Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 189
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Mwoeahh, scheelt wel hoor, je houd de caps een beetje op spanning. Nog beter is helemaal geen standby schakelaar. Dan hebben ze helemaal niet te lijden van het schakelen. Kortom gelul.
    Duidelijk.

Waarom schakel je de kathodes niet zoals Tom ook voorsteld. Engl doet dat ook zo en is een betere methode. Je caps blijven gewoon op spanning maar je maakt wel de buizen stroomloos. Je zou zelfs de standbyswitch kunnen opsplitsen om per twee buisparen te kunnen schakelen voor reduced power.

Idee?
    Een 1987x heeft maar 1 buispaar en de 1986/1964 die ik er van maak ook Plus dat ik het gat al nodig heb voor een mastervolume en dat ik maar 1 SPST ter beschikking heb.

kathodes schakelen: dat is toch pin 8 van een EL34? Die samen met pin 1 via 1R aan ground ligt? Moet ik dan beide connecties (oftewel tussen 1R en GND) loskoppelen?
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 22 april 2012 om 22:05

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Een 1987x heeft maar 1 buispaar
    Ahhh my mistake, sorry.

De bedoeling is gewoon dat je de kathode's "licht". Dus als je kathodes via meetweerstanden naar massa gaan doe je dat nu via de standbyswitch. Weerstanden van massa losmaken en aan elkaar breien. Vandaar naar de switch die met één contact aan massa ligt, eitje toch?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Ahhh my mistake, sorry.

De bedoeling is gewoon dat je de kathode's "licht". Dus als je kathodes via meetweerstanden naar massa gaan doe je dat nu via de standbyswitch. Weerstanden van massa losmaken en aan elkaar breien. Vandaar naar de switch die met één contact aan massa ligt, eitje toch?
    Klinkt verleidelijk, maar ik heb in mijn 2203 ook al last gehad van 100Hz brom omdat er een ground te dicht langs een spanningsdager liep. Ga ik hier ook niet (de kans op) brom mee introduceren?

Senior Member

Standaard

Ga ik hier ook niet (de kans op) brom mee introduceren?

Die kans is nihil omdat de kathode impedatie zeer laag is. Bovendien is het massa niveau.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Die kans is nihil omdat de kathode impedatie zeer laag is. Bovendien is het massa niveau.
    Dan denk ik dat ik de gok ga wagen!

... alshoewel: in een ander topic werd gezegd dat als iets al 60 (in dit geval 50) jaar op een bepaalde manier gedaan wordt je daar niet van af moet wijken.

Ik ga dinsdagavond de 1R's weer ontkoppelen en schakelbaar maken. Het is maar goed dat ik vandaag geen zin had om veel te solderen, het bordje kan nu nog gelift worden.

Senior Member

Standaard

... alshoewel: in een ander topic werd gezegd dat als iets al 60 (in dit geval 50) jaar op een bepaalde manier gedaan wordt je daar niet van af moet wijken.
    Jullie willen toch zo graag modden?

Waarom zou je ergens niet vanaf mogen wijken? Durf het eens anders te doen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Jullie willen toch zo graag modden?

Waarom zou je ergens niet vanaf mogen wijken? Durf het eens anders te doen.
    Ik heb daar absoluut geen probleem mee

Edit: spulletjes zijn binnen! Misschien morgenavond de standbyschakeling aanpassen en/of wat draden afmonteren.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 23 april 2012 om 19:48

Senior Member

Standaard

Kathode standby zit er in!

Vraagje over de mastervolume die ik nu ipv de standby schakelaar er in heb zitten: moet ik A) ground, signaal en gereduceerd signaal vlechten of B) signaal en gereduceerd signaal zo ver mogelijk bij elkaar vandaan houden? Of C) gewoon in rechte lijnen leggen en tiewrappen.

Het gaat om een PrePIMV, dus tussen de treble wiper en de PI input cap zoals de 2203/2204.

Senior Member

Standaard

Kathode standby zit er in!
    Werkt goed he?

Vraagje over de mastervolume die ik nu ipv de standby schakelaar er in heb zitten: moet ik A) ground, signaal en gereduceerd signaal vlechten of B) signaal en gereduceerd signaal zo ver mogelijk bij elkaar vandaan houden? Of C) gewoon in rechte lijnen leggen en tiewrappen.
    Maakt niet uit, zijn zulke korte stukjes. Er is sprake van capaciteit tussen de geleiders dus je zou in het extreem hoog een beetje overspraak kunnen horen al denk ik dat de buiscapaciteit dat weer ongedaan maakt. Ik heb er iig nog nooit iets van gemerkt en leg de bedrading gewoon naast elkaar. Ben je bang voor overspraak dan een geaarde geleider in het midden houden.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Werkt goed he?
    Hij is hartstikke standby! Ook hartstikke uit trouwens ... En hartstikke "niet helemaal bedraad".

Maakt niet uit, zijn zulke korte stukjes. Er is sprake van capaciteit tussen de geleiders dus je zou in het extreem hoog een beetje overspraak kunnen horen al denk ik dat de buiscapaciteit dat weer ongedaan maakt. Ik heb er iig nog nooit iets van gemerkt en leg de bedrading gewoon naast elkaar. Ben je bang voor overspraak dan een geaarde geleider in het midden houden.
    Het is 40cm in totaal, valt inderdaad nog wel mee en waar de draden langs gaan liggen alleen 3 verdwaalde ground wires. Ik ga ze dus gewoon recht leggen en binden.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 24 april 2012 om 23:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten