Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 189
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    als ik jou was zou ik eerst eens met een betere OT beginnen ... 22n's in eindtrap, silvermica's in prullenbak, geen brightcap op potmeter ... 'n 2204 klinkt altijd anders, als je nu ook de neg.feedback-loop gaat veranderen met 'n Ctje extra krijg je d'r nog meer laag bij
    OT blijft voorlopig nog zitten: die van mijn '80 JMP 2204 heeft me ook altijd goed bekoren.

De 22nF's voor de PI liggen al klaar, zou best veel "modder" uit de eindtrap moeten halen. Ben me nu aan het inlezen wat de verschillende waardes aan brightcaps doen. Toen mijn 1987x nog een 1987x was had ik 'm echt nodig om 'm meer te laten schreeuwen, nu lijkt hij extreem fel.

Ik weet dat mijn 2204 een andere amp is, vandaar dat ik nu met een parallelle preamp bezig ben: ik wil minder compressie en minder "strakheid" waardoor ik meer "brul" krijg. De Distortion 15 werkt daar ook al aardig aan mee, al is die ook nog net iets te dun maar da's stap 2 (of meer )

Senior Member

Standaard

Voor de volledigheid nog ff de complete keten: SG, gestemd in Drop C (soms nog lager: B of A#) > DP209 > Grant Distortion 15 > 1987 > 1960TV (M25's; ook uit 1993)

Senior Member

Standaard

'n OT uit '80 is anders dan 'n OT uit '93, vergis je er niet in, impact te vergelijken met een pu-swap van chinees naar usa....

edit: dubbel

M25s uit '93.............................................

tja, blijf eigenwijs

je mist altijd gain tov. 'n 2204 als je in de 1987-topology blijft hangen
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 5 augustus 2012 om 19:53 Reden: dubbel

Senior Member

Standaard

'n OT uit '80 is anders dan 'n OT uit '93, vergis je er niet in, impact te vergelijken met een pu-swap van chinees naar usa....
    Als hij "goed" klinkt wil ik misschien nog wel eens de stap maken naar "extra goed" en een Heyboer of andere "boutique" (jouw favoriete woord! ) OT kopen. In de tussentijd modder ik lekker met deze OT aan.

M25s uit '93.............................................

tja, blijf eigenwijs
    Nou, er liggen al weer bijna 2 jaar hier 2 dozen met 70's creambacks (groen was op) M25's. Moeten nog een keer in de 1960TV gemonteerd worden. Als je met "eigenwijs" "lui" bedoeld, dan kan het wel kloppen!

Thuis staat ook nog een 1960B met M25's blackbacks (groen was op) uit 1978, maar die wil ik niet elke keer in de aanhanger flikkeren.

Senior Member

Standaard

blackbacks lijken mij tig keer beter dan '93 M25s.......
    eigenwijs is gewoon eigenwijs, anders had ik het woord lui wel gebruikt

"tussendoor met deze OT"; weken tweaken, dan 'n andere en dan kun je weer opnieuw beginnen; idd. lui ben je niet!!!

Senior Member

Standaard

"tussendoor met deze OT"; weken tweaken, dan 'n andere en dan kun je weer opnieuw beginnen; idd. lui ben je niet!!!
    Klopt, maar dan weet ik wel wat ik wel of niet zoek. Ik zou nou echt niet weten welke OT ik zou moeten kopen. Geen MM, voor de rest heb ik nog geen idee.

Senior Member

Standaard

had ik het over MM?

Senior Member

Standaard

IG transformator misschien? Schijnen erg goede trafo's te zijn en de prijs is zeer netjes. Echter wel veel klachten over lange wacht tijden, aangezien het een 'hobbyist' is in zijn schuurtje, maar daarom zullen de prijzen ook zo laag liggen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    IG transformator misschien? Schijnen erg goede trafo's te zijn en de prijs is zeer netjes. Echter wel veel klachten over lange wacht tijden, aangezien het een 'hobbyist' is in zijn schuurtje, maar daarom zullen de prijzen ook zo laag liggen.
    Deze? http://www.ig-transformatoren.com/pr...GOT-JMP50.html

76.00% valt wel mee ja ...

Er komt volgens mij nog wel €20 verzendkosten bij, of is hij nog zwaarder dan 3KG?

Senior Member

Standaard

De prijs zal het niet zijn je geduld wel.....
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten