Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 197 EersteEerste ... 444525354555664104154 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 1963
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ietsje minder grijs, het is een topje met aan een kant grijs, en de andere kant is blank.

Op het basgitaar forum is net de bouw gelanceerd.

s.
    Gefeliciteerd met de opdracht, zal een mooi basje worden!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Member

Standaard

Wat een leuke projecten allemaal, zelf zou ik wel graag eens een "gouwe ouwe" willen opknappen. Moet maar een keertje op zoek dan.

Op dit moment ben ik bijna klaar met mijn projectje, een dreadnought gitaar kit van voxhumana. (een niet al te duur setje van 100 euries om te oefenen)

Ik heb wel een aantal behoorlijke fouten gemaakt waarbij ik de volgende keer wat voorzichtiger zal zijn.
    - Het fretboard staat te ver richting de kop waardoor de topkam nu op een schuin vlak moet staan, daar ga ik nu een geultje in frezen en dan een nieuwe topkam maken. Wat ik overigens nog wel vreemd vind want de fretboard-hals verbinding sluit echt naadloos aan (in mijn begrippen dan, maar toch).
    - Ik heb een bovenfrees gebruikt voor de binding op de kop en voor om de body, hier moest ik een of ander groot geval inschuiven waar een volgwieltje op zat, omdat de body rond is en dat geval nogal wiebelig krijg je dan helaas dus niet overal een even grote sleuf voor de binding.
    - er zijn nog wel meer fouten maar dit zijn wel de meest irritante.

de zijkanten van de body zaten niet aan elkaar in het pakket dat was nog een aardig klusje om ze verbonden te lijmen, er zat namelijk een behoorlijke spanning op als ze in de uiteindelijke vorm gebogen moesten worden.. Ik heb nergens kunnen vinden of dat normaal is of niet, maar ik heb ze maar aan elkaar gelijmd onder spanning.

dit was een leuk klusje, eerst alles proberen netjes uit te tekenen, daarna lijmen. Aangezien ik, dus mijn vader, niet rondzwem in de lijmklemmen, heb ik het maar "stokje" bij beetje vastgelijmd. Mijn ouders werden er op een gegeven moment wel zat van. Ik vind namelijk dat de temperatuur op mijn kamer (zolder) teveel schommelt dus vond ik het niet meer dan rechtvaardig dat mijn vastgelijmde onderdeeltjes in de computerkamer moesten staan. Groot gelijk toch?

body en top aan elkaar.

Uploaded with ImageShack.us

nog iets verder, hals nog ongelijmd

Uploaded with ImageShack.us
    na een lange stop tussendoor vanwege dus de binding issues, dan uiteindelijk de boel voor elkaar gekregen.
    Op de kont heb ik ook een stukje inleg gedaan, dat vond ik wel professioneel staan. Daar zit nu Zwart, wit, een stukje bankirai, dan weer wit en zwart.

hier een kleine mock up.

De mensuur heb ik bepaald door 2 snaren te spannen en de brug te schuiven, dit leek me wel een handige methode aangezien ik onze linealen, rolmaten, duimstokken niet vertrouw.

Voor het lakken heb ik eerst geseald met secondelijm van de action. Dit heb ik gebruikt vanwege de prijs en omdat het lekker vloeibaar is. 50 cent voor een pakje van 3. De achterkant was echt heel goed gegaan, de voorkant en zijkant bleken wat lastiger. het terugschuren bij oneffenheden van dit spul is een ramp. Lakken zelf is ook niet echt mijn beste kant, maar desalniettemin heb ik denk ik mooi wat ervaring opgedaan.

en hier hangt de hele boel aan de waslijn te drogen, de gitaar is iets minder oranje achtig dat komt door het licht.

Ik heb een klein beetje over de hals heen gespoten helaas, dat is weer geschuurd en met olie behandeld.
    Laatst gewijzigd door arjenlubb; 12 oktober 2012 om 12:19

Senior Member

Standaard

He leuk man, weer een akoestisch project! Maar kan je je foto's niet wat vergroten? Ik heb wel een bril, maar die redt het net niet...
    Laatst gewijzigd door Rizz; 12 oktober 2012 om 12:20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Member

Standaard

ik zit al een half uur te kloten met die stomme links en url's etc, maar hij doet niet wat ik wil. als je op de foto klikt krijg je een iets grotere resolutie, ik zal een andere keer proberen de foto's groter te krijgen via photobucket.

Senior Member

Standaard

39 velletjes (ongeveer A4) fineer
    no life without music

Senior Member

Standaard

Televisie geel...

Member

Standaard

nou hehe U vraagt wij draaien, groot it is. Ik heb vandaag de topkam maar even aangepast. En nu voor het eerst geluid uit het gevaarte gekregen.

er zit nog wat stof op de kop van de topkam e.d. en zoals jullie zien ben ik door de steeds veranderende werkplekken 1 ringetje kwijtgeraakt. er zit nu een tussenoplossing op, maar het is natuurlijk eeuwig zonde. de binding rond de headstock was het eerste projectje waar ik mee ben begonnen, omdat ik nog geen lijm in huis had voor de rest van de gitaar. een gedeelte is een kapotgeniknipte lineaal en een gedeelte is een plastic strip van de bouwmarkt daartussen zit fineer wat ik een keer van iemand had gekregen. Behoorlijk knullig allemaal vergeleken met vele andere bouwsels van medeforummers, maar goed al doende leert men.

de achterkant mag ook niet ontbreken, de hals moet nog een paar keer in de olie, ik heb deze nog weer wat opgeschuurd, dus die zal ook wat donkerder worden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht

Televisie geel...
    Mooi ....

Hoe kom je in vredesnaam bij de benaming "televisie geel" ?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjenlubb Bekijk bericht
    Niet knullig. Je hoeft je niet te verontschuldigen. We zijn allemaal ergens begonnen. Mijn bouwsels zijn ook niet perfect!

Lijkt het nu zo op de foto of is de afstand tussen de snaren niet overal gelijk. Vooral de afstand tussen de b en de e lijkt me aan de kleine kant.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Mooi ....

Hoe kom je in vredesnaam bij de benaming "televisie geel" ?
    TV yellow

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten