Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42

Discussie: Sm fuzz

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht

En aan de hand van een schema van een Tone Machine kon je m weer aan de praat krijgen, veronderstel ik?
    Uiteraard! Dat was ook niet echt het probleem. Meer werk was het corrigeren van de fysieke schade. Krijg je een schakelaar niet los, nog maar wat langer met die soldeerbout erbij dan... tot het koper van de print loslaat en het epoxy van de print begint te delamineren... brr.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

oeioeioei..

De print van de mijne ziet er gelukkig prima uit..daar is nog nooit aan gekloot/gemod/ge'verbeterd'..

Prescription was zo'n eenmansbedrijfje dat zich toelegde op het in kleine oplages ('met de hand') vervaardigen van pedalen - in een tijd dat pedalen helemaal niet hip waren. Of liever: vlak voordat ze weer hartstikke popi werden. En het was nog een fuzz/octaver ook - wat al helemaal een ding was waar niemand mee gezien wilde worden.
    In 94 of zo stond er een jubelende recensie van de Prescription Electronics Experience Pedal (PEEP, dus) in Guitar Player. Bij mijn weten het eerste artikel dat ik las over boutique. Ik moest er een hebben en een week of wat later had ik een ruil opgezet via dat andere splinternieuwe medium: internet.
    of het nou helemaal slim was om er een AD-80 voor in te ruilen.. Maar dat is achteraf. Destijds beschouwde ik dit als een sensatie: een spiksplinternieuw pedaal, dat ook nog eens hemeltergende geluiden kon voortbrengen. Ik moest het hebben!

Na het GP artikel waren ze niet meer aan te slepen en evolueerde de PEEP in een eenkleurig, uniform, seriematig geproduceerd pedaal. Maar de oorspronkelijke was dus zonder leds en in een 'geen twee dezelfde' multikleurenfinish die een grote mate van amateurisme ( lees: boutique! ) uitstraalt.

Ik heb altijd opgeschept dat dit de enige boutiek-PEEP in .nl is. Maar inmiddels is me ingewreven dat nog iemand zo'n ding heeft

De knoppen zitten behoorlijk onhandig, al lijken ze op mijn PEEP een stuk lager te zitten dan bij de huidige versie..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaar4LifeDude Bekijk bericht
    Wat een supervet pedaal man, ziet er echt classy uit.
    Ik heb zelf laatst een musket fuzz van blackout effectors op de kop weten te tikken maar ik vind dat pedaal eigenlijk iets te erg over the top. Ik hoorde van de fuzzphrase al eerder dat hij erg weinig output had dus dan lijkt dit me een hele fijne oplossing voor je
    Wat voor fuzz is dit pedaal op gebaseerd?
    Thanks, deze zal inderdaad mijn fuzzphrase vervangen op m'n board.

Hier is het filmpje dat de maker maakte om dit pedaaltje te promoten:
    http://www.youtube.com/watch?v=63P5VQ77w1k

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

nogal rommelig filmpje - en het blijft onmogelijk een pedaal te beoordelen via youtube. Het lijkt me een Fuzzface-variant.

Maar was dit filmpje aanleiding voor jou om tot koop over te gaan, of had dat meer te maken met de man en zijn muziek?

Ik oordeel niet, hoor! ik heb zelf ook wel eens heel veel geld neergeteld voor een pedaal

Senior Member

Standaard

Ik ben ook de laatste om te oordelen, maar klinkt goed iig. Aankomst van mijn experience valt dus vrijdag, blijkbaar

(moooch 666 berichten, hoe rock'n'roll)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door titzenpitzer Bekijk bericht

Doet die sustain hetzelfde als bij de Big muff? Want vooral die knop laat mij GAS krijgen(zeer bruikbaar op drums). Voor mij maken de knoppen op de voorkant niet zoveel uit, Alleen jammer dat de bypass knoppen ook niet aan de voorkant zitten, dan zou ik er een effect pyramide mee kunnen opbouwen.
    Laatst gewijzigd door onrust nv; 23 mei 2012 om 08:26
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Doet die sustain hetzelfde als bij de Big muff?
    en dan:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    (zeer bruikbaar op drums).
    sjongejonge! Wat een intens ziek idee: fuzz op drums!

ja hij doet hetzelfde: de hoeveelheid fuzz regelen. maar dit ding doet nog veel meer dan gewoon fuzz. en of dat allemaal geschikt is voor.. eh.. drums?
    Vast wel! ;p

Overigens had die knop origineel nog een andere naam:

Twee Tone regelaars naast mekaar! waarbij de eerste de hoeveelheid hoog regelt - Tone, dus- en de andere de hoeveelheid fuzz - ook Tone, dus..
    let ook eff op de letterstickertjes, die gewoon in de natte verf zijn geduwd..

Senior Member

Standaard

Reageren die pots ook niet anders als je bv de octave-functie intrapt?

Standaard

Die Experience die bij Crushthebutton te koop staat was van mij; ik heb 'm ingeruild om mijn Timeline te kunnen bekostigen. Ik heb 'm indertijd uit de US over laten komen toen ik nog Chapman Stick speelde: de Stick heeft een lange mensuurlengte (basgitaar lengte), maar heeft op de melodiekant hele dunne snaren (0.07 of 0.0 dus effecten klinken echt totaal anders dan op gitaar. Ik zocht voor mijn ambient-dingen een soort Fripp-achtige fuzz; die Experience in combi met mijn GSP 2101 werkte perfect. (Een minder geslaagd experiment was een Vox Tonebender, ook te koop bij CTB: daar kwam alleen wat vaag gesputter uit bij de Stick). De octave-mode gebruikte ik overigens niet op de Stick... ook hier alleen wat gesputter.

Senior Member

Standaard

Hé da's ook toevallig! Hoe voelt het?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten