Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
Dat klinkt inderdaad bijzonder nuttig. Ik heb gisteren flink zitten spelen met een backing track en ben tot de CAE 3+ gekomen. Die heeft voor mij het fijnste karakter voor leads: genoeg presence en lekker veel mids maar toch nog een beetje strak.
De cabinets bevallen me trouwens niet. Voor clean geen probleem (4 x 12 20W), voor overdrive al wat minder (ik pak de 4 x 12 Rectifier 1 maar da's 'm niet helemaal), en voor leads kom ik er echt niet uit. Ik gebruik nu een Bogner 412 van OwnHammer, die klinkt al een stuk beter dus ik denk dat custom cabs het zouden worden. Ik heb een heleboel .wav-files maar omzetten met de converter van OwnHammer lukt niet (hij herkent ze niet als wavs).
De community op fractal.com heeft nauwelijks meer custom cabs voor de Ultra. Weet iemand of en waar die nog beschikbaar zijn?
De stock Recto cabs zijn het 'm nooit geweest voor mij maar dat's persoonlijk.

De 4x12 Cali is echt een heel goede. Evenals de 4x12 V30. En de 4x12 German (mits je daar een high-pass truuk voor toepast; kan in de amp sim via LowCut op de Adv.page, of met een Filter of "blocking" PEQ).

Voor vintage "greenback" dingen is de 4x12 30w mijn favoriet.

Voor cleans de 2x12 Brit / Black.