Ike, dude! Deze worden heerlijk!
Unlike mezelf begin jij wel heeeeel laat mock-ups te maken.
Succes met de dames. Ik hoop dat ze bijten.
It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.
Zien er goed uit!
Ik zit al te broeden. Kijken wat er uit komt.
Zoiets zit ik nu ook aan te denken. Als ik, vanaf boven, de buitenste twee gaten naar onder boor dan kan ik die als referentie gebruiken en er een lijntje tussen zetten.
Volgens mij kun jij je beter bij je uierwekker houden
Geen fineer op de kop. Wacht maar tot ie klaar is dan ben je het wel met me eens.
Thanks Thunders!
Inzake de dames: Hoop doet leven maar ik zie het duister in
Thanks Bad!
ik doe het ook zo, maar het blijft tricky jobke hoor. die bredere ferrules: die zitten dicht bijmekaar (maar niet tegen mekaar, er zit iets van een twee tiende mm tussen). Ik zou in jou plaats een metalen mal (laten) maken voor het boren van de gaten. Bij een wat vintage ogende tele is het geen ramp als ze ietsie off zijn (zie vroege fenders) maar bij een boutique bouw als jouw geile tweeling heb je het graag juist, denk ik.
My bad. Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Mijn bedoeling was om de gaten vanaf de brug half in de body te boren en dan met een contrapin onder de kolomboor alleen de buitenste twee vanaf de achterkant te boren. Hierna kan ik dan een lijn trekken tussen de buitenste gaten.
Misschien dat ik dat ga combineren met het idee van Barno en dat ik nog een aluminium mal ga maken. Sowieso ga ik andere ferulles bestellen (8 mm.) - gewoon voor de mooi![]()
Vandaag bezig geweest om een mal te maken voor de string through gaten.
Dit is het resultaat geworden:
Een aluminium strip die in plaats van de brug komt en die kan worden vastgezet met de schroeven waarmee normaal de brug wordt vastgezet.
Even een test op een stuk resthout:
En dan de achterkant met de bekende contrapin onder de kolomboor
Een redelijk resultaat. Zo te zien moet ik maar even een nieuwe 8 mm houtboor kopen. Deze begint wat van de rand weg te vreten.
![]()
Tijd om het toe te passen op de bodies:
De achterkant doe ik als de nieuwe ferrules binnen zijn. (Hoe komt Dieter op het idee om juist nu met vakantie te gaan)
Niet onbelangrijk. Af en toe even pauze:
Hierna de neckplate uitgemeten en de gaten in body en nek geboord.
En tot slot de tweeling gebroederlijk (of is het gezusterlijk) naast elkaar:
![]()
Vanavond de zaak geschuurd tot 400 grit. Mooi glad en zo zacht als een muizenvoorhuidje.
Als het goed is komt morgen de z-poxy binnen. Dus, ik verwacht dat eind deze week het lakfestijn kan beginnen. Ik verheug me er nu al op
Nog even een vraag over het aanbrengen van de z-poxy: Kan ik de binding gewoon meenemen in het poxiën? Aangezien de poxy (en later ook de lak) transparant is lijkt het me niet nodig om de binding te schrapen(?) Of zie ik dit verkeerd?
Favorieten/bladwijzers