Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 189
    Senior Member

Standaard

Die OT gaat het niet worden:

Dear TT,

I was wondering when the "IGPW Marshall® 50 Watt Outputtransformer" is expected to be back in stock.

Vielen Dank!

--

Hallo,

there is no ETA yet for this transformer.

Best regards,
    Tube-Town Info

--

Can't you even tell if it's gonna be a month or a year? I can wait like for a month or so but if it's going to take much longer, I must look elsewhere.

--

It could be two week, one month, tow month or longer. I have NO ETA yet !
    Nog andere suggesties?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Harold, Had jij nu de de powerswitch veranderd door een 3weg switch voor uit-standby-aan? Zo ja, waar heb jij die switch gehaald?
    Ze zijn er weer!

http://www.ebay.nl/itm/261066238797

Senior Member

Standaard

Laatste repetitie was ik eigenlijk helemaal niet meer te spreken over deze versterker. Hij klonk te dichtgesmeerd en irritant in het (hoog)mid.

Morgen ga ik met m'n soldeerbout en wat onderdelen de oefenruimte in om wat dingen te proberen:
    * buisjes wisselen (o.a. 5751 in PI; minder gain in de PI, hopelijk dan ook minder modder)
    * V2 cathode weer naar 820R (ipv 820R/680nF; zou (hoog)mid moeten dimmen en wat minder gain opleveren)
    * 100K negative feedback op 8 ohm (ipv 47k/8 Ohm; zou de amp "losser" maken en meer oversturing uit de eindtrap halen)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    * buisjes wisselen (o.a. 5751 in PI; minder gain in de PI, hopelijk dan ook minder modder)
    * V2 cathode weer naar 820R (ipv 820R/680nF; zou (hoog)mid moeten dimmen en wat minder gain opleveren)
    * 100K negative feedback op 8 ohm (ipv 47k/8 Ohm; zou de amp "losser" maken en meer oversturing uit de eindtrap halen)
    Buizen wisselen
    Dat gaf wel wat verbetering, zeker de 5751 in de PI, maar hij bleef dichtgesmeerd klinken. Oude buizen weer op dezelfde plek gezet en door naar:

100K negatieve feedback
    Wat een verschil!!! De bekende Marshall-knetter was terug, de amp was weer tot leven gekomen. Iets te veel tot leven, dat wel ...

V2 Kathode
    820R/680nF er uit, een 5K6 met 1K parallel er in (had geen echte 820R's meer) loste bovenstaand probleem weer op! Al hoewel, voor een gedeelte dan ...

Buizen wisselen #2
    Wat ik ook wisselde, het bleef allemaal een beetje te fel ... 5751 in PI had nu echt te weinig gain en te veel JJ's werd de boel weer te binnensmonds.

Shared cathode
    Dan de 2K7/680nF er uit en de turret van de 820R/5uF doorverbonden. Net iets meer dikte, voornamelijk in het treble-kanaal, en vooral meer druk: dit blijft!

Buizen wisselen #3
    Na een aantal wissels was ik toch weer terug op de oude bezetting: V1: Tung Sol, V2: JJ ECC803, V3/PI JJ EC803

PostPIMV vs PrePIMV
    Toen heb ik de Post PI mastervolume weer eens helemaal open gegooid en ben met de Pre PI mastervolume gaan spelen. Hehe, daar was ik naar op zoek! Het ging natuurlijk wel weer extreem hard (PrePIMV op 2,5) maar eindelijk niet zo'n dun, pisserig hoog meer! Ik moest zelfs treble en presence bijdraaien! Uiteindelijk heb ik de PostPIMV gebruikt om net wat volume weg te halen voordat hij de amp pisserig maakt: hij staat nu rond de 8 geloof ik.

Conlusies:
    * Solderen in de oefenruimte werkt.
    * Luisteren op hoog volume werkt.
    * PostPIMV's zijn lelijk en dun, PrePIMV's gaan te hard, een combinatie van beiden werkt het beste.
    * Wisselen van buizen geeft marginaal verschil, 5751 klinkt hetzelfde als 12AX7's met net iets minder volume en gain.

Al met al een zeer productieve avond, ga ik vaker doen!

Standaard

Tof verslagje! Blijft een leuk topic zo...
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

verschil buisjes in pi-positie is beperkter omdat het IN de neg.feedbackloop zit (gain wordt ietsje meer bepaalt door circuit dan door buis)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    verschil buisjes in pi-positie is beperkter omdat het IN de neg.feedbackloop zit (gain wordt ietsje meer bepaalt door circuit dan door buis)
    Heb in V1, V2 en V3 gewisseld tussen een merk/type of 6 aan buizen. Sovtek, JJ, Tung Sol, JAN/GE, OEM Marshall buizen, ...

Standaard

Heb je de versterker wel eens zonder feedback geprobeerd? Interessant misschien 220K, heb zelf 100K maar nog niet mee geexperimenteerd.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Heb je de versterker wel eens zonder feedback geprobeerd? Interessant misschien 220K, heb zelf 100K maar nog niet mee geexperimenteerd.
    Nee, ik heb 'm niet zonder feedback geprobeerd. Als ik de lijn doortrek van het verschil 47k/100k lijkt me dat ook een tikkie overdreven ...

Ik heb overigens wel een 2n2 in serie met de 100K zitten...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    ......Ik heb overigens wel een 2n2 in serie met de 100K zitten...
    Is dat wel verstandig
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten