Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42

Discussie: Sm fuzz

Senior Member

Standaard Sm fuzz

Vandaag na 5 weken wachttijd de SM FUZZ in de bus gekregen.
    Is een germanium fuzz ontworpen en gemaakt door Engelse gitarist Scott McKeon.

Ben nogal een fuzz-fan en kon het mij niet laten om deze toch ook te bestellen.
    Vrij prijzig moet ik wel zeggen, kwam op 260€ incl verzending.
    Ik heb reeds een gelijkaardige fuzz van Jam Pedals - the Fuzz phrase wat mijn meest gebruikte pedal is (was).
    Als ik ze vergelijk klinken ze tot op een zeker punt redelijk gelijk, de SM fuzz heeft iets meer mids en klinkt wat voller maar het grootste verschil is dat de Fuzz Phrase altijd bijna volledig open moet staan om geen volume verschil te hebben met mijn andere pedals en dat de SM fuzz al op hetzelfde volume staat en nog een halve toer te gaan heeft. En dit geld ook voor de fuzz-knop, dus nog wat extra fuzz met een zeer hoog 'op het randje' gehalte, heerlijk volle fuzz-tone.
    Kan niet wachten om deze eens op serieus volume testen want mijn buren zijn nu al komen vragen of het wat stiller kon...
    De knoppen zijn wel wat wennen want deze zitten aan de zijkant ipv aan de bovenkant zoals bij 98% van de pedaaltjes - natuurlijk wel een voordeel dat je de controls niet zal verdraaien met je voet als je deze aan en uit zet.

Dus voor iemand die een transparante, niet alledaagse, en vette fuzz-tone zoekt - zeker een tip.

Hier wat pics:

Standaard

Ben benieuwd hoe goed 'ie dan klinkt.
    Vind wel, dat voor 260 euro, de bouwer iets beter z'n best had mogen doen om een alternatief te vinden voor die verschrikkelijk lelijke witte kunststof ring onder de schakelaar..

Wel een mooi doosje

Senior Member

Standaard

Wat een supervet pedaal man, ziet er echt classy uit.
    Ik heb zelf laatst een musket fuzz van blackout effectors op de kop weten te tikken maar ik vind dat pedaal eigenlijk iets te erg over the top. Ik hoorde van de fuzzphrase al eerder dat hij erg weinig output had dus dan lijkt dit me een hele fijne oplossing voor je
    Wat voor fuzz is dit pedaal op gebaseerd?
    Gear: Paul Reed Smith CU-22 + Fender Stratocaster '57 customshop relic + Fender telecaster -->
    EQD dirt transmitter --> Boss Tu3 --> Fulltone OCD --> Timmy --> Xotic RC booster --> Diamond memory lane jr. --> Boss dd6 --> Fender Supersonic 22.

Senior Member

Standaard

Zeker mooi maar inderdaad prijzig.
    Zijn die knoppen wel handig geplaatst? Het lijkt nu alsof de jacks naar boven moeten hellen aangezien er geen plaats is, begrijp je?

Ik wacht trouwens vol ongeduld op een prescription electronics the experience fuzz. Zou naar alle waarschijnlijkheid morgen in de bus moeten belanden...ook wat fotootjes van crush the button:

Standaard

Dat is ook een maffe behuizing zeg. Het ding is erg (onnodig?) hoog, en dan ook nog eens de potmeters aan de voorkant.
    Fuzzbouwers zijn rare kwasten.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dat ding was begin jaren negentig (in swirlpaint finish) het allereerste pedaal waarbij het aureooltje 'boutique' gebruikt werd. een klassieker dus..

En inderdaad, het is een vrij onhandig pedaal, je schopt zo tegen de regelaars aan en de ( seriële: een na de ander) schakelaars zitten dicht bij mekaar. en het is hoog, inderdaad..
    Op mijn originele swirlpainted alweer bijna vintage exemplaar lijken de knoppen trouwen sheel wat lager te zitten.. zal eens kijken of ik morgen of zo plaatjes kan maken..

Maar BOT.. hij SM moet haast wel goed zijn, voor die prijs..

Of ze bedoelen met die naam dat ie voor mensen die graag lijden bedoeld is..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Ik ben al oefening met m'n rechterbeen aan het doen; het zal wel lukken. Zal sowieso eentje worden voor op de grond, op een plank zal ie bijna 9-10 cm hoog zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door titzenpitzer Bekijk bericht

Grin. De Exerience.
    M'n eerste en leukste ervaring met het ding was het exepmpaar van medeforumlid JungleTarzan. In welke hoedanigheid hij het ding precies dacht gekocht te hebben is me niet helder ("ik kon wel janken" was het commentaar) maar de vorige eigenaar had duidelijk het plan em uit elkaar te halen maar niet het inzicht hoe dat dan moest gebeuren. Ik kreeg dus een paars doosje, een kromgetrokken printje met wat defecte schakelaars en een boterhamzakje onderdeeltjes toegestuurd. Essentiele berichtgeving erbij viel samen te vatten als "help!?".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

En aan de hand van een schema van een Tone Machine kon je m weer aan de praat krijgen, veronderstel ik? Want buiten dat swell-gedeelte moet ie wel bijna gejat zijn van de ouwe Foxx. Hij komt klankmatig ook aardig in de buurt ( al klinkt mijn ouwe Foxx toch net wat lekkerzomperiggerder..).
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Ik dacht dat ie algemeen bekend stond als kopie van de Foxx? Die swellfunctie is vet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten