Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
Wat verwacht je nou, dat er dan niks zou gebeuren?

Benden tot daar aan toe, maar een snaar blijft rekbaar, dus wanneer je die uitrekt zal ze nooit perfect op dezelfde lengte eindigen, maar altijd iets langer. Het is geen metaal met een geheugen !

s.
Wat een onzin. Als je snaren goed op de gitaar legt en flink rekt, dan is er niks aan de hand (mits de gitaar goed staat afgesteld). Ik kan zo hard trekken aan een snaar als ik wil, ontstemmen doet-ie niet.

@ Nobler: het zou natuurlijk aan de tuner kunnen liggen. Maar wat je omschrijft, heb ik zo nu en dan eens met snaren voordat ze breken. Toegegeven dat ik flink tekeer ga met m'n snaren, maar soms is de 'knoop' bij het baleinde net net stevig genoeg om het lang vol te houden, zeker bij dunnere snaren (meen me te herinneren dat je op dunne snaren speelt?).

Overigens, dat breken kan dan nog wel ff duren. Ik ben dan namelijk weer zo lomp dat als een snaar echt blijft teruglopen, ik net zo lang eraan trek tot hij breekt. Die snaren zijn namelijk vervelend, en ik heb al helemaal geen zin om op te treden terwijl ik weet dat één van de snaren te zwak is.