Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 81
  1. #51

    Standaard

    Ik heb goed nieuws
    Ik ben bezig met zelf de duim achter op de hals te plaatsen en zo te spelen.
    En ga op gitaarles.
    Dus hoop hier het een en het ander aan me houde te kunnen werken.
    Want het is niet fijn spelen mijn houding heb snel last van me polls dus ben druk bezig.

  2. #52
    Member
    Geregistreerd
    25 januari 2008
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    83

    Standaard

    Mooi zo. Merk je al het grote verschil in je linkerhand? Het is even wennen, dus hou vol
    Thump around...

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Oh, je spreekt het dus uit als Narf.
    Er…, Ja! Dat klopt. Ik ben ooit geboren als Frank Heuvelman.

    Ik heb ruim tien jaar gebouwd aan een bedrijfje. We hadden een goed opgeleide crew en een betrouwbaar, groot Public Adress System.
    Het leven was símpel totdat er een tweede "Frank" tot ons team toetrad.
    Want keer op keer, en áltijd juist op díe momenten dat we ons moesten concentreren, ontstond daarover verwarring.
    Praktisch als ik nu eenmaal ben, stelde ik tijdens ’n vergadering dan ook maar voor om mijn naam van “frank” om te draaien tot “knarf”… Het duurde minstens ’n half uur voordat iedereen zich had 'uitgesproken’ over de manieren waarin dat woord op zich al tot een vermindering van efficiency zou kunnen leiden…
    Toen we echter dit eenmaal achter de rug hadden bleek het in de praktijk best wel goed te werken. (voor sommigen was de herinnering aan buikpijn voldoende om te proberen z'n lippen stijf op elkaar te houden)
    Prachtig. En voor de klanten was “knarf’ altijd goed voor op z’n minst een glimlach. Dat is namelijk precies wat je nodig hebt als je met zenuwachtige muzikanten te maken hebt…

    Bijna veertien jaar geleden kwam ik echter in Australië terecht waar (in spraak) “kn” werd vervangen door “n” en in schrift de f door ph . Gezien het Engelse idioom leek me dat toen volkomen logisch en ik had er ook eigenlijk geen invloed op. Vandaar…

    Dus inderdaad meneer Dreverhaven, Knarph spreek je uit als “narf”
    Dertig jaar muziek maken.
    Uitgezocht én opgepoetst:
    http://music.knarph.nl

    " Humor waar je niet om kan lachen is waarschijnlijk ook niet voor jou bedoelt."

    -Facebook: http://www.facebook.com/KnarphfromHolland
    -Twitter: http://twitter.com/KNARPHNL

  4. #54

    Standaard

    Oja, ik heb flink op me kop gehad.
    De houding was verkeerd
    Dus ja nu nog meer de reden om de houding aan te passen ga het zekker doen

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.767

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    En derhalve zou je de toon van je posts ook wel enigszins mogen kuisen...
    Nou, inderdaad zeg. De meesten hier weten heel goed waar ze het over hebben. Dat belerende hautaine toontje mag wel wat minder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarph.nl Bekijk bericht
    Mijn fout was dat dat ik dacht dat intoneren bij bas het verschil is van waar en hoe je een snaar aanslaat. (afhankelijk van de boventonen die je wenst) Zuiver een kwestie van klank. Niet dus...
    Totaal niet zelfs.

    Intoneren -tijdens spelen- is het corrigeren van ongewenste onzuiverheid. En niet alleen bij bas, maar op ieder instrument waarvan je de toonhoogte kunt beinvloeden.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elendaeril Bekijk bericht
    Dat deze het doet wil niet zeggen dat het goed is. Het is een veel gemaakte fout. Maar het blijft een fout... Aanpassen dus, als je je polspezen langer bruikbaar wilt houden. Het zal niet de eerste bassist/gitarist zijn die Carpal Tunnel Syndrome eraan overhoudt... Google 't maar eens...
    Even een stomme opmerking, maar hoe zit het dan met die verrekte hendrix akkoord grepen die met de duim gebeuren. of moet je dan net zulke lange klauwen als Jimi hebben wil je daar zonder syndrome mee weg komen?

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    IS toch gewoon een baree met een derde vingertje
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Even een stomme opmerking, maar hoe zit het dan met die verrekte hendrix akkoord grepen die met de duim gebeuren. of moet je dan net zulke lange klauwen als Jimi hebben wil je daar zonder syndrome mee weg komen?
    Hendrix speelde linkshandig op een rechtshandige gitaar. Met de snaren ondersteboven dus. Die duim had hij nodig om akkoorden te kunnen pakken.

    Bovendien had hij echt enorme kolenschoppen dus die duim kon zowieso bijna nergens anders naar toe, dan over de hals heen. :-))

  10. #60

    Standaard

    Ik betwijfel of Hendrix abnormaal grote handen had. In 2006 heb ik eens mee mogen jammen met Tony 'Wild T' Springer; hij speelt veel Hendrix-nummers, doet zelfs een Hendrix-tribute, en als je hem ziet spelen, lijkt hij dezelfde soort handen te hebben:



    Toen ik hem een paar maanden eerder voor het eerst sprak, hebben we onze handen tegen elkaar gehouden: even groot. En er zijn wel meer mensen die de duim gebruiken om bassnaren te fretten, linkshandig en rechtshandig.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top