijn nieuwe speakers kan ik met slechts 4 vastzetten , zou dat voldoende zijn?
Zeker weten!!!!
Thanks mannen , speakers zitten erin , ik vond 4 van die 4 mm schroefjes wat magertjes ,maar ze zitten degelijk vast.
Nu het volgende : ik heb de brightcaps op het leadkanaal schakelbaar gemaakt : 100pf ,geen cap en 5nf . De 100 pf klinkt clean prima en ook de tussenstand ,dus zonder cap is goed bruikbaar , met de 5nf gaat het wat over top voor mij , zowel clean als overstuurd .
Ik ga hier nog eens wat met experimenteren .
Iemand een suggestie.
Verder word ik er toch wel heel blij van.
Ik ga beginnen met 500 pf en dan oplopend en dan maar kijken wat eruit komt.
Ik verbeeld mij dat de amp nu iets meer ruist , het enigste wat ik gedaan heb is andere pots en ik heb de koppelweerstand gewijzig : was 18 k , nu 45 K (18+27 in serie) , zou die ruis hier iets mee te maken kunnen hebben?
Laatst gewijzigd door Hendriks; 5 december 2012 om 16:11
Zo,....heb de ouwe 100W London City binnen , en heb de trafo's er nèt uit-gesloopt.
Deze worden weer gebruikt om een originele Lesley ( met zielig sukkelend versterkertje ) een beetje om te toveren tot een wat gemener dingetje.
De rest van 't LC-karkas gaat weer gauw terug naar de opdracht-gever.
Deze LC-uitvoering kende ik overigens nog niet ,.....bij deze steken de voorverst.buizen door het ( dikker uitgevoerde ) chassis heen,
en zijn gemonteerd op een rechthoekig printje.
Het tolex was van origine ook blauw-groenig , maar is ooit met zwarte verf door iemand over-gebaggerd.
Jammer![]()
Favorieten/bladwijzers