Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 75 van 107 EersteEerste ... 2565737475767785 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 741 t/m 750 van 1063
    Senior Member

Standaard

Die chinese en dan een dag of twee een toongenerator erop?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Dat ze ingespeeld zijn? denk je dat 't enige verschil tussen die Chinese en de Oude Greenbacks het feit is dat de laatsten ingespeeld zijn?

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ik wil de V30's in mijn Soldano vervangen door Greenback achtige speakers. Geen Chinese, het mag iets verfijnder en meer Vintage. De Chinese versie vind ik niet slecht klinken maar te modern.
    Welke zou ik nemen? Alternatieve merken, modellen?

MS
    Wil ik wel 2 v30's over nemen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Dat ze ingespeeld zijn? denk je dat 't enige verschil tussen die Chinese en de Oude Greenbacks het feit is dat de laatsten ingespeeld zijn?
    Nee, maar dan lijken ze wel iets meer op elkaar.

Ik heb een 1960B met G12-M25's uit 1979 en een 1960TV uit 1993. Beiden dus lekker ingespeeld, maar de 1960TV heeft meer irritant top-hoog en is ook veel minder smooth.

En die zijn beiden Made in UK

Senior Member

Standaard

Ik weet niet of dat met inspelen gaat veranderen. Alle Gleenback cabs vond ik niet vintage genoeg klinken.

Ik heb hier enkel UK V30's, in mijn twee kasten en in mijn Isocab. Ik ga gewoon proberen ze te ruilen voor 65's denk ik. Of een cab zoeken met oude Greenbacks, ze swappen en de kast verder verkopen. Apart gaan ze niet weg.

MS

Standaard

Ik vond de belastbaarheid van greenbacks wat laag,
    misschien dat het met een 50 wat top op een 4 x 12 beter is. maar mijn 100 watters deden de speakers wat snel vervormen.

Voor de rest wel een tof geluid.

Senior Member

Standaard

Misery, jij had toch FAD greenback copies?

Het schijnt dat Tayden (http://www.taydenspeakers.co.uk/) erg goede greenback stijl speakers maakt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Junior Member

Standaard

ik heb een combi van v30ers en g30Heritage in mn marshallkast zitten
    meteen ook maar dikkere kabels erin gesoldeert (maakt echt verschil)en de v30 in serie ,parralel geschakeld aan de G30 Heritage in serie zodat de speakers elkaar niet kleuren zeg maar
    ik moet zeggen dat dit wel een hele lekkere combi is met de V30 onderin
    wat blaast dat lekker

Senior Member

Standaard

Ik heb hier een mooi Bagend 2x12 cabinet. In het cabinet is een schuin schot geplaatst (niet zichtbaar van buiten uit). Dit gesloten cabinet klinkt onwijs lekker. Ik heb het idee dat veel cabinetten lichter gemaakt kunnen worden maar wel strakker kunnen klinken met een tussenschot. Daardoor kan ook de plaatmateriaaldikte beperkt gehouden worden.

Het 2x12 cabinet van Bagend is zeker niet te zwaar.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Misery, jij had toch FAD greenback copies?

Het schijnt dat Tayden (http://www.taydenspeakers.co.uk/) erg goede greenback stijl speakers maakt.
    Hey,

Ik had Greenblacks ja... Tot er eentje de geest gaf en mijn amp erin meesleurde. Gelukkig was het niet erg met de amp, maar wel één kapotte Greenblack, de tweede was gespaard gebleven.
    De Greenblack is 50 watt peak, niet RMS. Dus twee Greenblacks onder een Soldano SLO op volume was geen goed idee. Miscommunicatie tussen FAD en mij. Eigen FAD speakers worden trouwens nu niet meer aangeboden.

Tayden maakte inderdaad de Greenblacks, meer nog, de FAD Greenblacks waren gewoon herlabelde Tayden True Brits van 25W RMS. Dat heeft Tayden me gisteren gemailed.

Ik wil vier speakers plus één speaker om in mijn Isocab te zetten. Die True Brits in mijn kast vormen samen 100W RMS dus dat is net genoeg. In mijn Isocab is dat maar één enkele 25w, da's iets te weinig.

Ik denk dat ik voor de Jensen Falcons ga gaan.

http://jensentone.com/jc12-50f.php

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 14 januari 2012 om 19:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten