Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Hybrid View

Standaard

Ik zou alleen dat draad niet zo strak hebben gesoldeerd. De kern blijft metaal en dat kan gaan werken, daarnaast kan de speaker ook over de loop van tijd gaan bewegen + alle schokken die dat ding nog krijgt.

Dus ik zou dat draadje wat langer maken in in een lichte U vorm solderen. NAtuurlijk is korter vaak beter, maar dit is denk ik ''te''....

Senior Member

Standaard

Aan de speakers zitten lipjes. Daar het draadje doorheen steken. En dan solderen. & meer draad gebruiken. Het moet slap hangen. Achterin dat cab stop je meestal ook je aansluitkabel (en soms meer) een strak gespannen draad die steeds wordt aangeraakt. Daar kan soldeer niet tegen. Dat doe je 5 keer en daarna is je soldeer los.

Verder prachtig resultaat...

Vraagt om een head die ook bekleed is met deze tolex.... Dus daar zien we natuurlijk ook foto's van..

GOE GEDEAN JOCHIE!!!
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 22 oktober 2012 om 10:08
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

Mooi stukje handwerk!
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Het stukje draad was ook het eerste wat mij opviel vwb kritiek als je daar al van mag spreken bij zoiets moois. De soldering zal je niet zo snel beschadigen maar het aansluitbordje op de speaker ruk je met de eerste de beste vergissing van de speaker af en dan heb je echt schade. Neem hem dus ruim en schiet er eventueel een nietje omheen. Verder een diepe buiging voor het resultaat.

www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Dank jullie wel voor de complimenten. De eerst volgende keer dat mijn soldeerbout in de buurt van dit project komt zal ik het korte draadje even aanpassen dan kan iedereen weer rustig slapen. Ik vond het wel netjes staan, "point-to-point wiring". maar zo zie je maar weer waar dit forum goed voor is.

Het feit dat ik zo'n project netjes doe/wil is omdat ik weet dat als het niet netjes is ik me kapot erger waneer ik ernaar zou kijken. Nu zitten 2 stukjes piping niet helemaal netjes in de hoeken en dat is voor mij al aanleiding om een keer de zaak weer uit elkaar te halen en de hoekjes opnieuw te doen. Maar goed, dit is een beetje een afwijking van mij wat dan wel weer een net product oplevert.

Senior Member

Standaard

prachtig cabinet! Complimenten. Hoe heb je die piping bevestigd?

Standaard

Erg mooi ding, Ewoud. Leuk ook om te zien dat je 'm na 2,5 jaar nog hebt afgemaakt. Tolex lijkt wel op de black rose van Kool & Elfring

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blademan Bekijk bericht
    prachtig cabinet! Complimenten. Hoe heb je die piping bevestigd?
    De piping heb ik gewoon met nietjes bevestigd:

Het lastige is dat je niet aan de achterkant terwijl je eigenlijk aan de voorkant wil kijken of ie netjes zit. En nogmaals ik vind dat dit wel de finishing touch geeft.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten