Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 76 van 107 EersteEerste ... 2666747576777886 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 760 van 1063

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Hey,

Ik had Greenblacks ja... Tot er eentje de geest gaf en mijn amp erin meesleurde. Gelukkig was het niet erg met de amp, maar wel één kapotte Greenblack, de tweede was gespaard gebleven.
    De Greenblack is 50 watt peak, niet RMS. Dus twee Greenblacks onder een Soldano SLO op volume was geen goed idee. Miscommunicatie tussen FAD en mij. Eigen FAD speakers worden trouwens nu niet meer aangeboden.

Niet helemaal Bart ... heb ooit tests gedaan en kon Greenblack een half uur meer dan 100W op zijn spoel zetten (na modificaties). Dat kan je niet in bvb een gesloten kast natuurlijk. Producenten nemen altijd serieus wat marge. Zwakke punten zijn: koeling en ophanging bij die speakers. Denk dat je kast closed was en zéér klein als ik me herinner dus zal eerste wel geweest zijn ... had dat moeten bedenken maar heb die kast nooit gezien. Mea culpa. Ik gebruik(te) ze ook bijna uitsluitend in open backs zonder wadding hé dus nooit problemen mee gehad.

Tayden maakte inderdaad de Greenblacks, meer nog, de FAD Greenblacks waren gewoon herlabelde Tayden True Brits van 25W RMS. Dat heeft Tayden me gisteren gemailed.

mmm ... true brit was de basis maar elke keer Tayden binnenkwam was ik ganse dag bezig. Surrounds herlijmen, dustcones herlijmen, doping toevoegen en spider modificeren. Anders speelde je ze in no time de bos in. Weet ook niet waarom maar hun lijm kwam steeds los. Ook niet zo heel consistent in produkties en traag ... heel traag. Ttz bvb in januari bestellen = eind maart leveren. Hoef niet uit te leggen dat zoiets niet opschiet. Elke keer uitvluchten 'we wachten op baskets', de verf op, geen magneten, noem maar op. 2 keer kan, 3 ook nog maar elke keer wordt je gauw beu. In het begin bij Tayden merkte ik die 'foutjes' op en na een tijd zijn we ze eigenlijk half beginnen verbouwen. Veel van geleerd door steeds iets aan te passen en dan te meten/luisteren en zo verder, heb nog pakken spiders, spoelen, cones, dustcones, dure rubbercyanoacrylaten ed liggen. Maar had er eerlijk gezegd de tijd niet meer voor ... Twee jaar geleden weekje naar italie gegaan en eens met Jensen gepraat en toen Falcon er was heb ik er een streep onder getrokken ...

Ik wil vier speakers plus één speaker om in mijn Isocab te zetten. Die True Brits in mijn kast vormen samen 100W RMS dus dat is net genoeg. In mijn Isocab is dat maar één enkele 25w, da's iets te weinig.

hangt dus eerder van kast af. Indien closed en met absorptie binnenin gaan ze aanlopen van warmte. (met hun lijm komt ie na paar uur goed doorspelen gewoon los ...) In een openback cabje durfde ik gerust een AC30 op één speaker draaien of zelfs een 2 x 5881 class AB. Gaf geen kik 412 closed oppassen dus een isocab zeker die is van nature klein én zwaar gewad ? Hun alnicos waren iets beter maar die hadden dan weer een zeer nauwe gap wat ze fragiel maakt cfr decentreren en hun centreren was ook niet steeds mooi symmetrisch. Wat ik raar vindt met hun ervaring. te veel te snel moeten bouwen ? don't know.

Ik denk dat ik voor de Jensen Falcons ga gaan.

goed idee ;-) Greenback alike, kleurt fel, maar vette korrel. Werkt zeer goed op marshalls en voxes. mooi laag, goeie bite zonder te agressief. Een van m'n meest gebruikte speakers ondertussen. En petje af voor de kwaliteit van Jensen. Spijtig dat ze die naam van vroeger nog hebben op het net van 'te agressief' maar dat is in de vintage reeksen. De nieuwe Jets zijn stuk voor stuk ware concurrenten voor andere befaamde speakers ...
    try this:
    Falcon vs Greenback of G12H
    Electric Lightning vs V30
    Blackbird vs Alnico Gold
    Tornado vs ... don't know nog niks gevonden dat close komt
    enz

http://jensentone.com/jc12-50f.php

MS
    greetz
    stef
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

Senior Member

Standaard

Hey Stef,

Niets mea culpa hoor, zo'n dingen kunnen gebeuren, punt. Geen enkel materiaal is onfeilbaar. Maar de sound van die Greenblack, heerlijk...

En die Taydens waren idd geen goede optie als ik dat zo lees, valt al onmiddellijk af. Zeer vreemd voor zo'n speakermerk. En zoals je zegt als bouwer verschrikkelijk om mee samen te werken.

Ik zoek dus echt een Greenback achtige sound naast mijn V30 cab.

MS

Standaard

tja ... achteraf bekeken eigenlijk niet want ik heb weer véél geleerd hé daarvan. Schiet enkel niet op als er 10 speakers type x binnenkomen, je hebt er nog een dag werk aan en 8 staan dan in backorder ? 1 stuk 212 in elkaar boksen en je kan terug bestellen ...
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

Senior Member

Standaard

En misschien de scumbacks? Die worden regelmatig aangeraden voor greenback getinte speakers. Deze zijn er ook in verschillende wattages te krijgen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    En misschien de scumbacks? Die worden regelmatig aangeraden voor greenback getinte speakers. Deze zijn er ook in verschillende wattages te krijgen.
    Daar heb ik ook veel goeds van gehoord maar die zijn veel te duur voor wat ik eraan wil spenderen.

MS

Standaard

Ik heb een 2x10 cabinetje. Daarin zit nu één g10 Greenback en nog één open plek. Nu wil ik dit cabje gebruiken voor zowel een zelfbouw 18watter als een tweed clone.
    Is het stom om de Greenback met een Jensen alnico samen te gebruiken, of is het wijzer om er gewoon een tweede Greenback bij te zetten??

Senior Member

Standaard

Zoo, als 't goed is heb ik hier volgende week een setje g12m25s liggen.
    Zag een setje op marktplaats staan en maar meteen gereageerd.
    Eerst een combi met een v30 maken, en dan allebei maar eens in de marshall gooien.

Voor nu komen ze nog onder de Stiletto maar over nu en een tijdje komt er een 18 / 36/ 50 watt plexi bak op te staan, lekkere vintage roaar!
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Weet niet waarom hij niet in staat is te draaien?

Yep ze zitten erin, een 1936 marshall kast. De linker is made in England en de rechter een chinees.
    Vooraf tijd gespeeld, versterker (mesa stiletto) op 50w gezet en de sound goed in me opgenomen. Was benieuwd hoe groot het verschil was.
    Nou.. echt dag en nacht. Eerste wat me opviel was het volume verschil en de spreiding. De Greenbacks lijken het geluid veel beter door de ruimte te spreiden? Na wat tweaken een heerlijke vintage crunch, mooi middengebied! Vind ze vooral hiervoor geschikt, wat steviger werk wat minder omdat ze heel wat minder body hebben.

Pluspunten vond ik echt de spreiding, het rechte in your face geluid van de V30s was weg.
    En natuurlijk die crunch sound. Ben erg benieuwd hoe hij klinkt onder de toekomstige plexi achtige.
    Minpunt is wel dat hij zwaarder werk moeilijker trekt. Ik denk door het lage wattage.

Denk dat ik de V30's er weer terug in schroef en deze even bewaar voor de toekomst.
    "Till I Cadillac"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    De linker is made in England en de rechter een chinees.
    Heb je nog verschil kunnen merken tussen de Greenback en de Gleenback?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Heb je nog verschil kunnen merken tussen de Greenback en de Gleenback?
    De Greenback lijkt wat ronder in het laag, iets meer smooth.
    Maar, degene waar ik ze van heb heeft de chinese later bij gekocht, dus die zal ook wat minder ingespeeld zijn. Daarbij speelde hij enkel op z'n slaapkamer dus ze kregen ook niet echt op hun donder.
    "Till I Cadillac"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten