ONRUST NV
De multi industriële muziekfabrikant
onverstaanbaar helder zonder meer
Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed
Net een pearl AD-08 gekregen, ik hoop dat alles nog werkt. Die schijnt ook wel een dark soundje te hebben.
ONRUST NV
Is mijn fav delay pedaal! Heb ik al +10 jaar en ik geniet er nog steeds van!
Hij ziet er erg nieuw uit, een piepklein stukje verf eruit geen krassen op de verf batterij drukker ongebruikt alleen op de rubbere vloerplaat wat doffe slijtage plekken en een paar krasjes.
ONRUST NV
Maar ook klankmatig op een mooie, 'analoge' manier?
Nou heb ik wel eens een 'analog repeat' mod uitgevoerd op een DD-3, en dat leek zeker te helpen, maar kan ie stock ook zo mooi 'infinite oscilleren met resolutie-verlies, zonder digitale artifacts', om het wat juridisch ondubbelzinniger te maken?![]()
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Een BBD delay neemt analoge samples speelt die een tijd X later weer af
Een Digitale delay a la de DD3 neemt digitale samples en speelt die een tijd X later weer af.
Hoe lang die x is is afhankelijk van je delayknop die rechtstreeks de afspeelsnelheid regelt.
En dus doen ze dat allebij op precies dezelfde "analoge" manier.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Dat snap ik, maar die zelf-oscillatie die zo mooi is bij analoge delays, heeft wel te maken met de hoeveelheid repeats en HOE die repeats consecutief weergegeven worden. Bij een analoge delay is elke volgende repeat 'beroerder', dus dat heeft z'n effect op de zelf-oscillatie.
Dus mijn vraag staat nog steeds.![]()
Gezocht:
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
De digitale herhalingen blijven gelijk, bij een BBD lijkt elke herhaling te corroderen en krijg je steeds meer vervorming. Volgens mij is daar best een ingewikkeld circuitje voor nodig omdat analoog te emuleren, anders moet je het misschien in de DSP hoek zoeken. Wat volgens mij ook niet echt simpel is. Mogelijk is bitcrushing de makkelijkste manier.
ONRUST NV
Dat valt wel mee. Een schakelbare condensator over de buitenste 'lugs' van de feedbackpotmeter van een DD-3 doet dat trucje al grotendeels. Uiteraard niet 100% volgens de puristen, maar dan zou je idd echt een soort toenemende vervorming moeten toevoegen met idd de analoge equivalent van bitcrushing; de 'resolutie' gaat nl. ook omlaag.
Gezocht:
Favorieten/bladwijzers