Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 41 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 410
    Senior Member

Standaard

Houdt er ook rekening mee dat de damp en depth knobs niks doen zonder de power amp sim. Ik vind het eigenlijk zelf vaak ook best fijn om die power amp sim te laten staan, ook al gebruik ik zelf een power amp + cab (/ cabs). Veel van de klank zit hem ook in de power amp sectie (damp, depth, sag en master volume).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Alright, ik heb gekozen voor de USA Clean voor clean sounds en Das Metall voor rhythm (de laatste overigens niet zeker want is wel erg weinig organisch en misschien te scherp hoog). Ik vind het altijd enorm moeilijk om lead sounds te maken dus heeft iemand misschien tips? Ik zoek nog echt een metal tone, maar wel vet, dik en smooth, dus een beetje richting Dream Theater/Toto/Queensryche. Ik vind de patches van Mark Day ook niet verkeerd (zie onder). Misschien moet ik wat patches van hem downloaden.
    Voorlopig vind ik de Shiva LD erg geslaagd: dik en smooth, geen scherp hoog.

Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 2 oktober 2012 om 09:06

2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard Axe FX thuisgebruik

Ik heb de Axe-FX op m'n USB-interface aangesloten en heb de ENGL SE preamp aan de kant gezet, want de Axe preamps bevallen me veel meer . Maar ik heb een setje game-speakers (Creative Aspire) en een matige oude Sennheiser headset. Als ik de Axe thuis intensief wil gebruiken weet ik nog niet of ik dat over m'n poweramp wil, via monitors of met headset.
    Laatst ben ik naar een muziekwinkel geweest en heb ik wat monitors uitgeprobeerd, omdat een neutrale sound toch wel prettig is. Maar monitors zijn tamelijk prijzig en zou ik verder eigenlijk niet gebruiken. Ik ben tevreden over m'n Creative speakers voor games/films/audio en mixen van eigen muziek doe ik nauwelijks. Bovendien is mijn ruimte niet ideaal. De verkoper raadde een headset aan en ik vond de AKG K271 MK II heel prettig. De headset die ik op dit moment heb wil ik eigenlijk wel vervangen maar ik ben er nog niet helemaal uit.
    Hoe gebruiken jullie de Axe thuis? Monitors klinken goed maar hebben een erg nauwe beam, waardoor je eigenlijk stil moet zitten.

ps. ik speel heel veel met sounds van de computer, dus speakers of headset staan sowieso aan.

Standaard

Ik speel thuis voornamelijk op mijn Axe met een AKG K271 mkII... En ben daar zeker tevreden over. Uiteraard is via een headset spelen anders dan voor een blazende cab te staan, maar ik vind het zeer aangenaam.

Heb ook monitors (KRK VXT4) maar daar speel ik amper rechtstreeks gitaar door.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb de Axe-FX op m'n USB-interface aangesloten en heb de ENGL SE preamp aan de kant gezet, want de Axe preamps bevallen me veel meer . Maar ik heb een setje game-speakers (Creative Aspire) en een matige oude Sennheiser headset. Als ik de Axe thuis intensief wil gebruiken weet ik nog niet of ik dat over m'n poweramp wil, via monitors of met headset.
    Laatst ben ik naar een muziekwinkel geweest en heb ik wat monitors uitgeprobeerd, omdat een neutrale sound toch wel prettig is. Maar monitors zijn tamelijk prijzig en zou ik verder eigenlijk niet gebruiken. Ik ben tevreden over m'n Creative speakers voor games/films/audio en mixen van eigen muziek doe ik nauwelijks. Bovendien is mijn ruimte niet ideaal. De verkoper raadde een headset aan en ik vond de AKG K271 MK II heel prettig. De headset die ik op dit moment heb wil ik eigenlijk wel vervangen maar ik ben er nog niet helemaal uit.
    Hoe gebruiken jullie de Axe thuis? Monitors klinken goed maar hebben een erg nauwe beam, waardoor je eigenlijk stil moet zitten.

ps. ik speel heel veel met sounds van de computer, dus speakers of headset staan sowieso aan.
    Monitors (Adam A7x). Een hoofdtelefoon verdraag ik niet lang.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Ik heb momenteel m'n poweramp/cabinet aangesloten. Output 1 gaat met cab sim naar de PC, zodat ik via headset een mix van pc-geluid en gitaar krijg; Output 2 gaat direct naar de poweramp en zo kan ik door pc-geluid via de pc-speakers af te spelen wat vrijer spelen. Lekker flexibel en vooralsnog prettig.

Senior Member

Standaard

Koptelefoon is handig als het moet maar speel liever over monitors, heb zelf de Behringer actieve monitor zijn niet duur en bevallen redelijk. Ik wil ze wel graag upgraden en wacht nog even op de nieuwe adam's F-serie monitoren, zouden in oktober uitkomen maar volgens de site wordt het nu januari.
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Senior Member

Standaard

Mee eens, de Shiva Ld is een heerlijke lead toon.

Op de II kan je in elk amp model een "Fat" switch aanzetten (verlaagt de middenfreq. van de tonestack, gebaseerd op de Mesa's). Werkt fantastisch voor leads, niet zozeer op thuisvolume maar wel live. Op de Standard/Ultra gooi je gewoon de Mids helemaal open. Of eventueel met een GEQ of PEQ of Filter het midden iets boosten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Alright, ik heb gekozen voor de USA Clean voor clean sounds en Das Metall voor rhythm (de laatste overigens niet zeker want is wel erg weinig organisch en misschien te scherp hoog). Ik vind het altijd enorm moeilijk om lead sounds te maken dus heeft iemand misschien tips? Ik zoek nog echt een metal tone, maar wel vet, dik en smooth, dus een beetje richting Dream Theater/Toto/Queensryche. Ik vind de patches van Mark Day ook niet verkeerd (zie onder). Misschien moet ik wat patches van hem downloaden.
    Voorlopig vind ik de Shiva LD erg geslaagd: dik en smooth, geen scherp hoog.

Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Mee eens, de Shiva Ld is een heerlijke lead toon.

Op de II kan je in elk amp model een "Fat" switch aanzetten (verlaagt de middenfreq. van de tonestack, gebaseerd op de Mesa's). Werkt fantastisch voor leads, niet zozeer op thuisvolume maar wel live. Op de Standard/Ultra gooi je gewoon de Mids helemaal open. Of eventueel met een GEQ of PEQ of Filter het midden iets boosten.
    Dat klinkt inderdaad bijzonder nuttig. Ik heb gisteren flink zitten spelen met een backing track en ben tot de CAE 3+ gekomen. Die heeft voor mij het fijnste karakter voor leads: genoeg presence en lekker veel mids maar toch nog een beetje strak.
    De cabinets bevallen me trouwens niet. Voor clean geen probleem (4 x 12 20W), voor overdrive al wat minder (ik pak de 4 x 12 Rectifier 1 maar da's 'm niet helemaal), en voor leads kom ik er echt niet uit. Ik gebruik nu een Bogner 412 van OwnHammer, die klinkt al een stuk beter dus ik denk dat custom cabs het zouden worden. Ik heb een heleboel .wav-files maar omzetten met de converter van OwnHammer lukt niet (hij herkent ze niet als wavs).
    De community op fractal.com heeft nauwelijks meer custom cabs voor de Ultra. Weet iemand of en waar die nog beschikbaar zijn?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten