Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 31 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 308

Discussie: Thinline Tele Twins

Senior Member

Standaard

cool, je werkt wel lekker methodisch. de meesten die met meerdere bouws beginnen, gaan op bepaald moment vooral doorwerken aan een van de twee, jij blijft strak op schema. unbarnolike

Ik vind 24 naar 26 ook heel prettig, goede dikke middenmaat. en ik ben kleinhandig. bovendien doen stevige halzen het goed in het tone departement.

Senior Member

Standaard

Normalerwijs ben ik ook niet het toonbeeld van zelfdiscipline, maar tot nu toe lukt het vrij aardig om de bouw simultaan te laten verlopen.
    Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik anders straks maar één gitaar heb
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Beide nekken grotendeels afgewerkt:

De neckpockets op diepte gebracht en toen kon ik mij niet meer bedwingen. Even een mock up.

Senior Member

Standaard

Bijzonder smakelijk !
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Beide nekken grotendeels afgewerkt:

De neckpockets op diepte gebracht en toen kon ik mij niet meer bedwingen. Even een mock up.

man wat mooi!!
    ik kan je waarschijnlijk niet overtuigen een padoek fineertje te doen op de headstocks ... hoeft ook niet, tenzij ze voor mij bestemd was

Senior Member

Standaard

+1! Hij is mooi, maar ik kan me voorstellen dat een fineertje op de kop een iets rustiger beeld zou geven...

Aan de andere kant... dan zie je dus niks meer van die leuke streepjes in de nek!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Thanks mannen!

En, nee er komt geen padouk fineer op de headstock. Ik heb er zelf ook aan gedacht maar toch besloten om het niet te doen. Eigenlijk vind ik het wel mooi zo met die twee padouk strepen.

Toen ik gisteren voor de eerste keer de hals in de body stak en er er wat van de hardware op legde dacht ik: Shit, het wordt een echte gitaar Ik kon maar nauwelijks de neiging onderdrukken om met één exemplaar door te gaan en die snel af te maken. Toch maar niet gedaan. Zou ook zo barnolike zijn

Senior Member

Standaard

Nog even een shot van de achterkant:

Nu moet ik nog even een goede manier bedenken om de string through gaten te boren. Ik had het idee om aan de voorkant de brug als mal te gebruiken, gaten tot ca. halverwege te boren, en daarna met een contrapin onder de kolomboor vanaf de achterkant de gaten door te boren (zoals ik hier al vaker heb zien gebeuren).

Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat de gaten in de brug niet exact op één lijn zitten. Ook de tweede brug heeft precies dezelfde afwijking. Het scheelt niet veel, misschien een tiende of tweetiende milimeter, maar ik denk dat je het toch gaat zien. Ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto. Ik dacht dat Wilkinson toch een acceptabele brug zou hebben

Verder kwam ik er achter dat ik waarschijnlijk verkeerde ferrules heb besteld. Ik had deze besteld:

Die hebben een diameter, op het breedste deel, van 10 mm. De gaten in de brug hebben een hart op hart afstand van ook 10 mm. Dit betekent dat de ferrules tegen elkaar komen te liggen, zonder tussenruimte. Dat vind ik niet mooi. Denk dat ik ze maar even moet ruilen tegen een paar setjes van 8 mm.
    Zoals deze:

Senior Member

Standaard

Dat is shit van die scheve gaten in de brug en de foute ferrules.
    Het wordt volgens mij weer tijd voor een nieuw handig Ike jiggie
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Senior Member

Standaard

Ik gebruik de brug ook altijd als referentie op de top.
    Voor de achterkant: ik meet het uit (heb ondertussen 3 tele's met een 'multiscale neck' gemaakt) ik vind het belangrijker dat ze vanachter zichtbaar op een lijn zitten, dan dat ik refereer aan de gaten in de brug.

Voor het boren in de achterkant gebruik ik houtboren, dus met een punt, ik klem de body vast en steek de boor zo ver mogelijkin de klem vast zodat ik een minimum aan uitloop heb !

Tot hier toe nog steeds geen problemen gehad. Je ziet binnen in de body wel een klein verloop, waar de gaatjes bij elkaar komen, maar bij het invoeren van de snaren heb ik nooit problemen ondervonden. Het ergste vind ik bij het besnaren dat de snaar, ingevoegd langs achter, tegen de onderkant van de brug aan blijft tikken, omdat dat gat net te groot is ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten