Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 284 van 867 EersteEerste ... 184234274282283284285286294334384784 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.831 t/m 2.840 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik heb die SD-9 ook gehad, heel kort, maar vond hem als standalone drive niet bruikbaar. Niet heel dynamisch en weinig middengebied ofzo.. Nu heeft een maat van me hem overgekocht, en gebruikt hem om z'n Hook Captain 34 en/of Zvex Box of Rock te boosten (op de manier dat Landau 'm ook gebruikt geloof ik). Dát klinkt echt geweldig daarentegen!
    dat 1e is ook de reden dat hij zo 'vaak' in/uit is geweest: standalone vond ik 'm erg 'speciaal', en vond het teveel gedoe om de hele tijd met volumepedaal en/of gitaarvolume bij te regelen.
    Het valt overigens ook wel mee hoor, ik denk dat ik 1 of 2 keer een Ibanez SD9 had (die piepte en gaf vaak wekkerradio-geluidjes) en nog eens 2 keer de Maxon-versie.
    Ook het SD9 'geheim' (toonpot dicht, matige gain en flink volume) was niet altijd even bruikbaar.
    En met de Zendrive vond ik het moeilijk om beide karakters op elkaar af te stemmen.

Tegenwoordig past het pedaal wel beter bij me, en vind ik'm zelfs als standalone pedaal heel fijn.
    Vanwege luiheid (of persoonlijkheid?) speel ik meestal over cleane versterkers of 'randje' met mijn pedalboard als extra kanalen/boosts.
    Het is echter wel prettig om met de Blues Breaker nog een extra smaak te hebben, of een fijne boost voor de SD9..

Het is ook best afhankelijk van versterkers die je gebruikt: thuis speel ik vooral via Amplitube of amp-sims in een Zoom G3 (die erg prima zijn ) en live speel ik sinds kort op een geleende London City top.
    Met een Vox klinkt het volgens mij iets minder stoer..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

De SD-9 is echt voor de happy few, geloof ik...
    ik ben happy en ik ben few
    Misschien komt het omdat het ding idd moeilijk af te stellen is.
    het SD9 'geheim' (toonpot dicht, matige gain en flink volume)
    daarmee kom je een eind, maar het komt echt heel precies en is op iedere amp ( of ieder optreden) anders..
    Bovendien vind ik m meer geschikt voor fender-pu's dan voor humbuckers/ P90's.
    Maar als je het ding eenmaal gewend bent.. Met mijn strat laat ik het ding vrijwel altijd aan staan, ik kan van clean naar goor met de volumeknop.. ik wil niks anders meer. ( en ik heb toch een heel peloton toonaangevende vintage drives en distortions). Stand alone of met z'n broertje TS om hem nog extra op zn flikker te geven.
    Vreemd genoeg heb ik nu mijn tweede originele SD naar de Eeuwige Jachtvelden getrapt, terwijl al mijn andere originele 9's gewoon probleemloos werken. mijn TS 9 en SC 9 heb ik nu dertig jaar, ze zien eruit alsof er met ene tank overheen gereden is. Maar ze mankeren niks, terwijl ik dus twee brakke SD's heb..?
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    De SD-9 is echt voor de happy few, geloof ik...
    ik ben happy en ik ben few
    Misschien komt het omdat het ding idd moeilijk af te stellen is.

Grote SD9-fan, heb een Analogman modded versie en die is iets makkelijker in te stellen iets breder te gebruiken. Maar het blijft een geweldig pedaal, zowel met een boost er voor als er achter, dus doe ik beiden
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    Gebruik je de KOT ná de SD9 of heb je'm ervoor?
    Ik heb heel lang proberen te stacken met verschillende drives, waaronder de Zen en de Shiba, maar het kleurde IMHO altijd net wat teveel. De Nobels is al wat beter, en de BB heb ik eerlijk gezegd maar een paar keer achter de SD9 gehad.
    Ik gebruik de SD9 voor de KOT, de KOT staat ingesteld op een lichte oversturing en de SD9 wordt gebruikt als boost voor de KOT

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Standaard

De mijne!

Maar wel nog ruimte over...what to do?

Senior Member

Standaard

Wahwah kjlkjlkjlkk
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Standaard

Mijn bass pedalboard. Morgen krijg ik de laatste connectors binnen voor de patchkabels.

Senior Member

Standaard

Shit, nou heb ik weer gas voor een SD-9...

@ Skanky: Waarom 2 octavers?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Shit, nou heb ik weer gas voor een SD-9...

@ Skanky: Waarom 2 octavers?
    Ik heb 3 parallelle loops.
    1= octaver 1, big muff, phaser
    2= clean met de MXR boost
    3= LS2 (chain A: Octaver 2, boss odb) (chain B: digitech synth wah)
    De delay staat op het totaal.

De octavers staan dus in verschillende loops en kan ik ze naast elkaar gebruiken met verschillende settings.

Laatst gewijzigd door skanky; 31 oktober 2012 om 16:59

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Ik heb 3 parallelle loops.
    1= octaver 1, big muff, phaser
    2= clean met de MXR boost
    3= LS2 (chain A: Octaver 2, boss odb) (chain B: digitech synth wah)
    De delay staat op het totaal.

De octavers staan dus in verschillende loops en kan ik ze naast elkaar gebruiken met verschillende settings.

2 octavers tegelijk gebruiken lijkt mij best vet klinken. Heb je daar toevallig opnames/sampletjes van?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten