Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1014 van 1260 EersteEerste ... 14514914964100410121013101410151016102410641114 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.131 t/m 10.140 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Mijn collectie ligt wat verspreid over huis en atelier.
    Maar deze hoort er sinds gisteren ook officieel bij !

G.Loo kopie.
    Sounds like a bell. Ook met kleine klankkast en dunne bebalking (zoals origineel) Eens benieuwd wat dat door de jaren gaat doen.

Na de gitaarbouwersbeurs toch nog wat gefinetuned: topkam, zadel (jury vond ze niet goed geïntoneerd, maar ze zat er eigenlijk spot on ... ) toets geolied en dan toch maar een trussrod afdekplaatje gemaakt !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    jury vond ze niet goed geïntoneerd, maar ze zat er eigenlijk spot on ...
    Hoe kan dat dan? Klank en zo is altijd een smaakkwestie, maar geintoneerd of niet, dat is toch een meetbaar feit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe kan dat dan? Klank en zo is altijd een smaakkwestie, maar geintoneerd of niet, dat is toch een meetbaar feit?
    een jury die rondgaat met een stemapparaatje zou zichzelf als gitaarkenner toch wat belachelijk maken, niet?

De gitaar van Stijn is irl mega super, zelf vond ik ze op de beurs ook nog niet goed afgesteld maar dat zal nu zeker wel in orde zijn. als ik in de buurt ben, I wanna feel her, stijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Jij bent toch een wat aparte jongen.
    bwaa valt wel mee, ik vind gewoon dat er al plenty tele's en strats around zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik vind Barno's gitaren echt kicke. Doe je ook danelectro achtige modellen?
    thx Daan, die bruine vooraan is gebouwd volgens het dano principe: pine frame met "hard karton" tegen top en back.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi B
    Liefde maar in ieder geval een plotselinge verliefdheid, gaat vaak gepaard met lichamelijke bijwerkingen waar je nooit iemand over hoort. Nee, achterin de zaal, ik hoor het wel, da's geen liefde, da's lust. Heerlijk beslist, maar wel wat anders.

Een staat van verlies aan concentratie, op de rand van misselijkheid, open staan voor geurtjes en geluidjes die je niet eerder hoorde, rubberen knieën (ook na overmaat aan lust die knieën, inderdaad).

Volgens mij ben ik verliefd!!!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    Gus, de man die altijd in kleur schrijft!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    een jury die rondgaat met een stemapparaatje zou zichzelf als gitaarkenner toch wat belachelijk maken, niet?
    Ik ken de exacte situatie niet natuurlijk, maar ik zou dat minder belachelijk vinden dan een goed geintoneerde gitaar minpunten geven vanwege slechte intonatie eigenlijk!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Och, je staat daar op een lawaaierige beurs en dan moet je gitaren testen, dus je pakt dat instrument vast, zoals je het niet gewoon bent, en slaagt een open snaar aan, zoekt op de tast het octaaf, en speelt ook daar de noot, zoals je het niet gewend bent. Natuurlijk klinkt die dan vals, je probeert krampachtig een gitaar van iemand anders onder je arm vast te houden, dus dus je harder op de snaar, resultaatctaaf te hoog ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht

De gitaar van Stijn is irl mega super, zelf vond ik ze op de beurs ook nog niet goed afgesteld maar dat zal nu zeker wel in orde zijn. als ik in de buurt ben, I wanna feel her, stijn.
    Ik heb niets aan de brug gedaan: enkel even getest en alles zat er, buiten de B, spot on.
    Topkammetje nog wat properder gemaakt en een beetje verlaagd, daarna zat de intonatie er nog niet echt naast.

Ik had vooral gehoopt op een finale plekje met de ultra light tele met holle hals. Maar ze hebben gekozen voor een model dat vorig jaar ook al gewonnen had, dus tja ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Och, je staat daar op een lawaaierige beurs en dan moet je gitaren testen, dus je pakt dat instrument vast, zoals je het niet gewoon bent, en slaagt een open snaar aan, zoekt op de tast het octaaf, en speelt ook daar de noot, zoals je het niet gewend bent. Natuurlijk klinkt die dan vals, je probeert krampachtig een gitaar van iemand anders onder je arm vast te houden, dus dus je harder op de snaar, resultaatctaaf te hoog ...

Ik heb niets aan de brug gedaan: enkel even getest en alles zat er, buiten de B, spot on.
    Topkammetje nog wat properder gemaakt en een beetje verlaagd, daarna zat de intonatie er nog niet echt naast.

Ik had vooral gehoopt op een finale plekje met de ultra light tele met holle hals. Maar ze hebben gekozen voor een model dat vorig jaar ook al gewonnen had, dus tja ...

s.
    Excusé moi , maar als ik dit zo lees komt deze manier van jureren niet echt profesioneel over. Hoe kun je een instrument op deze manier beoordelen en dan ook nog zeggen dat de intonatie niet klopt.

Senior Member

Standaard

s.
    is dat zo? tiens, da's idd beetje raar. soit, ik hang nooit wedstrijdkaartjes aan mijn gitaren, dus geen last van dubieuze beoordelingen

Senior Member

Standaard

Ik heb dit jaar niet in de organisatie gezeten, maar ik dacht dit ook eerst. Maar het is wel een andere gitaar dan die van het jaar daarvoor (wel het zelfde model geloof ik inderdaad). Dit jaar was hij geheel van inlands hout gebouwd.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Snel fototje, smerig etc :-)
    Jcm800 voor optreden staat er niet op, geen zin om buizenbak naar boven te blijven tillen.
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten