Die chinese en dan een dag of twee een toongenerator erop?
Die chinese en dan een dag of twee een toongenerator erop?
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Dat ze ingespeeld zijn? denk je dat 't enige verschil tussen die Chinese en de Oude Greenbacks het feit is dat de laatsten ingespeeld zijn?
MS
Ik weet niet of dat met inspelen gaat veranderen. Alle Gleenback cabs vond ik niet vintage genoeg klinken.
Ik heb hier enkel UK V30's, in mijn twee kasten en in mijn Isocab. Ik ga gewoon proberen ze te ruilen voor 65's denk ik. Of een cab zoeken met oude Greenbacks, ze swappen en de kast verder verkopen. Apart gaan ze niet weg.
MS
Ik vond de belastbaarheid van greenbacks wat laag,
misschien dat het met een 50 wat top op een 4 x 12 beter is. maar mijn 100 watters deden de speakers wat snel vervormen.
Voor de rest wel een tof geluid.
Misery, jij had toch FAD greenback copies?
Het schijnt dat Tayden (http://www.taydenspeakers.co.uk/) erg goede greenback stijl speakers maakt.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
ik heb een combi van v30ers en g30Heritage in mn marshallkast zitten
meteen ook maar dikkere kabels erin gesoldeert (maakt echt verschil)en de v30 in serie ,parralel geschakeld aan de G30 Heritage in serie zodat de speakers elkaar niet kleuren zeg maar
ik moet zeggen dat dit wel een hele lekkere combi is met de V30 onderin
wat blaast dat lekker
Ik heb hier een mooi Bagend 2x12 cabinet. In het cabinet is een schuin schot geplaatst (niet zichtbaar van buiten uit). Dit gesloten cabinet klinkt onwijs lekker. Ik heb het idee dat veel cabinetten lichter gemaakt kunnen worden maar wel strakker kunnen klinken met een tussenschot. Daardoor kan ook de plaatmateriaaldikte beperkt gehouden worden.
Het 2x12 cabinet van Bagend is zeker niet te zwaar.
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Hey,
Ik had Greenblacks ja... Tot er eentje de geest gaf en mijn amp erin meesleurde. Gelukkig was het niet erg met de amp, maar wel één kapotte Greenblack, de tweede was gespaard gebleven.
De Greenblack is 50 watt peak, niet RMS. Dus twee Greenblacks onder een Soldano SLO op volume was geen goed idee. Miscommunicatie tussen FAD en mij. Eigen FAD speakers worden trouwens nu niet meer aangeboden.
Tayden maakte inderdaad de Greenblacks, meer nog, de FAD Greenblacks waren gewoon herlabelde Tayden True Brits van 25W RMS. Dat heeft Tayden me gisteren gemailed.
Ik wil vier speakers plus één speaker om in mijn Isocab te zetten. Die True Brits in mijn kast vormen samen 100W RMS dus dat is net genoeg. In mijn Isocab is dat maar één enkele 25w, da's iets te weinig.
Ik denk dat ik voor de Jensen Falcons ga gaan.
http://jensentone.com/jc12-50f.php
MS
Laatst gewijzigd door Misery Signals; 14 januari 2012 om 19:17
Favorieten/bladwijzers