Is geen kwestie van "ervaren". De MXR waar Speeddemon aan referereert past z'n filtering aan aan de delaytijd. Datbetekent dat in trage repeats minder hoog zit dan wanneer het ding op een korte delaytijd staat ingesteld.
En het heeft niets te maken met de "jengel" die je krijgt als je tijdens een gespeelde noot aan de delaytijd knop draait. Da's het effect van het ineens sneller of langzamer gaan afspelen van samples tov de snelheid waarmee die samples genomen zijn. Tot de snelheid waarmee gesampled wordt weer gelijk is aan de afspeelsnelheid.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
sterker nog, de meeste oudere digitale delays doen het niet. Pas toen digitale delays wezenlijk analoge delays bewust gingen nadoen (zoals de Ibanez DE-7 of de Line6 Echo Park), werd het gemeengoed.
Maar als je het met een Boss DD-5 probeert, klinkt 't eerder brak en glitchy dan het mooie Judas Priest-Starbreaker (live) intro. (dat waren bij mijn weten trouwens tape-echo's).
Check: Starbreaker-Unleashed in the East
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Een DD3 doet dat pima, als je maar binnen de delayrange van de rangeschakelaar blijft. Anders mute ie em even. Juist oudere digitale delays doen hun sample recording en playback met het aanpassen van de klokfrequentie. Jengel dus. Pas als je grotere ranges gaat instellen, en dus grotere RAM-chip geheugenblokken gaat aanspreken, moet je even actie ondernemen om geen grafgeluiden te krijgen.
Meanwhile met dank aan conculega Bernardduur vers van FSB:
Weer een leugendelay ontmaskerd. Dank.Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Dat is een mooie prijs. Ik heb die wel eens met een Carbon Copy vergeleken, maar vind de 616 toch veel mooier klinken. De modulatie heeft pots aan de buitenkant en gaat lekker ver. Hij is ook net iets minder donker dan de CC.
Ik heb hier op het forum wel eens iets gelezen over dat de oude versies een beetje gaar van binnen waren, maar daar heeft de mijne geen last van. Doet het goed, ken nog een paar lui die er een hebben en die zijn er ook blij mee.
Favorieten/bladwijzers