Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 71
  1. #51
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    36.105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    gemiddeld zijn ze nu beter.
    leren sneller en makkelijker.
    maar vaak hoor ik technisch perfecte muziek waar geen leven in zit.
    Ik heb niet het gevoel dat bands nu beter zijn. Er zijn wel bands die zo gewend zijn aan de mogelijkheden dat ze lui zijn geworden.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #52

    Standaard

    Interessante discussies hier

    Meer zangtechnisch: ik heb de indruk dat de zangeres beter tot haar recht zou komen als jullie het nummer (Never be Clever) een stuk hoger spelen, zeg in D of in E. Even zoeken naar de juiste toonaard voor haar stem en de boel transponeren.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    whoei, dit is lekker

    Ja, top dit. Gaan jullie binnenkort ook doen, natuurlijk. Ben benieuwd.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Ja, top dit. Gaan jullie binnenkort ook doen, natuurlijk. Ben benieuwd.
    hahaa, die deden we dus al met de vorige zangeres.
    zo kom ik aan die clip, zij vond hem.
    zit net de mix wat op te poetsen van die eerste keer, vorige week.
    de eerste keer voor haar en voor ons sinds tien maanden.
    ik zal zo een linkje gooien.

    http://www.box.com/s/979c8c650c0a6b76fd49
    Laatst gewijzigd door bass blom; 15 april 2012 om 23:19 Reden: linkje

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Interessante discussies hier

    Meer zangtechnisch: ik heb de indruk dat de zangeres beter tot haar recht zou komen als jullie het nummer (Never be Clever) een stuk hoger spelen, zeg in D of in E. Even zoeken naar de juiste toonaard voor haar stem en de boel transponeren.
    Hi
    Dat wordt dan de D of course.
    Niet alleen mijn fave toonaard, maar vooral 'the saddest key of all'. Terwijl ik het schrijf knaagt het een beetje, dat de saddest key misschien wel Dmin is. Afijn, een beetje genie hoort dat vanzelf.
    Vriendelijke groet, Gus (en van Spinal Tap ditmaal)

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Dmin zeker gus.
    en volgens mij haalt verhogen de kracht uit dat nummer.
    een open A akkoord is zo specifiek op gitaar, D is heel anders.
    en het heerlijke grommen van de open E en de F#m gaat dan ook weg..

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    hahaa, die deden we dus al met de vorige zangeres.
    zo kom ik aan die clip, zij vond hem.
    zit net de mix wat op te poetsen van die eerste keer, vorige week.
    de eerste keer voor haar en voor ons sinds tien maanden.
    ik zal zo een linkje gooien.

    http://www.box.com/s/979c8c650c0a6b76fd49
    Klinkt bekend.... had ik dus al eens gehoord van jullie.
    Het 'gemis' van de tweede gitaar valt reuze mee. Op naar de versie met de nieuwe zangeres !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Klinkt bekend.... had ik dus al eens gehoord van jullie.
    Het 'gemis' van de tweede gitaar valt reuze mee. Op naar de versie met de nieuwe zangeres !
    ehm.. dit is met de nieuwe

  9. #59

    Standaard

    Wow, wat is ze opgeknapt zeg !
    (oeps.....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    Dmin zeker gus.
    en volgens mij haalt verhogen de kracht uit dat nummer.
    een open A akkoord is zo specifiek op gitaar, D is heel anders.
    en het heerlijke grommen van de open E en de F#m gaat dan ook weg..
    Mwah, om het nu allemaal van de gitaar af te laten hangen en dan de zangeres maar 'onder toeren' te laten draaien zodat ze haar volle vermogen niet kan leveren...
    Ik heb net eens even zitten proberen en ook in D en E is dat nummer goed te spelen; een uitdaging voor je creativiteit en je vindt nieuwe invalshoeken voor de gitaarpartij.

    In mijn band is mijn stem alfa en omega waar het gaat om het bepalen van de toonaard
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top